Dan odluke o održavanju 6. travnja – eurosong.hr
Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo

Dan odluke o održavanju 6. travnja

  4 min za čitanje   30 komentara

Pandemija koronavirusa (Covid-19) trenutno utječe na čitav svijem. Mnoga sportska prvenstva su otkazana, upitno je održavanje Europskog prvenstva u nogometu i Olimpijskih igara, a pod upitnikom je i Eurosong. Ovogodišnji organizator Eurosonga je Nizozemska, čija je vlada uvela preventivne mjere do 31. ožujka. Zasad je u Nizozemskoj na snazi zabrana okupljanja više od 100 ljudi u jednoj prostoriji, a godišnji roterdamski maraton koji je bio zakazan za 5. travnja, odgođen je. Trenutno nema preduvjeta da se situacija promijeni u travnju.

Kako smo pisali u više navrata, odluku o održavanju, odgodi ili otkazivanju Eurosonga 2020. trenutno leži na roterdamskom gradonačelniku Ahmedu Aboutalebu. Prema njegovoj izjavi, kao i izjavi organizatora, konačna odluka trebala bi se saznati 6. travnja, oko kada bi se trebala početi graditi pozornica u dvorani Ahoy Arena.

– EBU i javne televizije imaju pravo na neovisnu odluku o budućnosti festivala, no ako se on održava u Rotterdamu, onda je sva pravna odgovornost na meni. Danas, vjerujem da je još prerano donijeti konačnu odluku – izjavio je Aboutaleb za nizozemske medije.

“Nemamo garancije otkazivanja dolaska”

U ovih 17 dana situaciju oko pandemije pomno će pratiti i televizije NPO, NOS i AVROTROS, koje zajedno organiziraju Eurosong. Stoga svaku novu odluku premijera Marka Ruttea očekuju sa strepnjom.

– Ako se opet obnovi karantena, nemoguće je održati natjecanje na vrijeme. Ne možemo početi pripremati dvoranu ne znajući sa sigurnošću hoće li se natjecanje uopće održati. Također, nemamo garancije ako će ijedna delegacija odbiti dolazak, već su neke delegacije (Litva i Izrael, op.a.) otkazale dolazak u Nizozemsku kako bi snimile razglednicu. U najgorem slučaju, sve će biti odgođeno za iduću godinu, no znam kako se ljudi trude da sve ide po planu – izjavio je nizozemski komentator Eurosonga Cornald Maas, koji je ove godine u službi savjetnika producentskog tima.

“Još imamo dva mjeseca”

Ranije ovog tjedna, tijekom pokazivanja dvorane šefovima eurovizijskih delegacija koje nisu odbile doći u Rotterdam, izvršni producent događanja Sietse Bakker govorio je protiv održavanja natjecanja bez gledatelja.

– Imamo još dva mjeseca, stoga se nadamo smirivanju situacije u idućim tjednima. U konstatnom smo kontaktu s Gradom Rotterdamom, Zavodom za zdravstvo (GGD) i Nizozemskim nacionalnim institutom za javno zdravstvo i okoliš (RIVM). Zasad, organizacija nastavlja punom parom, no uzima u obzir i druge scenarije. Naravno, Eurosong je tulum za Rotterdam, Nizozemsku i Europu i teško mogu zamisliti kako će biti bez publike – izjavio je Bakker.

Svatko doma snima svoj nastup?

Jedan od tih scenarija jučer je na RTVSLO predstavila glavna ravnateljica slovenske televizije Natalija Gorščak. Prema njezinoj izjavi, plan B sugerira veću uključenost nacionalnih televizija i snimanje u studijima.

– U Sloveniji, ovo bi se odvijalo u studiju. Ako se ovaj scenarij implementira, svaka televizija-članica bi snimila svoj nastup, pa bi to onda nekako emitirali. Još se o svemu razmišlja – izjavila je Gorščak.

Iako su ovo vremena kada uglavnom vlada panika, mahnito kupovanje zaliha u dućanima i loše vijesti koje zasjenjuju uobičajene sukobe, valja se s vremena na vrijeme prisjetiti i društveno-povijesno-političkog konteksta ideje i organizacije prvog Eurosonga. Također, valja se prisjetiti i situacije i uvjeta u Europi kada su se održali npr. Eurosong 1991. u Rimu , Eurosong 2017. u Kijevu, Eurosong 2019. u Tel Avivu, pa čak i Eurosong 1990. u Zagrebu, koji je većinom bio posvećen rušenju Berlinskog zida i ujedinjenju Europe. Sjetite se svega ovog dok pratite upute.

https://www.youtube.com/watch?v=0b5whZydVZc&feature=share

Podržite Eurosong.hr

Znate li da sav sadržaj na portalu radimo volonterski, iz ljubavi prema Eurosongu, izvođačima i zajednici fanova?

Ako vam se sviđa što radimo, podržite nas!

Iza svega što vidite stoji 17 vrijednih fanova koji izdvajaju vrijeme, trud i novac za održavanje stranice, a kako bismo izvještavali s događanja sami plaćamo i putovanja i smještaj na Dori i Eurosongu.

Kako bismo i dalje mogli biti tu za vas i donositi vam zanimljive sadržaje, donirajte i pomozite da eurosong.hr ostane mjesto okupljanja za sve fanove iz regije.

Donirajte
0 via ESCkaz
PODIJELI ČLANAK

Rasprava30

  1. LoveWave — 15. ožujka 2020. u 23:30

    @lessenziale @rossonero
    Objasnili pravila kako se kaže… bravo! ???

  2. Diavolo — 15. ožujka 2020. u 23:19

    @lessenziale ❤?❤?
    @tristan Mislim da bi ostalo dosta manevarskog prostora i vremena da se nova zemlja domaćin organizira (u slučaju da se ide na kasniji datum).? Ipak se radi o iznimno specifičnoj i nesvakidašnjoj situaciji. Bolje i tako nego da se ide sa ovim fiks idejama koje možemo vamo pročitati. Otkazivanje ovogodišnjeg Eurosonga opet nema smisla jer tko vi dogodine bio domaćin i na osnovu čega?
    @escfan Miješaš kruške i jabuke. I to dobrano.

  3. Tristan — 15. ožujka 2020. u 23:09

    Mislin da bi EBU triba odrzat sastanak sa svim delegacijama i da skupa donesu najbolju odluku.
    Pronolongiranje za rujan pobjedniku daje manje vrimena za organizaciju eurosonga 2021, ako ce se pomicat onda sredina lipnja bi bila neka ok odgoda.
    Steta bi bilo da Nizozemcima sve propadne, a ulozili su masu truda!
    Nece ni ovo sranje od virusa trajat vjecno!

  4. wecouldbethesame — 15. ožujka 2020. u 22:41

    Meni nije jasno zašto EBU ne izađe sa nekim službenim priopćenjem. Ovo sve sa raznim mogućnostima je samo rekla-kazala. Treba ispitat tv postaje što one misle. Tu će teško biti jednoglasnih odluka. Neće svima pasati odgađanje kao ni snimanje po studijima.

  5. SwedenEurovisionFan — 15. ožujka 2020. u 22:30

    @lessenziale Ne znam, ali ako ih i ima onda je ta brojka mizerna naspram 180 000 00 gledatelja. Plus, još uzmi u obzir da li ta mizerna brojka glasa, vrlo upitno.
    Ok, neka je tog ''Vox populi'', sve pet. Ajmo malo onda usporedit to s nogometom, ili bilo kojim drugim sportom. Misliš da navijači na utakmicama dobivaju istu pažnju recimo kamermana od slavnih osoba? Ne. Koliko puta smo samo na raznim utakmicama vidjeli velike zvijezde na tribinama i brže bolje svi kamermani su ih pokušavali pronaći i prikazati. Zašto? Zato jer su stručnjaci, opet ključna riječ, za razliku od nas običnih fanova. Ma uzmi bilo koje zanimanje, čak i ona od životne važnosti poput vatrogasaca ili liječnika. Ti zaista izgleda misliš da su pravi stručnjaci (vatrogasci ili liječnici) isto kvalificirani za obavljanje tih poslova kao i mi, obično pučanstvo? To je potpuno krivo razmišljanje, a isto se može prenijeti i na Eurosong. Tko smo mi naspram stručnjaka da određujemo tko će osvojiti jedno glazbeno natjecanje u kojem bi glazbenici trebali imati najveći udio glasanja? Realno, imamo previše utjecaja proglasit neku pjesmu (sprdnju) najboljom, čitaj ''Toy'' i time apsolutno pljunemo u facu stručnjacima iz žirija koji ju nisu stavili na vrh. Ok, Netta je bila treća po žirijima, ali su i oni sami prepoznali da je bilo boljih i kvalitetnijih pjesama. Ima tu još i puno primjera, ali ako dosad nisi skužio moju poantu, bojim se ni da nećeš.
    Još jedna stvar, kad si se već dotaknuo Švedske jer, eto očito ne možeš protiv toga da spomeneš neki hejt na nju, Švedska nije pobijedila po žirijima, niti bi pobijedila ni u posljednje 4 godine, tako da ti ni ta rečenica ne drži vodu.

  6. SwedenEurovisionFan — 15. ožujka 2020. u 22:02

    @lessenziale Ja tu ne vidim nikakvog pljuvanja, a ako ga i ima, onda komotno možeš reći da sam pljunuo i po samom sebi jer i ja, baš kao i ti i većina ljudi ovdje, trošim novce i 20 puta glasam za vrijeme Eurosonga. Međutim, to da su žiriji STRUČNJACI, a mi nismo, apsolutno stoji i stoga ako se već mora raditi Eurosong bez publike, odnosno da se snimaju pjesme u studiju i da budu samo glasovi žirija, to odmah potpisujem jer su članovi žirija stručniji od nas pukih gledatelja, koliko god to tebi možda bilo neshvatljivo ili to ne želiš priznati.

  7. Aze — 15. ožujka 2020. u 20:48

    Smatram da je prazna dvorana definitivno najbolje riješenje.
    To da se eurovizija održava tako da svaka zemlja sama stvara svoj performans mi je glupa i nepravedna, jer naravno da jednaku kvalitetu samog performansa neće imati države poput Moldavije, Slovenije, Makedonije i države kao što su UK, Nizozemska, Njemačka…

  8. Diavolo — 15. ožujka 2020. u 19:10

    @wecouldbethesame Zaista misliš da je u ovako kriznoj situaciji (ne samo za Europu nego za cijeli svijet. Ne samo za Eurosong, nego za sve događaje i za uobičajenu svakodnevnicu) bitno to što će pojedinci izgubiti hajp na održavanje Eurosonga u petom mjesecu? Evo, ja ti mogu ponuditi rješenje da ti se hajp održi ako bi se datum održavanja Eurosonga stavio na neki kasniji mjesec u godini. Upali yt i slušaj/uživaj u glazbi koju inače slušaš tokom godine. Pa nisu Eurosong pjesme jedine na svijetu. A hajp će ti se vratiti kad opet krene cijeli šušur prije tog novog datuma. Btw., i albansku pjesmu znamo već skoro četiri mjeseca više nego ovu od Rusa, pa se to ne ističe.

  9. wecouldbethesame — 15. ožujka 2020. u 19:00

    @rossonero i ostali koji želite odgađanje, odgađanje za kraj ljeta/početak jeseni bi uništio sav hajp i sve pjesme bi znali već pola godine. Ja ne kažem da je ono što sam rekao vrh rješenje, ali u novonastaloj situaciji svakako jest. Tako da po meni peti mjesec bilo kako ili otkazivanje svega i čekanje albanskog izbora za 2021. Prije toga uživanje u JESC-u.

  10. Diavolo — 15. ožujka 2020. u 18:42

    Ja ne vjerujem koliko sam gluposti pročitao u komentarima na ovom članku.
    _ _ _ _ _
    Kao prvo, @wecouldbethesame @escfan ovaj prijedlog da o pobjedniku odlučuje samo žiri je toliko bedast da evo ni ne mogu povjerovat da ga je netko izgovorio, a zatim i podržao. Zašto bi netko odlučivao o pobjedniku ako se već planira prenositi putem malih ekrana? Mislite li da gledanjem u tv riskirate zarazu? Ili što? Ni ovi iz žirija ne sjede po areni kada se odvija samo natjecanje, nego se nalaze u sjedištu svojih državnih televizija i od tamo žiriraju. Isto tako, tko je uopće žiri? Neki relevantni ljudi na koje ne možeš utjecat? Koji ne glasaju po vlastitom ukusu, a ne po nekim kriterijima? Koji ne zakidaju/guraju određene zemlje iz političkih/kulturoloških ili nekih drugih razloga? Nope! Eurosong bi time izgubio svu draž, kao i JESC u zadnje dvije godine. Ista stvar. Eurosong je tu radi ljudi i publike koja jednostavno mora biti uključena u odlučivanje, inače će zainteresiranost za Eurosongom pasti. Mislim, ne razumijem zašto ja ovo vama pišem, kada se ove vaše fiks ideje neće nikad ostvariti.
    _ _ _ _
    Kao drugo. Već par dana na raznim stranicama čitam te komentare kako postoji ideja da se prijenos održi iz studija pojedinih država (u milijun kombinacija). Pa to je razina gluposti kao i ovaj gore, prethodno komentirani, prijedlog. Što vi mislite tko su Nizozemci? Pa nisu oni vesla sisali da bi im, nakon mjeseci i mjeseci mukotrpne pripreme za Eurosong, druge televizije preuzele spotlight sa svojim neujednačenim uvjetima za sve kandidate. Zaista mislite da bi si Nizozemci to dopustili nakon što su toliko godina čekali na novu pobjedu? No pasaran!!! Vjerojatno su već osigurali i nabavili svu potrebnu, ujedno i skupu, mašineriju instrumenata i ostalih ''čičkarija'' ne bi li napravili odličan live show, pa ne vidim zašto bi mjesece priprema bacili u vjetar da se samo video pozivom priključe u drugu državu. Realno, bolji prijedlog je potpuno otkazivanje Eurosonga (štogod ja osobno mislio o tome).
    _ _ _ _ _
    Također sam vidio da se predlaže prazna arena samo da bi se taj Eurosong održao. Jeste li vi vidjeli na što liči video nacionalnog finala iz Danske? Onako predivnu pozornicu sablažnjava otužna atmosfera? Zbilja to želite? Čak se i ona vesela danska pjesmica učinila tužnom kada se prikazao jedan, SAMO JEDAN(!), kadar prazne dvorane. Što vi mislite kako bi Eurosong izgledao sa 41 pjesmom u praznoj dvorani? Mislite da bi se moglo sve to skriti sa užim kadrovima izvođača? Ja sumnjam da bi to dobro izgledalo, pogotovo kad bi gledao jednu pjesmu za drugom. Što vi mislite kako bi izgledao Eurosong i cijeli onaj eurovizijski šušur za nas fanove? Što bi bilo sa silnim intervjuima i upoznavanjem samih izvođača? Zaista želite takav Eurosong? Ja ne! I za kraj, mislite li da Nizozemci imaju kakve koristi od toga da ne postoji priliv Europljana u svoju zemlju tokom tog eurovizijskog tjedna? Nemaju! Oni sebi moraju osigurati neki dio priljeva kapitala, ne bi li tako pokrili određeni dio troškova organizacije.
    _ _ _ _ _
    Moje viđenje rješenja… Mislim da bi jedino riješenje bilo (ukoliko se ne smiri situacija sa pandemijom do petog mjeseca, u što zbilja sumnjam) da se Eurosong odgodi do 8.,9.,10. mjeseca ove godine. Da, nema smisla odgođati to za iduću godinu jer je poanta o Eurosongu kao takvom izgubljena. Ako bi se ova pandemija smirila tokom ljeta, jedino logično je da se Eurosong održi iza tog ljeta (ovisno o kraju same pandemije). Po meni, a nadam se da će i Nizozemci na tome ustrajat, je to jedino i zdravo rješenje za cijeli takav jedan događaj. Neki će se možda pitat hoće li sama arena biti slobodna u to doba ili hoće li novi termin doći u koliziju sa sezonskim rasporedom samih izvođača? Pa ja mislim da je Eurosong dovoljno veliki događaj da mu se od strane svih aktera izađe u susret. Čisto sumnjam da itko od kandidata puni arene čitav mjesec (osim Rusa, oni su ipak zvijezde u svojoj zemlji). A ovi ostali koji imaju tu i tamo koji koncert kapaciteta ala Lisinski (pri tome nikako ne pokušavam umanjiti vrijednost takvog događaja), mislim da je njima u interesu da se konačno pokažu široj publici ako su već dobili jedinstvenu priliku za to. A ovo pitanje slobodne arene je već pitanje koje treba postaviti Nizozemcima, jel im je u interesu promovirati se kako su to već isplanirali ili ne. Mislim da je to najmanji problem ovdje.

  11. LoveWave — 15. ožujka 2020. u 18:11

    @vix-2-new samo jedna od anketa koja smatra da je za Švedsku daleko bolji izbor bila Dotter! Naravno, opljačkana Me tana na drugom mjestu i nikad prežaljena Cicciolina na trećem :/ … kao da sam ja sastavljao popis haha. 😀
    Mia očekivano nisko… vjerujem da i ostatak europe smatra Kedžinu pjesmu boljom od Mijine.

  12. SwedenEurovisionFan — 15. ožujka 2020. u 15:02

    @vix-2-new Ne slažem se s tobom ali ok. Međutim, da samo žiriji odlučuju bio bih puno zadovoljniji s obzirom da ''pjesme'' poput Islanda, Litve i Rusije sigurno ne bi pobijedile.

  13. sunflower — 15. ožujka 2020. u 14:30

    Meni je prazna dvorana ok. Najrazumnije rješenje.

  14. Hirscher1 — 15. ožujka 2020. u 14:28

    Zašto ste ovako važno obavijest stavili da se skoro pa ne vidi. Ovo nam je svima puno važnije od novih pjesama nekih polubitnih izvođača.

    Odgodit Eurosong na 2021. ne bi imalo apsolutno nikakvog smisla. To nije nogomet da je više-manje uvijek 20 likova koji predstavljaju zemlju pa im ne znači toliko hoće li biti sad ili dogodine jer su ionako oni ti koji su tu. Naravno da je i njima važno, ali ne toliko.

    Prijedlog da se svatko iz studija snima ne bi bio grozan, ali obavezno bi se trebali javljati LIVE iz studija. Nema smisla da se snimke pošalju….nek se vidi kako barataju pjevačkim umjećima.
    Po meni bi bilo najbolje rješenje, ako već bude potrebe za odgađanjem, da se Eurosong održi u rujnu. Tada bi se situacija već trebala riješiti, a dogodine bi se Eurosong mogao normalno održati. Žao bi mi bilo da Rotterdam ostane bez prilike da organizira pravi LIVE show, ali rješenje nikako nije da se Eurosong na godinu dana otkaže. Mislim imat pjesme vani godinu i pol je totalka besmisleno.

    BTW ne kužim baš zadnji odlomak teksta. Nigdje veza s ostatkom članka.

  15. SwedenEurovisionFan — 15. ožujka 2020. u 13:54

    @wecouldbethesame Ovo da se preko žirija odluči pobjednik je mislim najbolja rečenica koju sam pročitao u dugo, duuuugo vremena 😀

  16. wecouldbethesame — 15. ožujka 2020. u 11:34

    I nek čitaju 8,10 i 12

  17. wecouldbethesame — 15. ožujka 2020. u 11:20

    Najbolje je da se sve snimi unaprijed i da se preko žirija odredi pobjednik.

  18. Niko bitan — 15. ožujka 2020. u 08:02

    U ovom momentu, bolja je i prazna dvorana nego da se Eurosong ne održi.

  19. Babe — 15. ožujka 2020. u 00:25

    Rađe prazna dvorana nego odgađanje ili nastupanje svakog iz svoje države.

  20. ESC fan — 15. ožujka 2020. u 00:11

    Ne zna se sta je gora opcija. Ili da se roterdamski Eurosong održi sljedeće godine ili da svako u svojoj državi nastupa. To da se pomjeri Eurosong za sljedecu godinu mi se najmanje sviđa iskreno, jer onda bi se valjda podrazumijevalo da budu isti izvođaci, ali treba gledati i da oni imaju planove za buducnost i da li ce oni ikako biti vise zainteresovani. Nastupati i sljedece godine sa istim pjesmama nema poente, a nije uredu ni da nastupaju sa novim pjesmama. Ako ne budu mogli organizovati ESC u praznoj areni ja sam onda za to da Eurosong bude u ljeto. I tu je problem je sto ce se to kositi sa terminima dvorane u to vrijeme i sto su neki vec platili boravak u Holandiji tijekom odrzavanja Eurosonga, a ne znamo koliko ce ovo trajati

    Nemam vise uopste pozitivne misli jer je situacija iz dana u dan sve gora. Ostaje nadati se cudu…

Komentiraj članak

Komentari se moderiraju i objavljuju samo ako pridonose raspravi na konstruktivan način. Ukoliko se ne slažeš s nekim člankom ili komentarom, slobodno iznesi svoje mišljenje ali na pristojan način. Ako se tvoj komentar odnosi na gramatičke ili stilske pogreške, problem s web stranicom ili bilo što drugo što nije vezano uz članak, javi nam se.

Trebaš biti prijavljen za komentiranje! Prijavi se?