Objavljen natječaj za "Doru 2019." – eurosong.hr
Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo

Objavljen natječaj za “Doru 2019.”

  7 min za čitanje   19 komentara

Hrvatska radiotelevizija danas ujutro objavila je natječaj za pjesme koje će se izvesti na hrvatskom izboru za Pjesmu Eurovizije 2019. Razdoblje za prijavu na prvu festivalsku Doru od 2010. godine traje od današnjeg datuma (20. studenog) do 10. siječnja 2019.

Dora 2019. imat će jednu festivalsku večer, tijekom koje ćemo čuti 16 pjesama koje će odabrati stručni ocjenjivački sud sastavljen od predstavnika HGU-a, HDS-a i HRT-a, te glazbenog kritičara, pjevača/ice s iskustvom nastupa na Eurosongu, skladatelja i tekstopisca. Kriterij za odabir bit će umjetnička vrijednost s naglaskom na kvalitetu glazbe i stihova te cjelokupnog djela, a uz 16 pjesama, žiri će odabrati i dvije rezervne pjesme.

Na natječaj mogu biti prijavljene samo pjesme koje do Dore 2019. nisu nigdje javno izvedene, a za koje autor i tekstopisac raspolažu pravima prema tekstu natječaja. Pravo javljanja na natječaj imaju autori, izvođači, proizvođači fonograma i druge osobe koje imaju uređena autorska, izvođačka i fonogramska prava za prijavljenu pjesmu. Kako je prije već spomenuto, na natječaj se mogu javiti i autori koji nisu državljani Republike Hrvatske, no njihove pjesme moraju izvesti hrvatski državljani.

Što se dostavlja u prijavi?

Svi zainteresirani za Doru 2019. mogu poslati svoje prijave poštom (Hrvatska radiotelevizija, Prisavlje 3, 10000 Zagreb, uz napomenu: „Za javni natječaj – DORA 2019″) ili putem obrasca na hrt.hr. Prijava mora sadržavati:

  • ispunjenu prijavnicu sa podacima o autorima i izvođaču/izvođačima (ime, prezime, adresa prebivališta ili boravišta i kontakt) koja sadrži potvrdu da prijavitelj razumije i prihvaća odredbe Pravila i privolu za obradu osobnih podataka u skladu s Uredbom (EU) 2016/679 Europskog  parlamenta i vijeća o zaštiti pojedinca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46 EZ od 27. travnja 2016. godine (Službeni list Europske unije, L119/1);
  • studijsku FINALNU MASTERIRANU snimku skladbe na CD-u ili USB sticku, (ili online prijavom  u MP3 formatu), s istim izvođačem koji će je izvesti i na Dori 2019. otpjevanu na jednom od 4 jezika (hrvatski, engleski, francuski i talijanski)  kao i tekst prijavljene skladbe;
  • izjavu autora teksta u skladu s člankom 3. stavkom 3. Pravila ako je primjenjivo (u prijavnici);
  • izjavu zakonskog zastupnika (u slučaju da je izvođač maloljetna osoba) o suglasnosti za sudjelovanje na natjecanju Dora 2019.;
  • izjava o Hrvatskom državljanstvu izvođača (u prijavnici).

Odabir najbolje pjesme

Prijavljeni autori i izvođači, čije je pjesme odabrao Stručni ocjenjivački žiri, moraju HRT-u do 25. siječnja dostaviti snimku pjesme bez vokala, koja će se koristiti za izvedbu pjesme uživo na Dori. Također, moraju predočiti HRT-u i stage plan, gdje moraju označiti približne pozicije izvođača na sceni vodeći pritom računa da je broj izvođača na sceni ograničen na šest osoba, te moraju nazočiti svim probama za Doru.

Pobjednička pjesma Dore 2019. bit će odabrana kombinacijom televotinga i žirija, a način i sastav žirija te način glasovanja publike bit će reguliran posebnim pravilnikom do 31. siječnja 2019.

Obveze izvođača

Izvođači Dore 2019. dužni su se odazvati na sudjelovanje u tiskovnim konferencijama u sklopu natjecanja, u skladu s planom rada HRT-a. HRT i izvođači će maksimalno uskladiti termine, no konačni terminski plan priprema i potvrđuje HRT. Također, izvođači i autori za HRT daju isključiva prava televizijskog snimanja i emitiranja, što znači da do završetka natjecanja oni pjesme ne smiju izvoditi na javnim nastupima,  ili na video ili audio zapisu na drugim televizijskim ili radijskim postajama u zemlji i inozemstvu, kao i na društvenim mrežama, odnosno na svim linearnim i nelinearnim  platformama bez posebnog pismenog dopuštenja HRT-a.

Važno je naglasiti da HRT ne preuzima obvezu snimanja posebnog spota za pobjedničku skladbu, kao ni organizacije i pokrivanja troškova styling-a ili make up-a izvođača za nastup na Eurosongu 2019. Ako autori i izvođači pobjedničke pjesme na Dori 2019. snime videospot za pobjedničku pjesmu, HRT može, ako videospot zadovoljava uobičajene tehničke kvalitete i ne sadržava nikakve sponzorske i reklamne poruke, dostaviti videospot, umjesto snimke pobjedničke pjesme Dore 2019., svim TV postajama – članicama EBU-a, prije održavanja sastanka šefova delegacija dana 11. ožujka 2019.

Prava HRT-a

Nakon što Stručni žiri odabere pjesme, izvođači istih moraju potpisati ugovor s HRT-om u kojem se obvezuju da HRT ima pravo na:

  • pravo javnog izvođenja pjesme;
  • isključivo pravo izravnog prijenosa i snimanja izvedbe pjesme;
  • isključivo i neograničeno pravo korištenja snimke izvedbe pjesme (uključujući i generalnu probu i izravni prijenos) s Eurosonga 2019.;
  • isključiva i neograničena prava javne izvedbe Pjesme (uključujući generalne probe) i javnog prikazivanja u cjelini ili djelomično u javnim prostorima, s naplatom ili bez naplate;
  • neisključiva i neograničena prava korištenja Pjesme u najavama (u cjelini ili djelomično) uključujući korištenje na zahtjev, uvrštavanje u drugo audiovizualno djelo službenu DVD kompilaciju ili digitalna izdanja;
  • neograničeno pravo izdavanja, distribucije, prodaje i drugog korištenja izvedbe Pjesme (uključujući generralne probe) na nosačima zvuka i/ili slike i zvuka – CD-a i DVD-a ili slično (uključujući karaoke verziju)
  • neisključiva i neograničena prava korištenja izvedbe, odnosno pjesme s Eurosonga 2019.  u drugim audiovizualnim djelima te TV i radio programima;
  • neisključiva i neograničena prava korištenja snimke izvedbe pjesme s nacionalnog izbora (u cjelini ili u dijelovima) u programima svih sudionica i članica EBU-a (uključujući i emitiranje na zahtjev);
  • neograničeno pravo umnožavanja teksta Pjesme te prijevoda na engleski, francuski i bilo koje druge jezike članica EBU-a i stavljanje na raspolaganje javnosti ukljućujući i objavljivanje na informacijskom letku ili knjižici uz nosač zvuka;
  • neograničeno pravo korištenja, reproduciranja, tiskanja i objavljivanja imena, slike, glasa, fotografija (uključujući fotografije iza pozornice) i biografija natjecatelja i drugih nositelja prava u svim medijima u sklopu Eurosonga 2019.;
  • neograničeno pravo reprodukcije i objave audio i/ili audiovizualne snimke pjesme za potrebe on-line karaoka igre u sklopu Eurosonga 2019. ukoliko se ista bude održavala te da se da audiovizualna snimka pjesme bude dostupna (streaming i/ili download) za emitiranje u cijelom svijetu neograničeno i svim tehničkim sredstvima;
  • neograničeno pravo snimanja za vrijeme Eurosonga 2019. uključujući sve popratna događanja i snimanje iza pozornice za sve akreditirane novinare i fanove, te TV organizacije sudionice Natjecanja i EBU za dokumentarne filmove, magazine, reportaže i sl. za neograničeno korištenje u svim medijima uključujući i CD/DVD kompilacije;
  • neograničeno pravo reprodukcije i distribucije audio digitalnih izdanja (download za PC ili mobilne uređaje) putem interneta ili mobilnih uređaja;
  • neograničeno pravo reprodukcije i distribucije audiovizualnih digitalnih izdanja (download za PC ili mobilne uređaje) putem interneta ili mobilnih uređaja, zajedno s ostalima sudionicama na Eurosongu 2019. ili zasebno;
  • pravo na obradu podataka koji se odnose na organizaciju Natjecanja za Pjesmu Eurovizije 2019. i sva popratna događanja pod uvjetom da su obaviješteni o vrsti, svrsi i modalitetima obrade podataka.

Podržite Eurosong.hr

Znate li da sav sadržaj na portalu radimo volonterski, iz ljubavi prema Eurosongu, izvođačima i zajednici fanova?

Ako vam se sviđa što radimo, podržite nas!

Iza svega što vidite stoji 17 vrijednih fanova koji izdvajaju vrijeme, trud i novac za održavanje stranice, a kako bismo izvještavali s događanja sami plaćamo i putovanja i smještaj na Dori i Eurosongu.

Kako bismo i dalje mogli biti tu za vas i donositi vam zanimljive sadržaje, donirajte i pomozite da eurosong.hr ostane mjesto okupljanja za sve fanove iz regije.

Donirajte
0
PODIJELI ČLANAK

Rasprava19

  1. escalien — 23. studenoga 2018. u 18:22

    Mozda bas zbog toga sto ne pokriva troskove mejkapa i stajlinga, HRT cilja na vec poznate izvođače, a ne neke podrumare. Volio bih vidjeti novi duet Lane i Luke, Indiru, Pamelu, Nedu, Severinu, Grasu…

  2. Leox — 22. studenoga 2018. u 10:21

    Osobno, volio bih vidjeti Ivanu Kindl na Dori.

  3. SwedenEurovisionFan — 21. studenoga 2018. u 22:42

    @ivanfranicsgmail-com "a mislim ono bilo je vrijeme dok nam se pola države još nije iselilo ?" Oplakah hahahaha. Ma bitno je da se priča o Eurosongu još više konačno u Hrvatskoj, da se probudi i povrati interes i za Doru i onda mahom i za Eurosong 🙂

  4. imperator — 21. studenoga 2018. u 22:34

    Ah kud baš 16 pjesama za tu jednu jedinu večer..
    Iako bi bilo bolje da se to odigralo na način dva polufinala i 10 pjesama u finalu, što je relativno slično mom omiljenom Dalu, no za ponovni povratak korijenima – jedan srdačni BRAVO za HRT što je ponovno vratio eurosong na živu scenu..
    sva ova pravila je lijepo vidjeti jer je znak da se konačno pomičemo s mrtve točke.. a mislim ono bilo je vrijeme dok nam se pola države još nije iselilo 😛

  5. lion — 21. studenoga 2018. u 11:08

    Ne vjerujem da će Žak biti u žiriju koji će birati pjesme, s obzirom da je rečeno da će se prijaviti kao autor pjesme.

    Inače, pozdrav svim komentatorima ovdje, kako nam se vraća Dora, odlučio sam se registrirati da kažem neko svoje skromno mišljenje o svemu tome. Iskreno, ne očekujem puno. Mislim da još nismo spremni za dobro NF, bolje da smo još koju godinu probali interno, pa onda možda pokušali s Dorom. Iz pravilnika se odmah vidi da će HRT škrtariti maksimalno na čemu će god moći, što nikako ne ulijeva povjerenje. Nadalje, 16 pjesama je kudikamo previše. Pola tog broja bi po meni bilo onako optimalno, tim više što je u pitanju samo jedna natjecateljska večer. Sve mi miriše na reprizu ovogodišnje Beovizije – očajan line-up, siromašna produkcija, loše ozvučenje… ali u našem slučaju bez tog finala na ESC-u. Kamo sreće da nam je izbor poput Eesti Laula ili A Dala primjerice (neću reći poput Melodija jer je to ipak u domeni scifi-ja)… Sve u svemu, ostavljam prostora da budem pozitivno iznenađen, ali za sad mi ne miriše na dobro. Daj bože da griješim.

    Ipak, bez obzira na sve te eventualne manjkavosti, postoji i nešto pozitivno, a to je taj neki mali hajp da ponovo imamo nacionalno finale. Još ako objave barem isječke (ako već ne cijele pjesme) prije same Dore, pa krenu oni my top 16 videi fanova na youtubeu, bit će baš zanimljivo. Samo da se nađu makar 2-3 moderne, konkurentne i najbitnije od svega DOBRE pjesme.

  6. Anonimno — 21. studenoga 2018. u 10:32

    Beethovena*

  7. Anonimno — 21. studenoga 2018. u 10:32

    Bilo bi odlično da je žiri iz različitih kategorija glazbe, ako date Žaku da bira taj će ko i Huljić usrat sve…. ili one kvazi zvijezde što pjevaju cajke a od jutra slušaju Baathovena. Dakle doslovno treba biti predstavnik iz svake pozadine, rock, pop, edm, narodna i neki soul ili jazz. Onda je fer. Ne daj bože žirija kao u onim Zvijezdama….lakrdija. Čast Graši.

  8. Precious — 21. studenoga 2018. u 01:09

    Živo me zanima kakav će biti odaziv nakon toliko godina.

  9. shone — 20. studenoga 2018. u 18:19

    nadam se da će uskoro biti riječi od mjestu održavanja, datumu itd. za sad miriši na dobro 🙂

  10. ESC fan — 20. studenoga 2018. u 14:00

    Volio bih da se na Dori nađu pjesme slične Lighthouse, jer mi je to dosad ostala najbolja evrovizijska pjesma koja je predstavljala Hrvatsku na Eurosongu.

  11. ESC fan — 20. studenoga 2018. u 13:56

    Što se tiče toga da za jednu noć bude izvedeno 16 pjesama milslim da u tome uopšte nije problem, jer i na Eurosongu bude i po 20 pjesama u polufinalu pa se niko ne žali. I na Beoviziji je bilo 16 ili 17 pjesama ako se ne varam pa nije izgledalo toliko dugo. Mislim da je i tako bolje nego razvlačiti takmičenje sedmicama. Ali što se tiče toga da pobjednička pjesma neće imati videospot(ne uzimamo u obzir da će autor i izvođač sami osigurati videospot), to mi se ne sviđa. Vjerovatno je razlog za to sami troškovi oko organiziranja Dore što mi je jasno. Npr. Balkanika nije imala spot ove godine, te je kao oficijalni video postavljen onaj nastup sa Beovizije bez naknadnog postavljanja audio snimka pjesme, te su zapravo mnogi (pa skoro i svi) ocjenjivali tu pjesmu na osnovu tog nastupa. Ne kažem da je nastup bio loš, ali mislim da je pjesma mnogo bolja u audio snimku nego u uživom izvođenju. Ako ništa, neka makar pošalju i jedan lyrics video, kao Bugarska 2017.

  12. Lujka s ukusom — 20. studenoga 2018. u 11:00

    Ooo super vijesti 😀

  13. Precious — 20. studenoga 2018. u 10:48

    @tristan Da istina, i meni je to sa spotom glupo…

  14. wecouldbethesame — 20. studenoga 2018. u 10:45

    I ja mislim da je 16 previše, razlog je taj što se bira ipak samo jedna pjesma. Ako već hoćeš show onda se to treba rastegnut na mjesec-dva.

  15. Tristan — 20. studenoga 2018. u 10:38

    16 pisama za jednu večer je previše, meni barem. Bolje bi bilo da su bila 2 polufinala sa po 10 pjesama i da Dora traje 3 tjedna, svaku subotu po jedna emisija.

    Nadam se i ja kvaliteti, ali ovo škrtaranje oko snimanja spota i stajlinga neću komentirati.

  16. Precious — 20. studenoga 2018. u 10:09

    Ajde napokon smo i to dočekali

  17. Marks — 20. studenoga 2018. u 09:49

    Wow, najbolje da ni putne troškove ni smještaj ne pokrivaju. Znači biće opet minimum izdvojem za kompletan scenski nastup. Ali svu sreću želim sa Dorom i njenim učesnicima, nadam se kvaliteti.

Komentiraj članak

Komentari se moderiraju i objavljuju samo ako pridonose raspravi na konstruktivan način. Ukoliko se ne slažeš s nekim člankom ili komentarom, slobodno iznesi svoje mišljenje ali na pristojan način. Ako se tvoj komentar odnosi na gramatičke ili stilske pogreške, problem s web stranicom ili bilo što drugo što nije vezano uz članak, javi nam se.

Trebaš biti prijavljen za komentiranje! Prijavi se?