Propustili ste Dječji Eurosong 2017.? Ne brinite, možete pogledati snimku na službenom kanalu Dječjeg Eurosonga na YouTubeu. |
Prošlo je nekoliko sati otkako je pala zavjesa na Dječji Eurosong 2017. Mišljenja žirija i publike preko interneta su se uvelike mimoilazila, no na koncu svega najboljom pjesmom ovogodišnjeg izdanja proglašena je ruska pjesma Wings. Inače, je li samo ja vidim ovdje ironiju kako je Rusija pobijedila na doslovce isti način kao i Ukrajina na Eurosongu 2016.? A da ne spomenem kako se i dan-danas komentira kako je Rusija pravi pobjednik natjecanja u Stockholmu.
No prije nego što počnemo s plasmanima, htjela bih nešto prokomentirati o samom showu. Uglavnom sam ostala pozitivno iznenađena. Helen i Lizi (ona u nešto manjem obimu) dostojno su i kvalitetno odradile svoj zadatak (bok Ben, Valerie i ukrajinsko trojstvo, jeste li gledali?), i to na engleskom koji je poprilično OK za nekog tko nije native English speaker i tko dolazi s Kavkaza. Nije bilo dosadnih i zamornih interval actova, štoviše, čak sam uživala. Iako himna Shine Bright je kako bi Kim Kardashian rekla:
Razglednice su mi također bile interesatne, možda zato što su bile povezane s njihovom tradicijskom kulturom, a meni to lijepo ide sa strukom. Jedina zamjerka jest ta što je svako malo osvanula neka s gruzijskim vjenčanjem. OK, usporite malo, mlada sam i ne trebam se udavati još. Ali priznajem da su grafike za najave pjesme bile sjajne i posramile bi neke veće zemlje koje su ne tako davno organizirale Eurosong.
I sad najbitnije – glasovanje preko junioreurovision.tv, koje je možda i najslabija točka ovogodišnjeg natjecanja. Još od same najave bilo je za pretpostaviti da će stranica u tih 15 minuta pasti brže nego svaka talijanska vlada u zadnjih 70 godina. Hej, pa nama zna pasti stranica svaki put kad je neki važniji događaj (čitajte – finale Eurosonga), pa čak i puno razvikanijim stranicama kao Wiwibloggs padne server s vremena na vrijeme, kamoli da neće jednoj stranici koja vjerojatno nema ni 500 posjeta dnevno kad nema vijesti o Dječjem Eurosongu. Na kraju, najbitnija su bila ona dva dana pred natjecanje kad se moglo glasovati gledajući isječke s proba. I oni su se ispostavili krucijalnim jer su nizozemske tinejdžerice mobilizirano glasovale za Fource (nemojmo si lagati, ali koga osim hard core eurovizijskih fanova briga što je glasovanje otvoreno koji dan ranije?). S druge strane, današnje generacije klinaca su potpuno drugačije nego što je bila moja (ja trenutno imam 26 godina, ups) i sasvim je normalno da će se dječja verzija Eurosonga prilagođavati tim generacijama, pa zato i imamo situacije da su pjesme koje inače slušaju današnji klinci pri vrhu. Da žiri, sad si ti na udaru.
Veliki sam zagovornik žirija na Eurosongu, iako i oni imaju svoje mušice zbog čega treba zatražiti reviziju njihovog sastava, no moram priznati da žiriji u ovakvom sastavu nemaju što tražiti na Dječjem Eurosongu. U principu nije loša ideja da u žiriju bude tri odrasla i dvoje klinaca, no petero ljudi premali je uzorak da bi se donio ikakav pošteni sud jer ako četiri suca stave neku zemlju na npr. treće mjesto, a jedan sudac na npr. 16. mjesto, taj jedan sudac je napravio dar-mar u konačnoj tablici. Samo se sjetite glasovanja danskog žirija u drugom polufinalu Eurosonga 2016. i portugalskog žirija na Eurosongu 2017. Drugo, zašto žiriji na Eurosongu ubijaju malo dateane aranžmane u korist modernih produkcija, dok na Dječjem Eurosongu ubijaju modernu produkciju u korist staromodnijih (i ponekad ne baš najboljih) produkcija. U ovom slučaju još se ubiju pjesme koje bi na prvim izdanjima Dječjeg Eurosonga bile visoko kotirane. Dokaz – na naslovnoj slici pogledajte tko je bio prvi nakon glasovanja žirija. Stoga nas ne treba čuditi što je online ubio favorita žirija. I tko zna, možda bi My Friend ovdje puno bolje prošao kod žirija.
Dosta govorancije, što o pjesmama?
Moram priznati da sam većinu pjesama, kad sam radila Ususret Dječjem Eurosongu 2017., po prvi put čula, što možda i nije najbolja stvar jer mi se mišljenje o dobrom dijelu pjesama promijenilo do početka natjecanja. Tako mi je Poljska postala borderline između smješka i neutralka, dok mi je Irska blago padala. No krenimo redom.
16. mjesto: Cipar – ništa neočekivano. Nesigurna vokalna izvedba, rad kamere katastrofalan, donekle i očekivan rezultat.
15. mjesto: Irska – nju je zapravo sve ubilo. Redoslijed nastupa (prerano je nastupala), trema koja se očitavala u glasu i pozornica koja je malo prevelika za ovaj tip pjesme.
14. mjesto: Portugal – iako sam glasala za ovu pjesmu po nekoliko puta, ne čudi me loš rezultat kod žirija. Kao što sam prije rekla, ovakav tip pjesme bi pobijedio na prvim izdanjima Dječjeg Eurosonga, no u današnjem dobu s ovakvim žirijem… Teško. Ako ništa drugo, barem su bili među prvih deset kod publike u online glasovanju.
13. mjesto: Albanija – monoton nastup kakav krasi i većinu nastupa na odraslom Eurosongu dovelo je do zapravo očekivanog rezultata. Iako moram priznati da je dobro režala u par navrata.
12. mjesto: Makedonija – ovo je zapravo ista priča kao i kod Irske i kod prošlogodišnje makedonske predstavnice. Redoslijed nastupa, zadihanost u pola nastupa, prazna pozornica… Ne treba dalje ni spominjati, no ipak – kad pogledam tko je završio ispred nje, ona je zaslužila bolji rezultat.
11. mjesto: Italija – je li treba neki komentar? Pjesma je bila blijeda verzija njihove prošlogodišnje pjesme i kada uzmemološiju vokalnu izvedbu, dobijemo konačni rezultat.
10. mjesto: Srbija – jedno od pozitivnijih rezultata. Irini i Jani je uvelike pomogao i redni broj nastupa, uostalom kao i Mariam prošle godine, jer njihova slatkoća je tako ostala upamćena.
9. mjesto: Malta – pa ako je pjesma totalni plagijat People of the Sun, onda je nastup inspiriran armenskim nastupom iz 2015. Veselo i upamćeno, zbog čega mi je čudno što je ovako nisko završio.
8. mjesto: Poljska – također jedno od ugodnijih iznenađenja, zbog čega sam i glasala za nju nekoliko puta (ipak sam uspjela prevariti internet). Drago mi je da su i žiriji napokon malo progurali Poljsku.
7. mjesto: Ukrajina – hej Anastasija, ne diraj Anino drvo! Iskreno, ja sam zaboravila da je ova pjesma uopće bila dio programa.
6. mjesto: Armenija – gledajući pjesmu i vokalnu izvedbu, precijenjeno do bola.
5. mjesto: Bjelorusija – moj osobni favorit i žao mi je da je bila tek na petom mjestu. Po mom mišljenju zaslužila je barem drugo mjesto.
4. mjesto: Nizozemska – izrazito loša vokalna izvedba, zbog čega mi je došlo da smanjim glasnoću na televiziji. Visok rezultat na televotingu me ne čudi jer su dečki stekli svoju bazu fanova raznim videima na YouTubeu.
3. mjesto: Australija – precijenjeno, osobito ako uzimamo u obzir da je jedna slična pjesma završila na 12. mjestu.
2. mjesto: Gruzija – dragi moji žiri, ja ne znam na što ste vi pali, ali ja sam morala dvaput poslušati ono što ste vi stavili na prvo mjesto, jer sam zaboravila. Kakve gruzijske delicije ste dobili zauzvrat, ne znam, ali malo ste ga prekardašili jer ovo nije bila čak ni dobra vokalna izvedba.
1. mjesto: Rusija – u jednu ruku pobjeda Rusije je zaslužena jer je imala cijeli paket – pjesmu (o tom potom što se derala kao da doziva drugaricu s druge planine da joj pričuva ovce), redni broj nastupa i nastup, tj. manifestiranje priče iz spota na pozornicu. To je nešto što ne uspijeva bilo kome. I na tome Polini i ruskoj delegaciji treba čestitati. O tom potom što je ovdje ironija sudbine da su Rusi pobijedili na isti način kao i Ukrajina na velikom Eurosongu protekle godine, a zbog čega kod nekih i dalje vlada gorčina.
Završno razmatranje
Gruzijcima sve pohvale za šou. Jedino zamjerka što je rad kamere bio katastrofalan, ali koliko sam vidjela, to nije bilo do Gruzijaca nego do ispomoći s Malte koji su se s onom katastrofom prošle godine itekako pokazali.
I jedna poruka EBU-u. PRESTANITE MIJENJATI NAČIN GLASOVANJA NA DJEČJEM EUROSONGU, NEMATE TO PRAVO! :Mamić mood: Svake godine napravite od svih nas tolike zbunjole, a online glasovanje Vam se još 2014. urušilo kao kula od karata. Ove godine bi bio još veći fijasko da nije bilo onog glasovanja dva dana prije, a kakav će tek fijasko biti ako se ovo ikad uvede na Eurosong. Prestanite raditi pokusnog kunića od Dječjeg Eurosonga! Ako Vam je u cilju ubiti natjecanje, onda ga otkažite.
I to je zasad od mene. Čestitke Polini i Rusiji, zaslužili ste nakon svih pjesama koje ste slali i bili blizu pobjede (Sofija Fisenko u srcu).
Rasprava10
Tristan — 1. prosinca 2017. u 13:11
JESC odavno nije ono sta bi triba bit, previse pritiska za dicu i ozbiljnih pisama sta je i razlog zasto Skandinavske zemlje ne sudjeluju. Vratit televote 100% jer ziriju nije misto ma Djecjem natiecanju, a pogotovo ne sa odraslim clanovima!
Svaka cast Rusiji, al meni je i dalje Dinova -Ti si moja prva ljubav najbolja pobjednicka na JESC-u.
dino_esc_fan — 28. studenoga 2017. u 12:21
ZAŠTO JE LIZY POP DAB-ALA
Blink — 27. studenoga 2017. u 21:38
Ja sam s JESC završio daleke 2009 kada je mali Nizozemac Rolf pjevao Tikili tak klik klak.oooo …Do tada je nekako taj Eurosong i imao smisla.I još prije par godina kada je Talijan pobijedio pratio sam zbog povratnice Hrvatske.Josie je tada imala pjesmu koja i priliči zamišljenom natjecanju.Danas to više nije tako a Ruska pobjednička pjesma je živi dokaz tome.Tko voli neka izvoli,meni je dovoljno poslušati pobjednicu pjesmu(Koja mi je užasna) i naravno ne propustiti ekspertni sud glavne urednice sajta Lune J.Način na koji ona piše nije ravan ni Ivani Petrović na ,Novoj TV a tek poveznice Kim Kardasijan,talijanskih vlada,izvrsnog poznavanja engleskog jezika i izgovora klimatskih promjena,pastirskih iskustava…und so weiter.Imam osjećaj da čitatelji ovih članaka moraju biti prije svega dobro potkovani općim znanjem i nadprosiječnom inteligencijom da bi uopće skužili poantu.Kao da nekada pomislim da autorica sve ovo prati pod nekom velikom kaznom.No ,do mene ne zaista ,prenisko sam u ovim nizinama da vidim gore visoko u visine i razumijem to.No , trudim se.Hvala
SwedenEurovisionFan — 27. studenoga 2017. u 21:14
Sa svima se slažem oko svega, samo jedna stvar nikako ne bi bila dobra, a to je online glasanje na Eurosongu. To je po meni neizvedljivo, jer će dolazit do pucanja i rušenja stranice samo tako, a moguće su dakako i prevare…
Emilia Giacometti — 27. studenoga 2017. u 20:38
Što se tiče Albanije, da se razumijemo – ja nipošto nisam komentirala Aninu boju glasa u negativnom kontekstu. Štoviše, ja sam veliki fan ženskom glasova s tom rašpom, kao npr. Emma Marrone i Mei Finegold. I taj dio Aninog nastupa mi se svidio. O tom potom što mi je pjesma slaba u odnosu na npr. Besoj koja ih je predstavljala prošle godine.
I ovo je ionako mjesto za diskusiju, pa je svačije viđenje dobro došlo. Nadam se da će u skorije minute i kolega Bartol dovršiti svoj osvrt na DE, pa ste i tamo dobrodošli iznijeti svoje mišljenje. 🙂
IVANN — 27. studenoga 2017. u 20:06
Meni se forma ovog članka jako sviđa, ali moram napomenuti da je nekima možda ne jasan jer se komentira i subjektivno i objektivno (npr. Ukrajina – Cipar). Ali sa jednim djelom se ne slažem. Moje osobno misljenje je da nije u redu "spuštati" pojedine pjesme…zaislite da ta djeca ovo pročitaju. Bili bi zbunjeni i možda bi neki izgunbili vjeru u sebe. Ovdje je to primjer sa Ukrajinom i Albanijom (btw te dvije su preslatke i imaju perfektne glasove <3)
Dok npr. Bjelorusija se diže u nebesa (pjesma i izvedba su i meni jako dobri, ali ovakve pjesme i scena rijetko prolaze dobro na DE i ESC, k tome još mala vokalno nije ništa posebno, iako ima lijepu boju glasa)
Što se tiče žirija, slažem se da ih treba biti više (15-20), da su domaćini odradili odličan posao, da treba vratiti stari način glasovanja – iako stojim uz EBU jer ako žele u narednih nekoliko godina ovakav način glasovanja uvesti u ESC (što bi bilo super) trebaju prvo takvo što isprobati na DE, ali kad budu spremni (za 5-6 god), a ne s nekim jadnim serverom.
Eto to je moje nekakvo završno razmatranje – P.S. @buba nemoj ovo uzeti kao nekakvu lošu kritiku, nego kao savijete (ili kao dobru kritiku) 🙂
Eurovision Kosovo/Kosovë — 27. studenoga 2017. u 15:54
@buba nisam glazbeni stručnjak, ali više bih to nazvao prljanjem glasa. Definitivno ne režanjem, zato što psi režu, a ne ljudi.
Emilia Giacometti — 27. studenoga 2017. u 15:35
@marko dobrodošli ste onda reći kako se zove tehnika koju je napravila na 2:06 na videu. https://www.youtube.com/watch?v=pkdhZ8PQExA
Eurovision Kosovo/Kosovë — 27. studenoga 2017. u 15:01
Napisati da je Ana Kodra iz Albanije režala stvarno nije uredu. Ipak su to dijeca i malo kulture treba imati!!
Lujka s ukusom — 27. studenoga 2017. u 12:51
The shade ????????