Duško Ćurlić: "Jedno je PR oko nastupa, a drugo je stvarna atmosfera na sceni" – eurosong.hr
Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo

Duško Ćurlić: “Jedno je PR oko nastupa, a drugo je stvarna atmosfera na sceni”

  5 min za čitanje   1 komentar

Duško Ćurlić, jedan od najpoznatijih domaćih TV voditelja i “glavni glas” Eurosonga u Hrvata već 18 godina, i ovog će tjedna voditi publiku kroz sve tri večeri 69. Izbora za pjesmu Eurovizije. Ipak, umjesto iz komentatorske kabine dvorane St. Jakobshalle u Baselu gdje će biti smještena većina komentatora, gledatelje HRT-a upoznavat će s 37 natjecatelja iz Zagreba – točnije s Prisavlja.

Ta neočekivana vijest javnosti je podijeljena početkom travnja i pritom je iznenadila i vjerne i povremene pratitelje Eurovizije. Isto nije za čuditi kada uzmemo u obzir da je Duškov “prvi odlazak na teren” bio 2005. u Kijevu, a sa svakim putovanjem osim rada i gustog rasporeda dolazi novi broj uspomena i izazova.

Na komentatorskoj poziciji zadržao se sve do danas, s iznimkama 2014. i 2015. zbog čega se može pohvaliti da natjecanje komentira dulje i od poznatog Britanca Grahama Nortona.

U pripremama za večerašnje prvo polufinale Eurosonga, s nama je podijelio nekoliko razmišljanja o komentiranju tako velikog televizijskog događaja. Nastavno na prošlogodišnji uspjeh i euforiju koju je živjela cijela Hrvatska, prisjećanje je moralo započeti iz Malmöa.

– Nezaboravno je bilo. Ljudi su zaista oko same Arene, ali i unutar dvorane davali strašnu podršku našem Marku i ekipi. Kolege novinari i komentatori također nisu skrivali svoje oduševljenje s njim i njegovim nastupom – istaknuo je Duško.

Da je autentičnost izvođača bitna za uspjeh na Eurosongu slaže se i on, koji je u 18 godina komentiranja imao prilike popratiti brojne karijere. Od onih koje su se zaustavile odmah po gašenju svjetala u eurovizijskoj dvorani, do onih koje su nastavile živjeti i dan danas.

– Zaslužio je pažnju apsolutno i drago mi je da nakon Eurosonga gradi zaista jako uspješnu karijeru po Europi. Ljudi su prepoznali njegovu iskrenost – naglašava.

Napetost i neizvjesnost

Već spomenuta dinamičnost započinje odmah nakon najavne špice, kada eurovizijski Te Deum uvodi u službeni početak prijenosa. Iako se s programom svaki komentator upoznaje večer prije na generalnoj probi polufinala ili finala, neočekivane situacije nikada se ne mogu potpuno izbjeći.

– Uvijek do zadnjeg trena nastojiš saznati još kakvu sitnicu, nešto što ne možeš pronaći u dostupnim informacijama. Slažem svoje konstrukcije rečenica i predstavljanja onoga što ćemo uživo gledati na sceni. Volim tu napetost i neizvjesnost i taj poseban adrenalin.

Ove godine, osim informiranja o pojedinostima iz privatnih života natjecatelja, od ključne je važnosti i dobra informiranost o događanjima oko scene i na njoj samoj. S obzirom na to da neće biti u neposrednoj blizini hrvatske delegacije s njima je već neko vrijeme u stalnom kontaktu.

– Naravno da sam online stalno u kontaktu s produkcijom i našim timom, pratim sve što se događa i s nestrpljenjem očekujem generalne probe na osnovu kojih ću steknuti neki svoj stav o nastupima i izvođačima. Jedno je PR oko nečijeg nastupa, a drugo je stvarna atmosfera na sceni. Scena je jedini sudac. Ili jesi ili nisi – zaključio je.

O važnosti informiranja o događajima na sceni zabrinuti su i finski komentatori s televizije YLE, još jednog emitera koji svoje komentatore nije mogao poslati u Basel.

I uz detaljan raspored i pripremu svake večeri, komentatori su ti koji prvi uoče neočekivane situacije. One variraju od nepronalaska pravog mikrofona u backstageu do manje čestih, ali izuzetno opasnih upadica na scenu.

Jedno je PR oko nečijeg nastupa, a drugo je stvarna atmosfera na sceni. Scena je jedini sudac. Ili jesi ili nisi.

Izazovi, izazovi i još malo izazova

Jednu od najvećih tehničkih poteškoća s kojom se susreo bila je ona za vrijeme prvog polufinala Eurosonga 2011. u Düsseldorfu. U određenom trenutku veza je potpuno pukla što je značilo da gledatelji iz većine zemalja nisu mogli čuti svoje komentatore.

Ipak, gledatelji HRT-a i dalje su mogli slušati Duška.

Sve to zahvaljujući brzoj prilagodbi i dosjetki da prijenos za stotine tisuća gledatelja, koji podrazumijeva veliku količinu tehničke opreme, nastavi komentirati putem telefona.

No, čak ni to ne ističe kao najstresniji trenutak svoje komentatorske karijere.

– Najteže mi je bilo kada sam shvatio da Baby Lasagna neće pobijediti jer mu nedostaje bodova od žirija. Iskreno sam vjerovao da će taj sjajni glazbenik koji živi na sceni dovesti Eurosong u Hrvatsku. Mucao sam i puhao u mikrofon, samog sebe smirivao u glavi jer mi je bilo jako žao i trudio sam se profesionalno privesti prijenos kraju. Uvijek ću to pamtiti – podijelio je s nama.

Podsjetimo, prva polufinalna večer 69. Eurosonga u kojoj ćemo doznati hoće li se Marko Bošnjak plasirati u veliko finale na rasporedu je večeras na prvom programu Hrvatske radiotelevizije od 21 sat.

Podržite Eurosong.hr

Znate li da sav sadržaj na portalu radimo volonterski, iz ljubavi prema Eurosongu, izvođačima i zajednici fanova?

Ako vam se sviđa što radimo, podržite nas!

Iza svega što vidite stoji 17 vrijednih fanova koji izdvajaju vrijeme, trud i novac za održavanje stranice, a kako bismo izvještavali s događanja sami plaćamo i putovanja i smještaj na Dori i Eurosongu.

Kako bismo i dalje mogli biti tu za vas i donositi vam zanimljive sadržaje, donirajte i pomozite da eurosong.hr ostane mjesto okupljanja za sve fanove iz regije.

Donirajte
5
PODIJELI ČLANAK

Rasprava1

  1. Fronndy — 13. svibnja 2025. u 19:29

    A šta kad je pesma slaba i nekonkurentna ?
    A pa da ,setih se ..e onda ništa…

Komentiraj članak

Komentari se moderiraju i objavljuju samo ako pridonose raspravi na konstruktivan način. Ukoliko se ne slažeš s nekim člankom ili komentarom, slobodno iznesi svoje mišljenje ali na pristojan način. Ako se tvoj komentar odnosi na gramatičke ili stilske pogreške, problem s web stranicom ili bilo što drugo što nije vezano uz članak, javi nam se.

Trebaš biti prijavljen za komentiranje! Prijavi se?