Italija: Ermal Meta i Fabrizio Moro putuju u Lisabon

Podijeli na Facebook Twitter
radiosubasio.it

Nakon pet dugih dana i noći, prije nekoliko trenutaka završio je najpoznatiji festival talijanske glazbe Festival di Sanremo 2018. Nakon glasovanja čak tri vrste žirija (demoskopski, novinarski i ekspertni) i televotinga tijekom čitavog tjedna, kao ukupni pobjednici izašli su Ermal Meta i Fabrizio Moro s pjesmom Non mi avete fatto niente. Drugo mjesto pripalo je grupi Lo Stato Sociale s pjesmom Una vita in vacanza, a treće Annalisi s pjesmom Il mondo prima di te. Dakako ovo još nije značilo da Italija ima predstavnike na Eurosongu 2018. Naime, pobjednici natjecanja su se na tiskovnoj konferenciji, koja će uslijediti za nekoliko minuta, izjasnila kako žele predstavljati Italiju u Portugalu.

Posebni problem predstavlja sama pjesma, za koju se nakon prve večeri festivala ispostavilo da se nalazila u konkurenciji Sanremo Giovani 2016 u svojoj originalnoj verziji naziva Silenzio (čak je bila na RAI-jevoj platformi RaiPlay) te je u tom obliku izvedena na nekoliko festivala emitiranih na nacionalnoj televiziji. Iako je RAI izjavio da je sličnost tek 30%, pitanje je hoće li EBU uopće tolerirati nešto što se može definirati kao autoplagijat.

Inače, njih dvojica su prvi duo koji će predstavljati Italiju na Eurosongu 2018. još od dua Jalisse, koji su osvojili četvrto mjesto u Dublinu. Također, Ermal Meta je već treći Albanac na ovogodišnjem izdanju Eurosonga, nakon Eugenta Bushpepe (Albanija) i Eleni Foureire (Cipar), koja je rođena kao Entela Fureraj u albanskom gradu Fier.

Prvi dio glasovanja:

4. Ron – Almeno pensami
5. Ornella Vanoni, Bungaro e Pacifico – Imparare ad amarsi
6. Max Gazzè – La leggenda di Cristalda è Pizzomunno
7. Luca Barbarossa – Passame er sale
8. Diodado i Roy Paci – Adesso
9. The Kolors – Frida
10. Giovanni Caccamo – Eterno
11. Le vibrazioni – Così sbagliato
12. Enzo Avitabile i Peppe Servillo – Il coraggio di ogni giorno
13. Renzo Rubino – Custodire
14. Noemi – Non smettere mai di cercarmi
15. Red Canzian – Ognuno ha il suo racconto 
16. Decibel – Lettera dal Duca
17. Nina Zilli – Senza Appartenere
18. Roby Facchinetti i Riccardo Fogli – Il segreto del tempo
19. Mario Biondi – Rivederti
20. Elio e le storie tesse – Arrivedorci

Također, dodijeljene su i specijalne nagrade. Koje, pogledajte ispod.

Nagrada kritike Mia Martini: Ron – Almeno pensami
Nagrada novinara akreditiranih za natjecanje Lucio Dalla: Lo Stato Sociale – Una vita in vacanza
Nagrada za najbolju interpretaciju Sergio Endrigo: Ornella Vanoni, Bungaro e Pacifico – Imparare ad amarsi
Nagrada za najbolji tekst: Mirkoeilcane (iz kategorije Nuove Proposte) – Stiamo tutti bene
Nagrada za najbolju glazbu: Max Gazzè – La leggenda di Cristalda è Pizzomunno
Nagrada TIMmusic za najemitiraniju pjesmu: Ermal Meta i Fabrizio Moro – Non mi avete fatto niente

Uskoro opširnije.

Komentara 38

  1. Italy nije predstavljao muski duet jos od 1987, tada je bila prelepa pesma Gente di mare, Raf i Umberto, koji su bili 3.!. Ova pesma je daleko od te, a jos dalje od dua Jalisse koji su bili 4.! Volim italijanski jezik i njihovu muziku,ali mislim da ce ove godine ostati na desnoj strani tabele.

  2. @ivannn Imam izvor. Ne bavim se babskim izracunima i ostalim slicnim glupostima. 😊
    Ali hvala na tvome videnju i logici. 😉

  3. moj top 9:
    1. Ceska
    2. Francuska
    3. Malta
    4. Svicarska
    5. Danska
    6. Spanjolska
    7. UK
    8. Italija
    9. Albanija

  4. @pabloncrnich
    Nije to nikakva tajna jer se to može logički zaključiti iz prijašnjih godina i datuma objevljivanja 😉
    Citiram komentar od @tdlrhd :
    ———-
    btw HRT možda otkrije našeg predstavnika za 2 dana, jer u zadnje dvije godine su uvijek otkrivali prosječno oko 5 mjeseci nakon potvrđivanja nastupa

    2016 – potvrdili 26.11.2015.
    Nina Kraljić otkrivena 24.2.2016.
    .
    2017 – potvrdili 17.9.2016.
    Jacques Houdek otkriven 17.2.2017.
    .
    2018 – potvrdili 11.9-2017.
    Predstavnik – 11.2.2018.?
    ————
    2016. je HRT objavio pjesmu 2 dana prije 26.2., tj. 24.2.
    2017. je objavio na isti dan u mjesecu
    2018. nekakvim redom bi to trebalo biti 2 dana poslije 11.2., odnosno 13.2. tako da ne znam je li zaista imaš izvor ili si ovo zaključio kao i ja 😛
    —–
    btw HRT se ravna tom logikom da potvrdi participaciju i objavi pjesme na različite dane u tjednu i to dan za danom – 2016. (četvrtak odnosno srijeda), 2017. (subota odnosno petak) i 2018. (ponedjeljak odnosno utorak (?))

  5. HRT ce u utorak objaviti hrvatskog predstavnika na ESC! Drzimo palceve da to ne bude Indira ili bilo koji zastarjeli klaun. 😁

  6. Talijani uglavnom muku muče s izborom najbolje pjesme pa je tako i ove godine. Imaju najjači festival, ali to očito ne mora značiti ništa. Koga god da su poslali od preostalih 5-6 prvoplasiranih bio bi problem i postojali bi prigovori. Po meni daleko najbolja i najkvalitetnija pjesma je ona od Max Gazzè – La leggenda di Cristalda è Pizzomunno, stvarno sjajan uradak, a da je on dobio bili bi prigovori da pokušava postići učinak Salvadora Sobrala od prošle godine. Neću ulaziti u to jesu li sadašnji pobjednici prekršili pravila (očito je da jesu), ali pjesma ko pjesma im niti smrdi niti miriše, ništa posebno, od jedne Italije se puno više očekuje. Početak pjesme obećava, a onda to njihovo pusto nabrajanje se nastavlja i po završetku pjesme uopće nemam nikakav dojam, ni da je dobra, ni da je loša. Da su dobili Lo Stato Sociale, Diavolo dobro si rekao, onda bi bili prigovori da kopiraju Gabanija, a i vokalno su gori tri puta od Šajete, iako pjesma jest fora. Annalisa ima jednu sterilnu i poprilično napornu pjesmu koju publika na ESC uopće ne bi primjetila, samo bi dobila bodove od žirija. Znam da jest rano za ozbiljne prognoze, ali Italiji se ne piše dobro.

  7. Stvarno ne razumijem hype oko ovoga… Pjesma ima dobru poruku, al’ čist je bezveze.

  8. Okej, mogu shvatiti heterski hajp oko talijana ove godine ali meni se pjesma neovisno o svemu jako svida. Cak sam je trazio na deezeru nakon prve veceri ali je nisam naso, valjda cu biti bolje srece iducih dana.
    Sto se EBU-a tice, pa zar ste sumnjali? Naravno da ce ovo proci, kao sto je prosao Hovig prosle godine, kao sto su prosle Robinove trake takoder prosle godine iako godinu prije austrijskoj predstavnici nisu bile dozvoljene, kao sto je prosao Mans i jos hrpa poznatih plagijatorskih pjesama. No ovdje nije problem sto je pjesma plagijat, stvar je sto je isti autor obiju pjesama i na temelju toga ce pjesma proci. 😊

  9. Koliko god volim talijanski jezik, ima mi nešto antipatično u ovoj pjesmi. Ali ako ove diskvalificiraju, što onda preostaje – od ovog zla možda još i veće: Lo Stato Sociale – sprdačina koja možda pali za internu uporabu, ali ne za eurovizijsku scenu; Annalisa – lijepo, ali toliko neupečatljivo.
    Ja bih definitivno poslao The Kolors, pjesma najprimjerenija za Eurosong, ali nemam iluzije, njih sigurno ne budu poslali.

  10. E gluposti, i sad Italijani pokušavaju opravdati pobjedničku pjesmu time da oni biraju emociju, ali I jamalina pjesma je bila o emociji i sa značenjem, ali je bila dobra, ovo je jako loše.

  11. Ako se plagijat dozvolio Mansu, a kaj ne bi onda i ovim deckima? No kako god vjerujem da bi Italija najbolji rezultat na ESC ostvarila sa The Kolors “Frida”

  12. Svoju mrznju prema talijanskom jeziku zaboravim tijekom eurosonga. No, ovog puta ne. Očekivao sam puno puno više.
    Francuska mi je i dalje na vrhu.
    1. Francuska
    2.Švicarska
    3.Danska
    4.UK
    5.Češka
    6.Italija
    7.Albanija
    8.Španjolska
    9.Malta

  13. Ma dajte ljudi proći će. Kod EBU-a sve prolazi. Kad je prošla Švedska 2001 koja čista kopija Belgije 1996. onda je svaka priča završena. Ovi su barem kopija samih sebe:)) I to “samo” 30%.

  14. @buba … aha, super 🙂 ja sam po pitanju teksta uskraćen za sve pjesme, jer ne znam talijanski, pa mi ostaje samo suditi po dojmu koji mi ostavi pjesma na slušanje melodije i gledanje nastupa. Doduše, kad slušam neku pjesmu koja mi priraste k srcu, a ne razumijem strani tekst, potražim prijevod (nije da doživotno živim u ne znanju 🙂 ). Baš sam imao u podsvijesti kako bi bilo super da s vaše strane padne neki osvrt na San Remo, pogotovo što je to veliki festival. A već su bili neki osvrti za nacionalna finala. A i znam od prijašnjih godina da upravo ti dosta duboko pratiš San Remo, jer si mi nešto objašnjavala u vezi funkcioniranja festivala, tako da sam se nadao da će nešto biti. Volim pročitat mišljenja drugih ljudi na neke pjesme, pa tako me zanimaju i mišljenja vas urednika. Tako da mi je gušt čitat sve vaše osvrte. Bude onda dogodine i San Remo 🙂 bez potrebe za psovkama hahaha 😀

  15. @rossonero Moji osobni Annalisa, The Kolors i Lo Stato Sociale (jer se mogu poistovjetiti s tekstom pjesme).

    A htjela sam napisati jedan osvrt na cijeli Sanremo, ali neću. Previše psovki bi bilo. A što se tiče pjesme, sve više sam uvjerena da će proći lišo jer je talijanski šef delegacije u Referentnoj grupi EBU-a za Eurosong. Osim ako netko ne kontaktira Aftonladet i The Sun, pa možda promijene pjesmu.

  16. @buba … ma prestrašno… tko je bio tvoj favorit? Ugh, unatoč što su im neki dan zabranili i da nastupaju, usred te strke oko plagiranja, na kraju će ih za nagradu poslati u Lisabon. Jednostavno, preko nekih stvari ja ne mogu prijeći.

  17. Ove godine je očito trend kršenje pravila (khm Bjelorusija). U svakom slučaju glupost. Ne znam zašto je televizijama problem diskvalificirati natjecatelje koji očigledno krše pravila (u Bjelorusiji-datum, ovdje-plagijat)

  18. UPDATE: vidim sad da su ih izabrali (s ovom pjesmom ili ne, nebitno) … svakako, moja najdraža zemlja na ESC-u, ove godine neće imati moju podršku 🙁

  19. Ocekivana pobjeda. Bravo Italija, bez obzira na odluku EBU-a o sudjelovanju ove pjesme na ESC-u.

  20. @croeurofan … znam, zato i jesam ponajviše razočaran s njihovim plasmanom… ali nadam se da će ovi iz RAI-a biti pametni, ili barem njihova esc delegacija… a evo i zašto (moje viđenje situacije i ovih pjesama): 1. Ermal Meta i Fabrizio Moro – pjesma je u originalu izašla prije dvije godine i mislim da to neće proći kod EBU-a, kako je prošlo kod RAI-a, a možda i oni odu sa drugom pjesmom…. što se tiče same ove pjesme, kad sam je prvi put slušao nije ostavila nikakav specijalan dojam…samo još jedna pjesma u prolazu, pomislio sam…. 2. Lo Stato Sociale – nevjerojatno loša kopija Gabbanija… iako ne razumijem talijanski, ali pretpostavljam da su trebali biti kao neki fun act… kao prvo: vokali su im niš specijalno dobri…nezz da li bih im uopće mogao dati bilo kakvu pohvalu po tom pitanju… zvuče mi kao neki pokupljeni s ulice kako bi pjevali karaoke…. kao drugo: što se tiče pjesme… u početku loši vokali ubijaju doživljaj same pjesme, a onda kad dođe refren, dojma sam da slušam neki, nazovimo tako, ”hit” od Šajete…. dali bi mi bili sretni da nas Šajeta predstavlja???? i kao treće: ona bakica što pleše??? Gabanni je imao gorillu koja pleše i to je bilo do sada neviđeno….da li je bakica nešto neviđeno???? NE!…. ta ista gospođa i njen partner su bili na britanskom supertalentu, tako da je sad to nešto WOW? i nije baš…. 3. Annalisa – od vodeće trojke mi se najviše sviđa… ali moram reći da mi se počela sviđati tek nakon par slušanja… da li će to biti dovoljno na Eurosongu za dobar plasman?? mislim da ne……. e sad ovi što su u poretku iza Annalise, a ispred The Kolorsa nemaju nikakve šanse na ESC, tak da ih ni neću komentirati…

  21. moš mislit…velikog li iznenađenja… razočaran sam s plasmanom The Kolorsa… i jedina šansa da me to razočaranje prođe jest da njih pošalju, mimo rezultata, u Lisabon…

Odgovori