Osvrt: Besplatni bosanski lonac sa hrvatskim začinima – eurosong.hr
Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo

Osvrt: Besplatni bosanski lonac sa hrvatskim začinima

4 min za čitanje   3 komentara

Tekst sadrži mišljenje urednika internetske stranice eurosong.hr.

Radio-televizija Bosne i Hercegovine objavila je večeras da će Bosnu i Hercegovinu na nadolazećem Eurosongu u Švedskoj predstavljati Dalal Midhat-Talakić i Fuad Backović Deen, uz Anu Rucner čija uloga još uvijek ostaje nerazjašnjena, te Zuzi Zu, jednog od najpopularnijih i najtraženijih pratećih vokala u bivšoj Jugoslaviji koja zadnjih godina intenzivno radi na reanimiranju vlastite solo karijere. Autor pjesme bit će Almir Ajanović koji iz nekog razloga voli da mu se prije imena dodaje “Don”. Kao tekstopisac (ili producent) je predstavljen Jasmin Fazlić koji se inače bavi hip-hop muzikom.  Pjesma već postoji, ali gotovo ništa o njoj niti autor, niti izvođači večeras nisu htjeli ili nisu smjeli otkriti.

“Ono što je najbitnije za istaknuti je da ovaj nastup pretplatnike neće koštati ni marku, s obzirom da naši partneri i sponzori pokrivaju sve troškove”. U ovoj izjavi direktora BHRT-a, Belmina Karamehmedovića, otprilike je objašnjeno sve što vas je zanimalo u vezi ovogodišnjeg sudjelovanja Bosne i Hercegovine na Eurosongu. BHT se vodio jedino starom bosanskom devizom – “Što je džaba i srcu je drago”, tako da je već tu građanima poručeno da se, ma šta Almir Ajanović napisao, a Deen i Dalal otpjevali, nemaju pravo ni na pohvalu ni na kritiku, jer cijeli projekat sudjelovanja BiH na Eurosongu ionako neće ni platiti.

Na konferenciji za medije na kojoj su se čelni ljudi bh. nacionalne televizije natjecali u pesimizmu i kukanju (“Eurosong ćete gledati na BHT-u, ako BHT preživi do svibnja iduće godine”), doznali smo ono o čemu su neki mediji u BiH pisali prije par tjedana – Bh. nade u Stockholmu su Dalal i Deen (uz Anu Rucner i Zuzi Zu). Što reći o njima ?! Dalal Midhat Talakić je možda i ponajbolji pop ženski vokal u BiH, koji godinama vodi grčevitu bitku za medijsku pozornost sa narodnjačkim i inim “divama”. “Bosanska Adele”, kako ju je nazvao jedan voditelj, vrhunski donosi balade, emotivne i vokalno zahtjevne pjesme. Deen, s druge strane, potpuno suprotno – u svojoj karijeri jedva da i ima poneku takvu pjesmu, a daleko više uživa u “provokativnim” i bržim pjesmama. Ana Rucner je violončelistica i pjevačica u pokušaju, a njen angažman, nadam se, podrazumijeva samo sviranje, dok Zuzi Zu pjeva funky pop i regge pjesme  na engleskom. I kao da sve već ne izgleda dovoljno nepovezivo, autor pjesme (don) Almir Ajanović je svoje najveće hitove napisao pjevačima narodne muzike (a neke je i sam otpjevao). Logičnog objašnjenja za ovakav tim predstavnika i nismo dobili, osim toga da su Dalal i Deen “prijatelji već 20 godina” i da će sudjelovanje na Eurosongu samo učvrstiti to prijateljstvo.

Izvor slike: facebook.com
Izvor slike: facebook.com

Šta su mogući ishodi ovog bosansko-hrvatskog lonca ? Prvi je da se gledatelje pokuša impresionirati “različitošću” stilova, što sve skupa miriše na totalni kaos. Drugi je da se probaju svi ovi različiti senzibiliteti, stilovi, stepeni vokalnih mogućnosti i scenske pojavnosti naći negdje na pola puta, što bi, ako poslušamo neke od Ajanovićevih pjesama, mogla biti neka brža pop pjesma sa etno motivima. Deen je najavio da “nije nalik na bilo šta što je on dosad radio” (na svu sreću, dodali bi zlobnici), a Almir Ajanović zlosutno najavio da je “ponekad bitnije imati dobar nastup nego dobru pjesmu” što je, prateći godinama Eurosong, postao glavni alibi za sve nesretne eurovizijske pokušaje.

Čini se da ove godine BiH može biti fantastična u jednakoj mjeri u kojoj može biti katastrofa globalnih razmjera. Što se BHT-a tiče, njima je sasvim svejedno. Sve dok ništa ne košta.

Podržite Eurosong.hr

Znate li da sav sadržaj na portalu radimo volonterski, iz ljubavi prema Eurosongu, izvođačima i zajednici fanova?

Ako vam se sviđa što radimo, podržite nas!

Iza svega što vidite stoji 17 vrijednih fanova koji izdvajaju vrijeme, trud i novac za održavanje stranice, a kako bismo izvještavali s događanja sami plaćamo i putovanja i smještaj na Dori i Eurosongu.

Kako bismo i dalje mogli biti tu za vas i donositi vam zanimljive sadržaje, donirajte i pomozite da eurosong.hr ostane mjesto okupljanja za sve fanove iz regije.

Donirajte
0
PODIJELI ČLANAK

Rasprava3

1. Lola — 27. studenoga 2015. u 22:30

Postujem tudje misljenje, ali mislim da je komentar – prestrog i neprimjeren. Dobro je da se Bosna i Hercegovina KONACNO vraca na Euroviziju, tim prije sto su Deen i Dalal pojam za dobru muziku kod nas, on komercijalnu, ona za dobar vokal. O skladatelju ne zelim nista reci, jer ga ne poznajem niti pratim njegovu muziku. Ana Rucner, koliko je god cijenila kao violoncelisticu, pomalo je cudan izbor, no navodi da bi moglo biti rijeci o nekoj ozbiljnoj, dubljoj stvari. Mislim da se jedna tako ozbiljna i profesionalna umjetnica ipak ne bi tek tako lako upustala u neke neozbiljne, komercijalne igre, pogotovo ne za stranu drzavu. Drago mi je da je BiH ponovo tu, i jedino to bi tebalo i nazdraviti u svoj ovoj stvari, a ne odmah osuti drvlje i kamenje, iako jos nismo culi ni pocetni takt pjesme.

2. Edo — 26. studenoga 2015. u 23:20

Ja predlazem da prvo cujemo tu pjesmu pa da onda iznesemo misljenje 🙂 Kako god, drago nam je da je cijeli Balkan tu! Sretno svima!

3. Lahor — 26. studenoga 2015. u 17:16

"Čini se da ove godine BiH može biti fantastična u jednakoj mjeri u kojoj može biti katastrofa globalnih razmjera."

poznavajući Deena, ovo će biti "katastrofalno" kičasto. fanovi će svršavati na njihovu pjesmu i nastup, ali svi znamo gdje takvi nastupi završe na eurovizijskoj ljestvici.

Komentiraj članak

Komentari se moderiraju i objavljuju samo ako pridonose raspravi na konstruktivan način. Ukoliko se ne slažeš s nekim člankom ili komentarom, slobodno iznesi svoje mišljenje ali na pristojan način. Ako se tvoj komentar odnosi na gramatičke ili stilske pogreške, problem s web stranicom ili bilo što drugo što nije vezano uz članak, javi nam se.

Trebaš biti prijavljen za komentiranje! Prijavi se?