Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo

Jedinstvenost i kreativnost o kojoj se i dalje priča

  4 min za čitanje   8 komentara

Kratki video snimci od 30 sekundi prije svakog nastupa ostavljaju dovoljno prostora komentatorima da kratko prokomentiraju prethodni nastup i uvedu gledatelje u ono što slijedi, dok organizatorima u areni daju taman onoliko vremena da sklone i pripreme pozornicu za naredni nastup.

Kratki videozapisi prije nastupa ili razglednice, kako ih eurovizijski svijet zove, pojavile su se po prvi puta 1970. godine u Amsterdamu kada su predstavljeni izvođači i pjesme, a njihova najvažnija uloga bila je da se produži šou s obzirom na to da se te godine natjecalo samo 12 zemalja. Od tada pa do danas kroz jedinstvene razglednice nisu predstavljani samo izvođači i pjesme, nego i ljepote i bogastva zemalja koje su organizirale natjecanja.

Ako u obzir uzmemo samo desetljeće koje u zalasku, razglednice s jednog izdanja natjecanja uspjele su na najbolji način predstaviti izvođača koji će se pojaviti na pozornici te čije boje zastave će taj umjetnik braniti.

Eurosong 2014. godine održan je u Kopenhagenu zahvaljujući pobjedi Emmelie de Forest u Malmöu godinu prije. Danska televizija DR, nakon što se prihvatila organizaciju natjecanja, počela je s pripremama šoua, a jedan od segmenata bile su i razglednice. Načelna ideja producenata bila je da gledatelje bolje upoznaju s izvođačima prije nego što oni stupe na pozornicu. DR-ov producent Jan Lagermand Lundme objašnjavao je tada da su oni od izvođača tražili da imaju aktivniju ulogu u kreiranju razlednica tako što će raditi zastavu svoje zemlje.

“Kriterij uspjeha razglednica bit će u tome da svaka zemlja osjeti da su oni i njihovi izvođači predstavljeni na najbolji mogući način. Ako gledatelj (nakon razglednica) osjeti veću povezanost sa svojom zemljom i izvođačem, mi smo uspjeli”, rekao je Lundme za eurovision.tv u siječnju 2014. prilikom predstavljanja koncepta razglednica.

I uspjeli su u tome. Tokom tri dana šoua, gledatelji su mogli vidjeti vrlo kreativne i zanimljive razglednice u kojima su izvođači svoje zastave kreirali od raznih materijala i predmeta poput leda, odjeće, bombona, domina. Zanimljivo je bilo vidjeti kako je Portugalka Suzy morala obojiti dobar dio sebe kako bi predstavila svoju zastavu ili kako je Talijanka Emma Marrone svoju kreirala od proizvoda koja je pronašla na tržnici.

Koliko su ljudi s danske DR televizije i privatne produkcijske kuće Treshow bili kreativni dokaz je i razglednica Ujedinjenog Kraljevstva u kojoj je zastava ove države kreirana od dobro poznatih engleskih autobusa i mini kombija, dok su plave dijelove zastave činili ljudi u kabanicama.

Koliko se zaista išlo sa približavanjem sudionika Eurosonga gledateljima, dokaz je i razglednica Sjeverne Makedonije u kojoj je Tijana Dapčević s violončelom, instrumentom koji najbolje poznaje, napravila na vrlo interesantan način repliku makedonske zastave i to samo zahvaljujući tonovima koje je prozvodila.

Malo je reći da kreativnosti nije nedostajalo, naprotiv, kreativnosti je bilo u izobilju. Danci su uspjeli u svom naumu da izvođače približe gledateljima, a mnogi se dobro sjećaju kako su to učinili te navode upravo ove razglednice kao jedne od najboljih. Teško je izabrati koja je najbolja jer je svaka posebna na svoj način i uvijek ih treba pogledati sve. Upravo zbog njihove jedinstvenosti i prethodno spomenute kreativnosti, mi dodeljujemo Srce Eurosonga razglednicama Eurosonga 2014. i kompletnom timu koji je bio zadužen u njihovom osmišljavanju i realizaciji. Nadamo se da će godine koje slijede donijeti još dobrih razglednica o kojima će se pisati i godinama poslije, a vjerujemo da još dugo neće biti zaboravljene.

23
PODIJELI ČLANAK

Rasprava8

  1. EsEs — 10. rujna 2019. u 11:28

    Od svih najdraze su mi one iz 2014. Svida mi se koncept i iz 2011, jer Njemacku prikazuje kao multikulturalnu drzavu i na kraju kako svi narodi na svome jeziku kazu slogan toga eurosonga. Ostale vise manje sve na isti kalup. Mozda najslabije mi je bilo 2012 gdje su se razglednice ponavljale ali mi se svida kako arena za svaku drzavu promijeni boje

  2. sunflower — 9. rujna 2019. u 19:41

    Članak mi je dao ideju da malo pogledam stare razglednice na Internetu, budući da se većine njih ne sjećam:
    2010.-Mogle su biti bolje, iako je super što su snimane u različitim državama, a ne samo u zemlji domaćinu, iako shvaćam da je to dobra prilika zemlji domaćinu da se promovira. Ne sviđa mi se što su prikazivali live stanje na pozornici za vrijeme razglednice, ne djeluje profesionalno. I bile su prekratke. I nezanimljive.
    2011.-Potrudili su se prikazati neka divna mjesta u Njemačkoj i to je super, ali, sve u svemu, nedovoljno zanimljivo. Trebali su i izvođači biti u razglednicama.
    2012.-Također fale izvođači u razglednicama, ali volim onaj prizor mora i osvijetljene arene. Super je što su osvijetlili arenu u bojama zastava svake pojedine države. Doslovno svaka razglednica se vrtila oko Azerbejdžana, nisu ni izvođače prikazali, samo su stavljali natpise tipa „Azerbaijan, land of water“ i slično, a ni spomena o zemlji o kojoj se radi. Lijepi prizori, ali ne izgledaju mi kao razglednice za ESC, više kao reklama.
    2013.-Konačno su i izvođači u razglednicama, kao i prizori iz različitih zemalja. Onaj leptirić u bojama zastava je presladak. Prizori su mogli biti zanimljiviji. Jako lijepa hrvatska razglednica.
    2014.-Remek djela. Stvarno su se potrudili, a najviše mi se sviđaju školjke, luftmadraci, tulipani, pletena belgijska zastava, kocka leda na ledolomcu, bombončići s likom njemačke zastave, rubikova kocka, igra svjetla na slapu, kišobrani i puzzle.
    2015.-Austrijanci su napravili izvrstan posao. Miks prizora iz zemlje o kojoj se radi i iz Austrije. Ona pisma u kutijici su preslatka. Sviđa mi se cjelokupna ideja i dizajn zastava. Jedino mi se ne sviđa što su više puta ponavljali onu sliku na reklami, pokraj koje prolaze tramvaji. Sve u svemu, good job.
    2016.-Prizori iz različitih zemalja su plus, iako mislim da su izvođači bili previše statični, osobito na početku. Sviđa mi se dizajn slova. Hrvatska je, čak i za razglednicu, morala odabrati lošu haljinu, a i ne vidim smisao u grljenju drveta.
    2017.-Ne sviđaju mi se na početku i na kraju, ali inače su baš lijepi prizori izvođača i raznih zemalja. Hrvatska razglednica mi je smiješna. Jako smiješna.
    2018.-Oni su se baš potrudili prikazati gledateljima Portugal. Lijepi prizori, izvođači su tu, nemam neke zamjerke. Iako mi se više sviđa kad prikazuju različite zemlje, onda je zanimljivije.
    2019.-Slično kao i za 2018. Dobra ideja da izvođači plešu. Primjećujem da je Izrael jako, jako lijep.
    Zaključak: Najbolje su mi 2014. I 2015., a ostali su ili prosječni ili ispodprosječni. Nadam se nečem kreativnom od Nizozemaca iduće godine.

  3. LadyOfValyria — 9. rujna 2019. u 17:25

    Razglednice iz Danske su bile najkreativnije 👍

  4. YeahYeahFire — 9. rujna 2019. u 16:56

    Meni definitivno najbolje razglednice iz 2014.
    Šteta što nismo imali prilike da vidimo kako bi izgledale zastave Hrvatske i Srbije.
    Ovogodišnji koncept razglednica je jako dobar,a najlošije su mi one iz 2017.

  5. TayTay — 9. rujna 2019. u 16:36

    Ove i ovogodišnje razglednice su uvjerljivo najbolje bile.

  6. onlylove — 9. rujna 2019. u 14:27

    Najdivnije razglednice. Moram priznati da sam razglednice iz ostalih godina zaboravila, ali ove se pamte. Originalno, kreativno i zabavno.

  7. Fanatik — 9. rujna 2019. u 13:24

    Najbolje razglednice ikad 😉

  8. SwedenEurovisionFan — 9. rujna 2019. u 13:12

    Sve pohvale za uvrštavanje razglednica iz ove godine u ”Srce Eurosonga”. Definitivno su Danci kreativnošću nadmašili sve dotada, a neću ni zaboraviti kako je Sanna puhala madrac na napuhavanje pa o tome koliko joj je bilo teško i pričala za medije 😅

Komentiraj članak

Komentari se moderiraju i objavljuju samo ako pridonose raspravi na konstruktivan način. Ukoliko se ne slažeš s nekim člankom ili komentarom, slobodno iznesi svoje mišljenje ali na pristojan način. Ako se tvoj komentar odnosi na gramatičke ili stilske pogreške, problem s web stranicom ili bilo što drugo što nije vezano uz članak, javi nam se.

Trebaš biti prijavljen za komentiranje! Prijavi se?