Prema podacima Europske radiotelevizijske unije (EBU), Eurosong 2023. je okupio pred male ekrane oko 162 milijuna ljudi. Udio (tzv. viewing share) u subotu 13. svibnja, za vrijeme finale, dosegnuo je 40,9%, što je više nego dvostruko od postotka prijavljenih od strane televizijskih kuća.
Najveći postotak gledanosti (53,5%) bilježi se među populacijom starosti od 15 do 24 godina, dok televizijske kuće su u prosjeku zabilježile 13,8% među istom generacijom.
“Eurosong je još jednom dokazao moć javnih servisa da ujedine svijet kroz glazbu i to s globalnim reachom, na što smo veoma ponovno. Uzbuđeni smo vidjeti da svake godine sve više ljudi diljem svijeta otkrije ovo posebno događanje koje se pokazuje kao velika odskočna daska za novu glazbu”, izjavio je izvršni supervizor Martin Österdahl.
Prema EBU-ovim podacima, 7,6 milijuna ljudi pratilo je finale putem kanala YouTube, dok polufinala bilježe 3,2 milijuna pregleda. Na platformi TikTok, ujedno i sponzora Eurosonga, tri live večeri su pregledane 4,8 milijuna puta.
Od zemalja izdvojene su:
- Ujedinjeno Kraljevstvo – 9,9 milijuna gledatelja, rast od 12% (63% share)
- Ukrajina – 19,7% gledatelja
- Njemačka – rast od 14% u odnosu na prošlu godinu
- Francuska – rast od 10% u odnosu na prošlu godinu
- Švedska – 2,3 milijuna gledatelja (82,3% svih gledatelja u zemlji)
- Finska – prosjek od 1,7 milijuna gledatelja, što je najviše od 2007.
- Austrija – najbolji rezultati od 2016.
- Slovenija – najbolji rezultati od 2015.
- Hrvatska – udio gledanosti je 68,97%
Društvene mreže
EBU se pohvalio i rekordnim brojkama engagementa na društvenim platformama poput Facebooka, YouTubea, TikToka, Twittera i Instagrama. Čak 105 jedinstvenih računa je tijekom dva tjedna događanja došlo do sadržaja s eurovizijskog profila na TikToku. Osim toga:
- videi na TikToku pregledani su 315 milijuna puta, čime se bilježi rast od 40%
- materijali u danima nakon finala pregledani su još 53 milijuna puta
- bilježi se oko 25 milijuna reakcija na TikToku (označavanje sa “sviđa mi se”, komentiranje itd.)
- #eurovision2023 je korišten 4,8 milijardi puta
Na Instagramu dosegnut je opseg od 32 milijuna jedinstvenih profila, što je trostruko više nego lani. Videi na toj platformi su pregledani preko 181 milijun puta, a sadržaj profila na Facebooku je pregledalo 29 milijuna ljudi tijekom dva tjedna (rast od 5 milijuna nego lani). Oznaka #eurovision korištena je u oko četiri milijuna tweetova tijekom sve tri večeri, dok je službeni Twitter profil ubilježio oko 113 milijuna impresija.
Ukupno – kroz sve četiri društvene mreže – videi su pregledani gotovo 540 puta.
Ovogodišnji natjecatelji zapaženi i na Billboardovim ljestvicama!
Za akreditaciju za praćenje natjecanja u Liverpoolu prijavilo se preko 1,100 novinara iz 50 zemalja, od čega je njih 180 predstavnika fan media portala. Za praćenje putem online press centra prijavilo se 550 novinara, od čega je njih 230 predstavljalo fan media stranice. EBU bilježi rast praćenja događanja s preko 150 objava napisanih o Eurosongu samo u svibnju.
Podaci iz liverpulske turističke zajednice se još obrađuju, ali podaci iz Merseyside policije govore o oko pola milijuna posjetitelja.
Po prvi puta ove godine, publika iz nesudjelujućih zemalja mogla je glasovati za svoje omiljene pjesme putem aplikacije. Prema podacima EBU-a, glasovi su pristigli iz ukupno 144 zemlje svijeta, uključujući 37 sudionica. Najviše glasova “iz ostatka svijeta” bilježe se iz:
- Sjedinjenih Američkih Država
- Kanade
- Kosova
- Luksemburga (čiji povratak je najavljen za vrijeme finala)
- Novog Zelanda
- Meksika
- Mađarske
- Slovačke
- Ujedinjenih Arapskih Emirata
- Turske
- Čilea.
Idući Eurosong održat će se u Švedskoj.
Blink — 25. svibnja 2023. u 20:47
Još da su Rusi gledali…Hr portali pogotvo 24h ako nisu dnevno imali 20 članaka o Let 3 ,prije više nego manje. Privuče to gledatelje.