Sedamnaesta Dora završila je prije otprilike 72 sata – taman koliko treba da bi se glave ohladile i dojmovi slegli. O dva dinamična opatijska dana još se naveliko raspreda, no uloge pobjednika, poraženih i svih ostalih se znaju i neće se promijeniti. Po jednima „nažalost“, po drugima „nasreću“. Opći je dojam kako je Dora 2009. bila jedna od boljih u posljednje vrijeme, premda se na prvo slušanje nije činilo da će tako biti. Za razliku od 2008., ove se godine izdvojilo nekoliko favorita i bilo je uistinu teško predvidjeti tko će se kući vratiti s kristalnom statuom koja Moskvu znači. Neki su, kako to nažalost često biva, izjavljivali kako se u Opatiju ni nisu došli natjecati već provesti, odmoriti, ali osobno sam uvjeren da se je i takvima daleka Rusija nalazila makar u podsvijesti.
No, kad se radi osvrt kao što je ovaj, onda je red da krenemo od pobjedničkog dvojca, a to su Igor Cukrov i Andrea Šušnjara, koji su pobjedu odnijeli pjesmom „Lijepa Tena“ autora Vjekoslave i Tončija Huljića. Riječ je o pjesmi koja ne „pali“ isprve; treba je čuti nekoliko puta da bi ušla u uho. Imajući na umu da većina gledatelja Eurosonga pjesmu prvi put čuje upravo te večeri, to svakako nije ohrabrujuća činjenica, te stoga „Tenu“ valja što bolje ispromovirati prije natjecanja. No, najveći problem te skladbe ne leži u tome – ne leži uopće u samoj skladbi, već u izvođaču. Točnije jednom od njih. Nitko ne sumnja kako je Igor Cukrov veliki pjevački potencijal, no njegove izvedbe u subotu bile su ravne katastrofi. „Tenu“ sam toga dana uživo čuo tri puta (generalna proba, Dora i pobjednička izvedba) i nijednom nije zvučala nimalo dobro. Dapače, bilo je to prilično neugodno iskustvo za svačije uši. Ono što me pak najviše zabrinjava jest to što Igor kao da toga nije svjestan, on kao da sebe ne čuje. Izjavio je kako je mogao pjevati i u još višoj intonaciji jer mu na najvišem tonu nije pukao glas. A bilo je očito da se čovjek raspada tijekom izvedbe. Ne bi bila sramota da prizna greške, ljudski je griješiti a i kritike bi bile manje; niječući očito ne postiže ništa. S druge strane, Andrea je svoj dio posla odradila dobro. Bilo bi previše smjelo reći kako je izborila pobjedu za Igora, ali svakako velik dio zasluga ide na njen račun. Usprkos jako lošoj izvedbi, nakon proglašenja pobjednika nije zavladalo nezadovoljstvo i moram priznati da me to jako veseli. Pjesma ima potencijal, a tim koji stoji iza nje garantira nam kako će se iz nje izvući maksimum i kako ćemo nakon više godina imati potpuno dorađenu pjesmu i osmišljenu strategiju za Eurosong. Želim vjerovati i vjerujem kako će Igor shvatiti kako je njegov nastup u Opatiji vokalno bio fijasko i da će u Moskvi otpjevati onako kako je pjevao kroz većinu gala večeri Operacije Trijumf – gromko, i s dušom. Ako se te stvari poslože, imamo se pravo nadati dobrim vijestima iz prijestolnice Rusije.
Toliko o slavodobitnicima, red je da se sada osvrnemo i na ostale izvođače i to na svakog pojedinačno. Počevši od onih koji nisu imali tu sreću da se probiju u finale.
Sandra Bagarić
Razboljela se prije Dore, no i bez toga bilo je jasno k’o dan da s ovakvom pjesmom ne može proći dalje.
Maja Vučić
Maja je bila uvjerena kako ova pjesma može do samog vrha, no čini se kako nikoga osim same sebe nije u to uvjerila. Od nastupa je izvukla maksimum, ali ovo očito nije pjesma kakva se traži.
Ricardo Luque i Maja Vasilj
Još jedno očekivano ispadanje u polufinalu, Ricardo mora shvatiti da malo španjolskog u pjesmi jednostavno nije dovoljno atraktivno za neki bolji rezultat.
Alen Vitasović & Lela Kaplowitz
Nastup o kojem se itekako pričalo, ali nažalost ne zbog pjesme. Da je bolje izvedeno, možda bi se i uspjelo progurat među finaliste.
Sane
Ako mi je za nekog žao što nije prošao u finale, onda je to ova trojka. I znam da nisam jedini. Nastup je bio sjajan, a pjesma je nenormalno zarazna. Šteta.
Marta Kuliš
U „Razmišljamo naglas – Dora 2009.“ smo joj predvidjeli posljednje mjesto i – pogodili. Stvarno ni dalje ne vidim ništa dobro u ovo pjesmi, po meni zaslužen plasman.
Jelena Radan
Od Meritasica pamtimo bolje pjesme, a od Jelene bolje izvedbe. Također zasluženo ispadanje.
Marko Tolja
Njegovo ispadanje je bilo iznenađenje večeri i svakako ga nije zaslužio. Dobro je otpjevao, a scenom vlada kao da iza sebe ima 30 godina iskustva. Kad vidim tko je prošao dalje, još mi je više žao što Marko nije uspio.
Finalisti
Ana Bebić
Nije imala stvar kakvu zaslužuje i u kojoj se može pokazati, ovo je djelovalo prigodnije za neki dječji festival. Šanse za uspjehom su do kraja zakopane kada je odlučeno da će nastupiti pod rednim brojem jedan.
Hari Rončević i kvartet Bravo
On nije ništa očekivao od Dore, a ja od nastupa. I oboje smo dobili što smo očekivali.
Ruswaj
Predstavili su se i onima koji do sad za njih nisu čuli, tako da se može reći da su svoj cilj ostvarili, no u budućnosti ipak očekujem nešto žešći i kvalitetniji zvuk.
Mijo Lešina
Na Doru je stigao neočekivano, stoga je i sam nastup u Opatiji za njega svojevrstan uspjeh. Za pretpostaviti je da će i u njegovoj daljnjoj karijeri akcent biti na baladama, zato ga na narednim Dorama očekujemo s nešto moćnijim, upečatljivijim pjesmama.
Dražen Žanko
Jedan od onih koji su s Dore otišli izuzetno sretni. Rijetko se tko nadao da će ući u finale, osobno ne shvaćam što je nagnalo gledatelje da ga pošalju u finalnu večer, no činjenica je da je jedan od pobjednika ovogodišnje Dore.
Franka Batelić
U Opatiji se borila s gripom i svi smo joj držali fige da se oporavi i da bude spremna za nastup što je više moguće, jer Elfsi su osmislili sjajan styling i imala je jednu od boljih koreografija. Franka je, srećom, nastup odradila odlično, ali svakako može osjećati određenu dozu nezadovoljstva konačnim plasmanom – publiku je uspjela osvojiti; žiri nažalost ne. No, vrijedi isto što i za Miju: mlada je, sigurno će se i dalje pojavljivati na Dorama i uvjeren sam kako će upravo ona jednog dana predstavljati Lijepu našu na Eurosongu.
Mario Battifiaca
Jedan od onih koji će Doru ’09 pamtiti po dobrome. Njegov ulazak u finale je sasvim zaslužen.
Viva
Predstavili su se publici i time je njihov cilj ispunjen. Nezahvalno je prognozirati koliko će im nastup na Dori pomoći u probijanju na estradu, no materijal za Eurosong nisu.
Ivo Gamulin Gianni
Jedan od favorita je svoj nastup u svakom pogledu odradio vrhunski, no i od publike i žirija dobio je bodova manje od očekivanog (i zasluženog).
Feminnem
Uz Giannija, mogu najviše žaliti za ovakvim raspletom. Od žirija su dobile najveću ocjenu, no zakazala je publika. Nisu nigdje pogriješile, jednostavno valjda nije bilo suđeno. Radujemo se njihovim nastupima na narednim Dorama, kojih će zasigurno biti.
Denis Dumančić
Čitatelji su ga proglasili za glavnog favorita (što je spomenuto i na konferenciji za tisak uoči finala), no pokazalo se da mu naklonjena nije ni šira publika ni žiri. Denis je izvukao maksimum iz svog nastupa, no jednostavno nije išlo – vrijedi isto što i za Giannija i Feminnem.
Danijela Pintarić
Sam nastup je morao biti puno efektniji, Danijela nipošto nije smjela biti sama na pozornici, no teško da bi i bolja koreografija spasila „Zlatnu rijeku“ jer je jednostavno „već viđena“. Postaje sve jasnije kako će teško ponoviti uspjeh iz 2007. godine.
Čager Zoc i Papak Dance Company
Da smo nastup vidjeli ranije, zasigurno ne bi imao onako niske ocjene u „Razmišljamo naglas“. Nastup je zaslužan za ulazak u finale i relativno dobar plasman. Nitko ga nije htio vidjeti u Moskvi, no trudom oko pjesme je osvojio naše simpatije.
Tomislav Bralić i klapa Intrade
Bit ću otvoren – drago mi je što nisu pobijedili. Nemojte me krivo shvatiti; cijenim klapsku pjesmu, Tomislav Bralić mi je izuzetno simpatičan, Intrade su jedna od najboljih klapa, ali klapu ću podržati onda i samo onda kada budu imali pjesmu adekvatnu za Eurosong. Budimo realni, s „Ne damo te pismo naša“ bi ostali u polufinalu. Prema tome, dok se god ne pojave s nečim što bi na Eurosongu moglo biti konkurentno, neće imati moj glas.
Aria
Oni su možda razočarani što nisu pobijedili, no moje je mišljenje da mogu biti zadovoljni što su postigli da ih se svrstava u uži krug favorita i što su na kraju ostvarili jako dobar rezultat. Teško ćemo ih ponovno vidjeti u ovakvoj kombinaciji, no „Istina je“ će svakako nastaviti živjeti na radio postajama.
Još nema komentara. Neka tvoj komentar bude prvi?