Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo

Eurosong 2019. pratilo oko 182 milijuna gledatelja

  3 min za čitanje   16 komentara

Visoka gledanost Eurosonga opet se ponovila. Naime, kako su danas u prijepodnevnim satima objavili Europska radiotelevizijska unija i službeni partner za mjerenje podataka gledanosti Eurodata TV, sve tri večeri Eurosonga 2019. pratilo je oko 182 milijuna ljudi. U odnosu na prošlu godinu, to je pad od oko 4 milijuna gledatelja.

Veliko finale Eurosonga 2019. u prosjeku je pred male ekrane u prime time terminu imalo oko 36,7% gledanosti, što je više nego dvostruko od uobičajenog (16,7%). Također, zabilježen je porast gledanosti u kategoriji 15-24 za dva postotna boda, točnije 45,3%. Kada gledamo podatke gledanosti na internetu, tu je zabilježeno preko 40 milijuna pregleda na YouTubeu iz 225 teritorija, što je iznimno uzimajući u obzir kako zbog televizijskih prava stanovnici Sjeverne, Srednje i Južne Amerike nisu mogli pratiti preko službenog prijenosa.

Također, zabilježeno je preko 5 milijuna reakcija na društvenim mrežama, a od te brojke oko 70% ljudi reagiralo je na Instagramu.

Kako je bilo u različitim zemljama?

Prema podacima gledanosti koju je provela agencija ABG Nielsen, finale Eurosonga 2019. je u Hrvatskoj pred male ekrane privuklo tek 280 940 gledatelja, što čini oko 7,2% gledanosti. Razlog tako niskoj gledanosti je vjerojatno u tome što se hrvatski predstavnik Roko nije plasirao u finale.

U Srbiji zabilježena je gledanost od oko 2 milijuna ljudi, što je oko 25,9%. To znači da je u prosjeku svaki četvrti gledatelj u Srbiji u jednom trenutku okrenuo na RTS 1 i gledao finale.

Domaćin ovogodišnjeg Eurosonga Izrael zabilježio je najviše podatke gledanosti od 2003. Čak 63,2% gledatelja pratilo je finale Eurosonga 2019., što je skok od 24% u odnosu na proteklu godinu.

U pobjedničkoj zemlji ovogodišnjeg Eurosonga, pred male se ekrane uključilo oko 4,5 milijuna Nizozemaca, tj. 73,4%. To je najviša gledanost u Nizozemskoj još od 2014., kada je grupa The Common Linnets došla do drugog mjesta. U zemlji koja se plasirala tik iza Nizozemaca, finale je pratilo u prosjeku 3,4 milijuna Talijana (5% gledanosti). To je drugi najbolji rezultat gledanosti otkako se Italija vratila na Eurosong 2011. godine.

Već standardno visoki postotak gledanosti bilježi i Island. Prvo islandsko finale nakon 2014. pratilo je oko 98,4% gledatelja. Također, ovo je najviši postotak gledanosti na Islandu od 2014. godine, kada je izmjereno 98,6% gledanosti.

Povratak u finale nakon nekoliko godina odsustva pred male je ekrane vratilo i stanovnike Švicarske. Naime, sve tri televizije – germanofonska SRF, frankofonska RTS i italofonska RSI objavile su kako im se gledanost finala udvostručila u odnosu na prethodnu godinu. Tako je prvo švicarsko finale nakon 2014. pratilo oko 49,6% gledatelja.

0
PODIJELI ČLANAK

Rasprava16

  1. Precious — 30. svibnja 2019. u 00:40

    @wannabe @khaleesionfire Stvar je u tome da kod nas vlada autorska kriza. Nemamo ljudi koji bi mogli napisati dovoljno dobre pjesme. Talentiranih izvođača imamo stvarno puno (The Voice u prosincu će nas na to itekako podsjetiti), ali đabe nama to kad im nitko ne može napisat dobru pjesmu. Mislim da bi najbolje rješenje bilo da interno odaberu nekog (Kedžo, Zsa Zsa, Luminize…), i dogovore sa nekim stranim uspješnim autorom suradnju i da na pjesmi rade i Hrvati i stranci (čisto da se zadrži taj nacionalni ponos koji nam se nameće).

  2. TayTay — 29. svibnja 2019. u 23:18

    @khaleesionfire
    Na izboru smo imali šta?
    Imali smo jednu poprilično dobro isproduciranu stvar zvanu Redemption- koju hrvatska publika neće jer su šveđani napisali lol.
    Imali smo luku nižetića- koji se nije svidio žiriju s razlogom.
    Imali smo lijepu baladu All I Really Want- koja je uništena liveom.
    Imali smo Tower of Babylon- kojeg Lorena dovodi na novi nivo svojom sjajnom izvedbom, no kada sam poslušao studijaku verziju sam shvatio da je pjesma jednake kvalitete kao i The Dream. A to je prosjek, nažalost.
    Imali smo Mantru- koja je imala dobru pjesmu, ali za eurosong treba imati žešću rock/metal pjesmu.
    I što još?
    Ah pa tu je bila Lille koja mi je bila veći flop od Madonne.
    I još Domenicu sa Indigom koja je najveći bop ikada i moj guilty pleasure, ali da smo to poslali, završilo bi kao Irska.

    Jednostavno- kada gledam pjesmu koju bi sa dore posla na eurosong to bi bila Redemption. I All I Really Want ali sa drugom pjevačicom(Uz dužno poštovanje Elis koju postujem, no za njen glas postoje druge pjesme).
    I Roko je tu. Odabran je realno jer ima snažnu fan bazu i zato jer ima glaščinu. To je presudilo kod pobjede. Istina- moglo je to punooo bolje proći, ali problem uopće ne navodim u Hrvatskom narodu, već u tome što 90% izvođača u trenutku pisanja pjesme se nije zapitalo
    “Pa čekaj, možemo li ovo zamisliti na esc sceni?”
    I na kraju su zapravo poslali pjesme koje bi možda stavili, a možda i ne na svoj album. To je princip ovogodišnje Austrije, koja je doživjela flop(ma vidi ti to).

    I da- posebnu pohvalu od mene sa Dore dobiva Lea Mijatović jer je stvorila sjajnu pjesmu, ali nažalost ne nešto sto bi se istaklo :).

    Iduće godine nek Lorena nađe neku dobru stvar pa će i njena interpretacija uz dobru pjesmu postići ono nešto.

  3. LadyOfValyria — 29. svibnja 2019. u 22:29

    @Lol to je činjenica nažalost, zato sam za interne izbore sve dok se narod ne shvati da ne biramo pjesmu za Eurosong na temelju toga što netko nije pobjedio u nekom talent showu ili što mu neki dotični ”autori” napišu ”pjesmu”. Mislim da je svima žao Roka, ali treba biti realan i reći kaj ne valja.

  4. TayTay — 29. svibnja 2019. u 22:21

    @khaleesionfire Nije stvar u tome što ne znamo birat. Taj izraz je glup da budem iskren. Po tome su svi nacionalni izbori loši jer teoretski gledano može se dogoditi često da pobijedi loša pjesma.
    Ugledajmo se na slovensku EMA. Oni su ponekad odabirali katastrofe tipa Omar Naber.
    I onda nakon toga odaberu jednu Maraayu, Hvala ne i slično.
    Mišljenja sam da za doru trebamo pričekati još malo.
    Jednostavno trebamo puno više zainteresirati javnost za sudjelovanjem, a to nikako ne možemo s ovakvim rezultatima.

  5. TayTay — 29. svibnja 2019. u 22:17

    Gledanost u Hrvatskoj je takva kakva je. Što se tiče ovogodišnjeg eurosonga- u globalu nisam zadovoljan. Ne zbog pjesama, već zato jer je show bio iznad svoje razine.
    Nije ni prošle godine bilo bolje da se razumijemo.
    Zaista, Švedska 2016. Je imala najbolje organiziran eurosong.
    Nije ni Ukrajina 2017. Bila loša.
    Ovogodišnji eurosong stavljam u rang onog iz 2011., premda dajem ovogodišnjem prednost jer su pjesme puno bolje od one katastrofe zvane Düsseldorf.

    Što se tiče Hrvatske ove godine, ja sam ponosan na našeg predstavnika jer je dao sve od sebe, a nastup je bio jako dobar. Čak su mnogi komentirali kako Hrvatska ima jako dobar nastup, tako da :).
    Ide novi krug i ponovno naša vječita nada za top 10.

  6. LadyOfValyria — 29. svibnja 2019. u 22:13

    Mislim da je za Hrvatsku najpametnije birati interno jer, pogledajmo istini u oči, ne znamo odabrati. Na Dori su bile barem dvije-tri pjesme koje su bile za Eurosong, no nisu bile dovoljno prepoznate i rezultat toga je bio da se sramotimo sa Dream. Najbolje bi bilo da platimo nekom Šveđaninu da nam napiše pjesmu za nekoga.

  7. Precious — 28. svibnja 2019. u 19:20

    @escfan Ah gle, previše su formulaični i igraju na sigurno. Baš šteta što moraju prevoditi na engleski jer bi dašak Švedske kulture bilo osvježenje na Eurosong pozornici. Jon i Anninia 2017. su imali pjesmu koja je mogla i pobijediti. Mislim da bi Šveđani mogli malo i riskirati, i poslati nešto što nije pop. Imaju talentiranih glazbenika i skladatelja na izvoz, šteta da na Eurosong šalju pjesme kojima fali “ono nešto” što bi ljude nagnalo da glasuju za njih.

  8. SwedenEurovisionFan — 28. svibnja 2019. u 18:25

    @precious U pravilima Melodifestivalena stoji da ako pobjednička pjesma ne bude na engleskom jeziku, mora se za sami Eurosong ”prebaciti” na engleski. Upravo zato mi je teško vjerovati da će Jon-Henrik ikada pobijediti, jer zamisli da se to ojkanje mora prevoditi na engleski… I upravo zato uporno govorim da pjesme na švedskom jeziku na Melodifestivalenu samo uzimaju mjesto potencijalnim dobrim / pobjedničkim pjesmama, jer sigurno neće pobijediti. Ali kužim pravila, mora se imati i određeni broj švedskih pjesama 🙂 A reći da se šalje jedno te isto nakon Mansa je pomalo smiješno. Ok, Robin i Benjamin imaju pjesme na ”istu foru”, ali jedna laganini pjesma Fransa i gospel stvar Johna su nebo i zemlja od ”Dance You Off”, realno. To što su svi izvođači muški ne uzimam u obzir pri tome da su pjesme ”iste”.

  9. SwedenEurovisionFan — 28. svibnja 2019. u 18:22

    @eurovisionaddict Ne bih ja rekao da Švedsku žiri gura, barem ne u tolikoj mjeri, jer da gura onda bi svake godine dobila po 20 i više 12-ica, a ne jedva 10. I od 2015. godine, Švedska nijednom nije osvojila žiri (osim ove, no i to je kasnije mijenjano ne). Što se tiče redoslijeda nastupa, vidjeli smo da to ne igra preveliku ulogu. Naravno, bolje je biti što je moguće kasnije, što Švedska automatski nije mogla biti ove godine pošto je izvukla prvi dio. Da se to ”namještalo”, onda bi John ove godine dobio broj 12., a Duncan 9 kad je Nizozemac već bio toliki favorit 😉

  10. ESC fan — 28. svibnja 2019. u 16:46

    Svi podaci su prilicno ocekivani za svaku zemlju. Ja sam licno pratio Eurosong ove godine na Jutjubu

  11. hrvojep — 28. svibnja 2019. u 15:57

    U Hrvatskoj bi gledanost bila veća da nije Duška Ćurlića. Ljudi okrenu na Eurosong, čuju njega, pa odmah okrenu na nešto drugo ili odu na internet ili tv kuće susjednih zemalja, kao npr. RTV Slovenija gdje je i ove godine prijenos vođen pristojno, nenametljivo i sasvim solidno zanimljivo. HRT ne može ništa raditi bez ulizivača, pa tako ni jedno obično vođenje Eurovizijskog prijenosa.

  12. Bulbasaur — 28. svibnja 2019. u 15:02

    Mislim da Talijani najviše kvare prosjek. Znači, jedni su od favorita i finale im gleda samo 5% stanovnika. Može li mi netko reći koja je najveća zabilježena gledanost u Hrvatskoj?

  13. Precious — 28. svibnja 2019. u 14:59

    @escfan Dokle god misle slati isti tip pjesama, ništa od toga. Žiri mogu kupiti, ali ne i publiku, koja je već drugu godinu za redom rekla svoje. Nakon Mansa šalju jedno te isto misleći kako će isti tip pjesme upaliti (ako nije dosad neće nikad). Mans je neponovljiv, nemojte slati blijede kopije. Zašto konačno ne pošalju Jona Henrika? Mislim da bi ih on mogao lansirati visoko.

  14. Babe — 28. svibnja 2019. u 14:35

    @escfan ne brini, vidis da se trude, svake godine dobar redoslijed nastupa i guranje zirija ? neces dugo cekat da ode u svedsku esc. Osim ak Europi i dalje ne budu sjedale njihove pjesme.

  15. SwedenEurovisionFan — 28. svibnja 2019. u 12:44

    Ako ništa drugo, drago mi je vidjeti da mlađu populaciju sve više i više zanima Eurosong 😀 U globalu brojke su dobre, ali izgleda da će još vremena proći da se sruši onih čarobnih 204 milijuna iz Stockholma. Možda mali hint EBU-u tko treba ugostiti da se takve brojke ponove 😉

Komentiraj članak

Komentari se moderiraju i objavljuju samo ako pridonose raspravi na konstruktivan način. Ukoliko se ne slažeš s nekim člankom ili komentarom, slobodno iznesi svoje mišljenje ali na pristojan način. Ako se tvoj komentar odnosi na gramatičke ili stilske pogreške, problem s web stranicom ili bilo što drugo što nije vezano uz članak, javi nam se.

Trebaš biti prijavljen za komentiranje! Prijavi se?