Londonski Café de Paris noćas je bio domaćin 12. izdanja predeurovizijskog okupljanja London Eurovision Party. Osamnaestero kandidata ovogodišnjeg Eurosonga, te neki natjecatelji iz prethodnih godina našli su se u glavnom gradu Ujedinjenog Kraljestva kako bi izveli svoje pjesme i međusobno se družili. Tko je sve nastupao i kako su zvučali, možete saznati klikom na ime izvođača:
- Albanija – Jonida Maliqi
- Austrija – Pænda
- Belgija – Eliot
- Češka – Lake Malawi
- Danska – Leonora
- Finska – Darude feat. Sebastian Rejman
- Francuska – Bilal Hassani
- Estonija – Victor Crone
- Irska – Sarah McTernan
- Italija – Mahmood
- Latvija – Carousel
- Litva – Jurij Veklenko
- Nizozemska – Duncan Laurence
- Norveška – KEiiNO
- Poljska – Tulia
- Španjolska – Miki
- Švedska – John Lundvik
- Ujedinjeno Kraljevstvo – Michael Rice
Idući predeurovizijski koncert održat će se u Madridu ovaj vikend, a na njemu nastupat će i hrvatski predstavnik Roko.
Rasprava14
Euterpa — 16. travnja 2019. u 20:24
da njihova pjesma* nosi neku poruku
Euterpa — 16. travnja 2019. u 20:23
Stvar je u tome što pravi pjevač zna prenijeti emociju koja nadilazi granice jezika. Kao što na jednoj mojoj majici piše "We all laugh in the same language". 😀 Ako je moj dojam točan, oni koji nisu razumjeli tekst niti doživjeli Mahmoodovu emociju su jedna mala manjina. Tko je znao što znači Molitva ili što znači Amar Pelos Dois? Ujedno – gotovo nitko i skoro svi… Hatari…evo iskreno nisam znala da njihova poruka nosi neku poruku, ali to je zato što mi stil pjesme nikako nije sjeo i dan danas se nisam uspjela natjerati da poslušam cijelu pjesmu. Ako mi objašnjenje poruke bude zvučalo dosta zanimljivo, to bi moglo pomoći… 😀 Mahmoodu ide u korist što je njegov žanr privlačniji široj publici, i što je priča samo jedan od nekoliko elemenata u pjesmi koje grabe pozornost (navela sam ih već pa se neću ponavaljati).
Nikolina Hajnić — 16. travnja 2019. u 18:12
@aceton E, tu se slažemo. Ove godine bi moglo biti jako napeto i puno iznenađenja.
ace — 16. travnja 2019. u 17:31
@onlylove pa pjesma je dobra i catchy i moze uspjeti daleko od toga(inace je u mom top10). Samo ne volim kad fanovi odredjenih pjesama koje nisu na engleskom govore o poruci pjesme jer i hatari imaju isto slozenu poruku pa to nije znak da je automatski nesto bolje od recimo jedne danske koja je simple i cute iako za mene bezveze.
Mislim kako ce ova godina biti zapravo mozda najvece razilazenje sto ce rezultata tice prije eurosonga odnosno onih zemalja koje se favoriziraju i onih koji ce zapravo proci u finale..
Nikolina Hajnić — 16. travnja 2019. u 13:59
@aceton Joj, misliš da ja sve to ne znam? Sve što si napisao stoji. Sve to mi je jasno kad objektivno razmislim o pjesmi i promotrim sve činjenice. Pa ne pratim Eurosong od jučer… Ali u ovom komentaru nisam mogla ni htjela biti objektivna. Obožavam tu pjesmu pa shvati ovo kao moj entuzijazam (pretjerani, znam, ali želim se nadati).
ace — 16. travnja 2019. u 11:24
@onlylove znaci, 80% glasaca na eurosongu su ljudi koji ce vjerojatno prvi put cuti pjesmu i vidjeti nastup i nisu fanovi eurosonga stoga nece razumjeti poruku ni o cemu pjeva… ja recimo takodjer nisam isao gledati lyticse ni sto znace rijeci. Tako da pjesma je catchy zbog ritma i melodije a vidjet cemo hoce li se dopasti i sirem auditoriju, kakva bozja poruka i prica pjesme.
Nikolina Hajnić — 15. travnja 2019. u 22:14
@euterpa Ma Soldi će daleko dogurati, moraju. Odlična je pjesma, sa snažnom pričom, Mahmood je karizmatičan, svoj, upečatljiv. Sve se poklopilo i meni je pjesma svakim danom sve draža. Dobro si rekla, pjesma je catchy, ali kvalitetno catchy i s porukom catchy. I zato Italija ima moju veliku podršku ove godine, kao zapravo više-manje svake. Uvijek su na visini zadatka.
Euterpa — 15. travnja 2019. u 20:22
@escfan Hvala. 😀 Gledala sam dosta onih YouTube reakcija, velika većina shvaća da postoji nešto iza tog teksta, nešto dublje, i cijene to. Čak i oni koji ne shvaćaju, zadovoljno kimaju glavom na bridge i refren, sviđa im se ritam, kao što kaže @wannabe. Pjesma je catchy, u svakom slučaju. Da je Soldi besmislena pjesma u kojoj se stalno iste riječi ponavljaju sam, ironično, pročitala od samih Talijana 😀 Vjerojatno onih koji nikako ne mogu preboliti činjenicu da pobjedu nije odnio Ultimo ili Loredana. Plus, čini mi se da smo se jednako bojali prošle godine za Ermala i Fabrizia da publika neće znati cijeniti težinu teksta, a na kraju je publika prepoznala pjesmu dok je stručni žiri totalno razočarao.
SwedenEurovisionFan — 15. travnja 2019. u 19:22
@euterpa Kao prvo dobrodošla u ''svijet komentiranja'' na ovom portalu i ostani što duže 🙂
A kao drugo, shvaćam ja i tekst i da na talijanskom to super zvuči. Međutim, ja govorim objektivno, a to je da će gledatelji koji budu bili ispred malih ekrana, a da pritom još nisu prije čuli pjesme (a takvih ima puno) jednostavno na taj način mislit. Realno, većina njih će pjesmu prvi put čuti upravo u velikom finalu i nikome se od njih neće dati u to malo vremena ići gledati prijevod i značenje ''Soldi''.
Inače se slažem za tvoje ostale komentare za druge države, svako dobro i uživaj u komentiranju 😉
Euterpa — 15. travnja 2019. u 18:26
Dakle ja sam se registrirala samo da komentiram ovo "Vokalno na nivou, ali i dalje ne kužim hype oko pukog nabrajanja riječi na talijanskom". 😀 Inače sam samo promatrač haha.
To je kao da ja kažem da ne kužim hype oko pukog ponavljanja "All I know, all I know, loving you is a losing game". "Soldi" je puno više od nabrajanja. To što se određene riječi u pjesmi ponavljaju i provlače kroz cijelu pjesmu, ne znači da je pjesma samo nabrajanje tih riječi.
"In periferia fa molto caldo, mama stai tranquila sto arrivando…ti sembrava amore ma era altro" – pjesmu počinje obraćanjem svojoj majci, gdje je vidno da je majka okarakterizirana kao brižna osoba kojoj on poručuje da ne brine, da stiže doma…nešto s čime se svako dijete može poistovijetiti, pogotovo žensko. 😀
"Beve champagne sotto Ramadan…fuma narghile, mi chiede come va" (pije šampanjac tijekom Ramadana…) – ovdje se referira na svog oca i koristi ovu metaforu kao opis njegovog licemjerja.
"Napustio si grad bez da je itko znao,
Jučer si bio tu…a danas, oče, gdje si?"
"Mi chiede come va, come va, come va (pita me kako ide, kako ide kako ide)
Sai gia come va, come va, come va (znaš već kako ide, kako ide, kako ide)
Da, zvuči kao ponavljanje, ali najbolje opisuje situaciju kad nas upravo osoba koja je kriva za naše loše raspoloženje i/ili osjećaj nedostatka nečega bitnog za potpunu sreću – pita kako smo… Riječi koje se ponavljaju imaju svoju ulogu – da istaknu emocije koje on gaji prema svome ocu.
Ova pjesma itekako nosi poruku, i ako pažljivo sluša – čak i onaj tko ne razumije talijanski može čuti u njoj dozu zamjeranja nekome za određene postupke. "Soldi" je živopisna pjesma u kojoj su, prema Mahmoodovim riječima, novci također metafora za to kako materijalne stvari mogu biti uzork nestabilnost i razdora u obitelji.
No da pridonesem i svojim viđenjem ovog događaja…. Jonida razvalila, ne kužim zašto je ova pjesma tako nisko na kladionicama. Ima mi nešto u toj pjesmi što ne mogu točno definirati, ali mi daje dojam da bi to moglo izgledati moćno u Tel Avivu.
Belgija – meni se ova pjesma odmah bila svidjela, ali nekako mi njegovi nastupi uživo ne ulijevaju povjerenje. Za razliku od nekih drugih, čini se da ova pjesma više sija u svojoj studijskoj verzijji.
Duncan…ne znam, izvedba iz Amsterdama mi se činila bolja. Pjesma mi je dobra, ali ne vidim ju kao pobjednika, možda najviše zato što ove godine zaista ima previše balada i ako moram birati jednu baladu koja mi se izdvaja, onda je to Slovenija. 😀
Italija – Mahmood napreduje iz nastupa u nastup. Sve je opušteniji i s time uspijeva prenijeti svoju emociju svaki puta sve bolje. Meni njegova pjesma ima sve – priču (tekst), instrumental (ritam), etno elemente koje jako volim čuti na Euroviziji a i inače, vokalno na nivou…kraj je pojačao i ostavlja još bolji dojam nego prije. A najviše od svega mi se sviđa Mahmoodov stav još otkako je pobijedio na Sanremu, takva razina skromnosti , prizemljenosti i čak razumijevanja za ispade nekih kolega se stvarno ne viđa često. Pobijedio na Euroviziji ili ne, on je pobjednik.
SwedenEurovisionFan — 15. travnja 2019. u 09:53
I za kraj, nastupi posebnih gostiju u četvrtom dijelu ?
FYROM 2018 – Marija bolje otpjevala pjesmu ''Monsters'' danas, nego ''Lost and Found'' u Lisabonu ? Lijepo su promovirali svoj novi singl ''Dancin'', a ''Lost and Found'' je ponovno zvučao bolje od onoga u Lisabonu.
Melodifestivalen 2019 – Anna je svoju ''Ashes to Ashes'' izvela bez pogreške! Odlična interakcija s publikom, koja zna cijeli tekst, a i Anna je pokazala da i dalje zna koreografiju.
Poljska 2011 – Magdalena na razini, no i dalje ne shvaćam zašto je ona bila pozvana, pošto je i ispala u polufinalu Eurosonga, a niti nije iz Engleske. I odlična izvedba pjesme ''To Nie Ja!'', drugačije od originala ali jako dobro. Pjesmom ''Va Banque'' mislim da su dobrano naljutili mnoge prisutne tamo, jer su se pitali, kao i ja, zašto je ona dobila priliku izvesti čak 3 pjesme…
Švedska 2010 – Čarobna Anna ? Odlična izvedba pjesme koja je nedvojbeno morala konkurirati za Top5 tadašnjeg Eurosonga, a ne biti jedina ikada koja nije ni ušla u finale za Švedsku.
UK 2018 – Pa SuRie se uopće ne mijenja 😀 I opet sjajna, a pjesmu od Conchite otpjevala bolje od austrijskog predstavnika / ce 2014.
UK: You Decide 2019 – Holly Tandy, što reći. Prvo je odlično odradila country cover pjesme ''Before He Cheats'', a zatim sjajno izvela i ''Bigger Than Us'', za kojeg tvrdim da bi mi bio u Top5 da je poslan s tom verzijom. Iskreno se nadam da će u budućnosti predstavljati UK na Eurosongu 🙂
SwedenEurovisionFan — 15. travnja 2019. u 09:51
Treći dio:
Nizozemska – Izgleda da je Duncan imao problema sa slušalicom u uhu, jer ju je svako malo popravljao (pogotovo u prvoj minuti), što je vjerojatno kumovalo tome da i dalje vokalno nije briljirao. Zapravo je pomalo i žalosno što favorit ovogodišnjeg Eurosonga ima tako zaboravnu pjesmu da doslovno sve što je publika pjevala je ''Ooo all I know, all I know, loving you is a loosing game''. Tako da se iskreno nadam da nećemo dobiti Sobrala v2.
Norveška – Isto kao i u Amsterdamu, vokalno bolji nego na nacionalnom finalu. Publika pjevala prilikom svakog refrena, lijep završetak večeri (ne računamo li domaćina Michaela).
Poljska – Ponovno dobro odrađen nastup, a u nekim trenutcima čak se čini i da je playback ? No, ponovno ništa što bi me privuklo da pjesmu poslušam opet.
Španjolska – Miki vokalno odličan, pun pogodak s konfetima, a publika u konstantnoj interakciji tokom svakog refrena. Pohvale za organizatore da su mu na kraju dozvolili još jednom izvođenje refrena s publikom ?
Švedska – Za početak John je predivno izveo svoju baladu ''My Turn'' bez ijedne pogreške, a mahanje publike je bilo predivno 🙂 A zatim je uslijedilo nešto dosada neviđeno i u Amsterdamu i u Londonu ove godine, a to je da je publika tokom većeg dijela nastupa pjevala, skakala i gotovo stalno mobitelima snimala nastup ?? Zna se čiji nastup će biti najviše sniman, onaj pobjednički ??
UK – ''Church'' mu je poslužio valjda da ''naštima'' glasnice, a kad je krenuo s ''Bigger Than Us'' očekivano je publika poludjela. Izvrstan vokalno, ovaj put bi se konačno UK mogao naći na lijevoj strani tablice na kraju finala.
SwedenEurovisionFan — 15. travnja 2019. u 09:49
Drugi dio:
Finska – Puno bolja izvedba ''Look Away'' od strane Sebastiana nego u Amsterdamu, a ''Superman'' je mogao i bolje izvesti, ali vjerojatno je sav fokus htio staviti na glavnu pjesmu. Dobra reakcija publike, a Darude je na tabletu pokušavao držati publiku zabavljenom, mislim da je i uspio 😀
Francuska – Bilal je dosta vokalno napredovao od nacionalnog finala i to je ogroman plus! Ako nekim slučajem završi na lijevom dijelu tablice, ne bih se bunio, ali ne vidim ga među konkurentima za ozbiljniji rezultat.
Irska – Sarah mi, nažalost, izgleda malo prehlađena i kao da je izgubila glas ? Pokušala je to nadoknaditi interakcijom s publikom i s više plesnih pokreta nego u Amsterdamu, sve u svemu solidan nastup.
Italija – Za prvo pojavljivanje ipak se odlučio otpjevati ne esc verziju koju i gledatelji znaju. Eh. Vokalno na nivou, ali i dalje ne kužim hype oko pukog nabrajanja riječi na talijanskom. Isto kao i kod Duncana, sve što publika zna je reći ''Soldi, soldi'' i pljesnuti rukama, što je pomalo tužno ako se uzme u obzir da je visoko na kladionicama.
Latvija – Vokalno bez greške, ali džaba kad je pjesma jednostavno, iako lijepa, skroz zaboravna.
Litva – Jurij(us) još bolji nego u Amsterdamu, sami kraj je bio savršen, svakim danom sve više i više želim da izbori finale 🙂
SwedenEurovisionFan — 15. travnja 2019. u 09:47
Kao i za Eurovision In Concert, odlučio sam podijeliti svoje komentare u četiri dijela, u svakom po 6 pjesama, a za kraj šest izvođača koji su bili posebni gosti 🙂
Albanija – Jonida opet vokalno sjajna, ali imam osjećaj da je za mrvicu bolja bila u Amsterdamu.
Austrija – Odlična Paenda, ali šteta što je publika prilikom njezinog nastupa gotovo konstantno pričala pa je ostala nezamijećena. Zašto je izvela i ''Love Myself'', kad ju ionako publika nije nešto posebno doživjela ni pri izvedbi ''Limits'', ne bih znao.
Belgija – Eliot dosta bolje vokalno odradio nastup za razliku od onog iz Amsterdama, ali imam feeling da može još i bolje. Lijepa interakcija s publikom na početak refrena ''I came to fight'', može biti da će tako biti i u Tel Avivu.
Češka – I on se popravio u odnosu na Amsterdam, ali samo za malo. Hvala Bogu nema one žute majice, ali pjesma je i dalje tako iritantna. U pjesmi ''Paris'' su me čak podsjetili na Softengine i ''Something Better''.
Danska – Ista odjeća kao na nacionalnom finalu, ista odjeća kao u Amsterdamu, preslatka kapica i odličan početak interakcijom s publikom, baš kao i u Amsterdamu. I admit, I fell in love ? A za nastup što reći, ponovno ju je publika pratila u svakom refrenu, a vokalno je bila bolja nego u Nizozemskoj.
Estonija – Victor je napravio odličnu atmosferu i izuzetno dobro otpjevao pjesmu, s obzirom da mu je ovo prvi predeurovizijski nastup. A dio kad je rekao ''She's not here'' je bio predobar 😀