Osvrt: Estonski recept za uspjeh – eurosong.hr
Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo

Osvrt: Estonski recept za uspjeh

8 min za čitanje   10 komentara

Nakon što je prošle godine estonska predstavnica Elina Nechayeva zauzela visoko osmo mjesto na Eurosongu s pjesmom La Forza, Estonci se nadaju da će ova godina biti još sretnija za njih. Hoće li izabrati ispravno da im se ta želja i ostvari? Veliko finale estonskog nacionalnog izbora Eesti Laul održat će se sutra, 16. veljače, u Saku Surhall areni u Tallinu. Za titulu najboljeg borit će se čak 12 kandidata. Podsjetimo se, svaki kandidat svoje je mjesto u finalu morao zavrijediti tijekom dvaju polufinala. U svakom polufinalu natjecalo se također 12 kandidata, od kojih je prolazak dalje moglo osigurati samo njih šest. Kombinacijom glasova publike i žirija odabrano je četvero finalista u svakom polufinalu, dok je dvoje preostalih “spasila” isključivo publika. Što o finalistima Eesti Laul-a 2019. misli urednica Andrea, pročitajte u nastavku ovog osvrta.

Sissi –  Strong

Ovo mi je osobno najlošija pjesma u finalu, stoga mi je drago što će nastupati prva, koliko god to ružno zvučalo. Ono što mogu pohvaliti je Sissin vokal i definitvno je želim vidjeti na Eesti Laul-u ponovno s puno boljom pjesmom. Ova pjesma ne pruža mi nikakav užitak i zapravo sam jedva čekala da završi. Kada bi Estonci poslali ovu pjesmu na Eurosong, mislim da bi njihova šansa za ulazak u finale bila ravna nuli.

Lumevärv ft. Inga – Milline Päev

Zanimljivo i pamtljivo. Ne bi me začudilo kada bi se ova pjesma visoko plasirala na Eesti Laul-u. Ipak, podsjetimo se da je mjesto u finalu ovoj pjesmi osigurala isključivo publika, što joj svakako smanjuje šanse u velikoj završnici. Mišljenje žirija je itekako bitno, a mislim da u slučaju ove pjesme i razumijem žiri. Iako je pjesma simpatična, u njoj ne vidim ništa posebno. Pjesma zvuči kao nešto što bi bilo super kao inerval act, ali nikako za natjecanje na Eurosongu.

Victor Crone – Storm

Pjesma mi je super, ali me previše podsjeća na Avicii-a, posebice na pjesmu Waiting For Love. Imam osjećaj kao da je u ovoj pjesmi zapravo izmješano više različitih pjesama. Jednostavno se ne mogu preoteti dojmu da sam ovu pjesmu negdje već čula. Ako bismo to stavili po strani, onda dobivamo jednu jako dobru pjesmu i mogućeg predstavnika Estonije na ovogodišnjem Eurosongu. Scenski nastup je najbolji u čitavom natjecanju. Projekcije su zaista impresivne, a i Victor je bio vokalno na razini. Ako pobjedi definitvno se neću buniti, ali me baš zanima hoće li u tom slučaju eurovizijskim svijetom odjeknuti neka priča o plagiranju.

Kerli Kivilaan – Cold Love

Odlična, odlična stvar! Bravo Kerli! Ne znam zašto ovu pjesmu rijetko tko spominje kao favorita, ali ja je definitivno mogu vidjeti u vrhu. Kerli je odradila odličan posao. Pjesma je jednostavna, ali lako ulazi u uho. Nastup je jednostavan, ali drži pozornost čitavo vrijeme. Nažalost imam osjećaj da je potrebno više slušanja da se pjesma zavoli, ali osim toga drugih primjebi nemam.

xtra basic & Emily J – Hold Me Close

Osim što se Emily J pojavila u trenerci na pozornici i što se refren konstantno ponavlja, sve mi se ostalo sviđa. Pjesma mi je super, plesna, zarazna i mislim da bi je publika na Eurosongu zamijetila. Očekivala sam da će biti siguran finalist, ali je ipak dalje prošla zahvaljujući glasovima publike, tako da ne vjerujem da će odletjeti za Tel Aviv u svibnju. Ipak, smatram da je ovo jedna od boljih pjesama u natjecanju i želim im sve najbolje.

Kaidah – Believe

Veoma zanimljivo. Balada koja ima mnogo potencijala kako na Eesti Laul-u tako i na Eurosongu. Kadiah ima predivan pomalo dječji glas, koji ovoj pjesmi daje posebnu draž. Mislim da je ova pjesma podcijenjena. Scenski nastup je bio odličan i efektan te je dokazao da manje znači više. Glavna zamjerka mi je što ne postoji onaj wow trenutak koji ostavlja bez daha. Pjesma je previše ravna i prosječnom slušatelju može zazvučati pomalo bezlično.

Synne Valtri – I’ll Do It My Way

Nije toliko loše, ali definitivno nije ni dobro. Mislim da je bilo i boljih pjesama koje su umjesto nje trebale proći u finale, ali što se može. Iskreno rečeno, pjesma mi zvuči kao nešto što bih poslušala u autu na radiju i više nikako. Scenski nastup je jednostavan, ali u lošem smislu. Synne stoji na jednom mjestu i pjeva kao moja mama kad pjeva karaoke. “Cupka” u mjestu i izvodi staromodne pokrete tijelom i  rukama. Mislim da će ova pjesma biti među zadnjima u finalu, ali sve je moguće.

Stefan – Without You

Meni ova pjesma zaista ne zvuči loše. U slučaju da je Estonci izaberu, mislim da čak i ne bi loše prošla na Eurosongu. Klavir na pozornici uvijek pali, ali bih ipak preporučila neke izmjene u scenskoj izvedbi. Kada bi se mene pitalo, Stefan uopće ne bio stajao na pozornici u niti jednom trenutku nego bi samo sjedio za klavirom ili ispred publike. Mislim da bi to bilo efektnije, ali opet, mene se ne pita pa…Osim toga, smatram da je pjesma možda malo repetitivna. Imam osjećaj kao da se refren ponavlja iznova i iznova.

The Swingers, Tanja & Birgit – High Heels in the Neighbourhood

Ostala sam šokirana kada su ovu pjesmu proglasili finalistom. Dok slušam ovaj instrumentalni dio ne mogu a da ne pomislim na Fifth Harmony i Sunstroke Project, pa čak i na Mikolasa Josefa. Zvuči mi kao da su izmiksali sve i svašta samo da se “prodaju” publici koja će glasati čim čuje taktove neke brže melodije. U mom slučaju ovo je thank you, next.

Uku Suviste – Pretty Little Liar

Došli smo do mog favorita! Ova pjesma mi je daleko najbolja od svih ponuđenih (i to ne samo zato što sam obožavala gledati Slatke Male Lažljivice). Jedina zamjerka je bila nešto lošija vokalna izvedba u polufinalu u odnosu na studijsku verziju. Mislim da bi Uku trebao malo poraditi na svom glasu, posebice na visokim dionicama. Ukoliko to postigne, previđam mu pobjedu na Eesti Laulu i visoki plasman na Eurosongu. Pjesma zvuči kao nešto što bi došlo na Billboardovu TOP 100 ljestvicu najboljih pjesama, drugim riječima zvuči svjetski i iskreno se nadam da su Estonci sposobni to prepoznati. Moram li napomenuti da pjesmu vrtim na replay otkako sam je otkrila?

Inger- Coming Home

Pjesma koja na prvu ulazi u uho. Pamtljiva, zabavna, zarazna, ali – taj izgovor riječi home je nešto što me odbija. Znam da je njen glas poseban upravo zbog te rašpe, ali ovo mi je ipak malo “too much”.  Zvuči mi kao da se previše trudi, što mi ne ide uz jednostavnu pjesmu poput Coming Home. S druge strane, možda je glasači zapamte upravo zbog toga, ali ja se svejedno nadam da će  meni osobno odbojno deformiranje slova”o” u finalu izbaciti.

Sandra Nurmsalu – Soovide puu

Eh sad… Znam da ova pjesma ima jako puno obožavatelja. Ne znam je li to zbog pjesme ili do Sandre, ali ako mene pitate onda je do Sandre. Možda vam se neće svidjeti što ću sada reći, ali prvi put kad sam čula ovu pjesmu (a to je bilo za vrijeme prvog polufinala Eesti Laul-a) meni je bila jako loša! Nastup mi je isto bio bezveze i zapravo mi se ništa nije svidjelo. Sjećam se da sam se čak i smijala koliko mi je to sve bilo loše i totalno sam se šokirala kad sam saznala koliko je ljudi favoriziraju. Na drugo slušanje mi je ipak bila nešto bolja. Ne znam jesam li sebe pokušala uvjeriti da mi se sviđa da ne budem “crna ovca”, ali zaista mi je na drugo slušanje bila bolja. Ipak nije to nešto što bih željela da ode na Eurosong. Isprike svima.

Završeno razmatranje

Mislim da će se borba za prvo mjesto voditi između dva najizglednija kandidata, a to su Victor Crone i Uku Suviste. Mislim da bi obojica prošla iznimno dobro na Eurosongu, ali Ukuu ipak dajem prednost. Osim njih, kao pobjednice mogu vidjeti i Kerli te Sandru (zbog velikog broja obožavatelja). Mislim da će estonski recept za uspjeh i ove godine upaliti i da ih ponovno očekuje TOP 10 plasman u Tel Avivu. U svakom slučaju, jedan od boljih nacionalnih izbora.

Podržite Eurosong.hr

Znate li da sav sadržaj na portalu radimo volonterski, iz ljubavi prema Eurosongu, izvođačima i zajednici fanova?

Ako vam se sviđa što radimo, podržite nas!

Iza svega što vidite stoji 17 vrijednih fanova koji izdvajaju vrijeme, trud i novac za održavanje stranice, a kako bismo izvještavali s događanja sami plaćamo i putovanja i smještaj na Dori i Eurosongu.

Kako bismo i dalje mogli biti tu za vas i donositi vam zanimljive sadržaje, donirajte i pomozite da eurosong.hr ostane mjesto okupljanja za sve fanove iz regije.

Donirajte
0
PODIJELI ČLANAK

Rasprava10

1. Blink — 16. veljače 2019. u 12:47

Uku Suviste – Pretty Little Liar bez ikakve konkurencije pobjednik.Ovo je za top 5 Eurosonga
    Sve ostalo je daleko ispod .Balo bliži Victor Crone ali i Sandra jer ona pjeva pjesmu kakve su oni znali poslati na ESC i dobro proći
    Sviđaju mi se jako komentari autorice članka,Andrea

2. Tim Burton — 16. veljače 2019. u 07:52

01) Tačno je da je Ingi mjesto osigurala publika u drugom krugu, ali je bila među 4 favorita žirija, tako da se ne može reći da nije imala njihovu podršku. Jedan od mojih favorita, dobra kvalitetna prava pop pjesma, na estonskom, i volio bih da tako nešto vidim kao njihovog predstavnika. Usput bila je prva na nekom Spotify top ljestivicama u Estonij, ali ju je stigao Crone, čini mi se.
    02) Stvarno je dosadilo prozvanje pjesama iz istog žanra da su kopije. Storm definitivno nije neko remek djelo, tekst je preglup, ali je tipična elektro-pop pjesmica. Definitivno jedan od kandidata.
    03) Kerli ima odličnu pjesmu, dobro vlada scenom, ima harizmu i što je najbitnije zna da pjeva. I mene čudi da ju rijetko ko pominje, i da tako slabo kotira na kladionicama, a bila je favorit i žirija i publike, i mislim da bi uspjeh mogla ponoviti u finalu.
    04) Synne je izgleda neka njihova poznata zvijezda iz 80tih tako da je u pitanju stara slava. Nije ona to loše izvela, ali je pjesma bezveze.
    05) Sandra nema puno obožavatelja u Estoniji, nema ni dobru pjesmu, niti dobar nastup. Posljednja je na kladionicama i vjerujem da se za dlaku provukla, tako da nazivati ju potencijalnim pobjednikom nije baš tačno. Mada, svašta se može desiti.

3. Tim Burton — 16. veljače 2019. u 07:52

4. Don Mauro Borelli de Aviva — 16. veljače 2019. u 00:45

Estonci koliko-toliko drže nivo kvalitete iz godine u godinu ? mislim da će Uku Suviste pobjeđuje. Viktor, Sandra, Kerli imaju male šanse za pobjedu, ali te šanse ipak postoje. Sve u svemu Estonija se može nadati finalu ESCa

5. Don Bosco — 16. veljače 2019. u 00:45

6. Anonimno — 15. veljače 2019. u 23:16

Sandra definitivno ali mislim da bi puno efektnije zvučalo uz orkestar ili neko klasično glazbalao umjesto ovog zveckavog zvuka u pola pjesme. Puno emotivnije. Ovako vuče na 70s meets 90s. Ali žena najbolje manipulira glasom od njih svih. Plus je što pjeva na svom jeziku a ne mrlja s lošim engleskim i klišej tekstom kao večina. Iako ne znam o cemu pjeva…. Ja sam tip od poskočica i brzih pjesama ali ništa od ovih brzih me nije oduševilo ni najmanje.

7. ESC fan — 15. veljače 2019. u 22:29

Victor ili Uku ce pobijediti. Obojica imaju dobre pjesme, ali ja licno mislim da je Uku za mrvicu bolji i da bi bio bolji izbor. Victor ima odlične strofe, ali refren mi je nekako naporan, ali ne u smislu da je dosadan, jednostavno malo previse napadan i ne toliko efektivan. Mada smatram da bi Victor mogao postići bolji rezultat

8. kumbhakarna — 15. veljače 2019. u 23:16

9. Eurovisionfan — 15. veljače 2019. u 22:29

Komentiraj članak

Komentari se moderiraju i objavljuju samo ako pridonose raspravi na konstruktivan način. Ukoliko se ne slažeš s nekim člankom ili komentarom, slobodno iznesi svoje mišljenje ali na pristojan način. Ako se tvoj komentar odnosi na gramatičke ili stilske pogreške, problem s web stranicom ili bilo što drugo što nije vezano uz članak, javi nam se.

Trebaš biti prijavljen za komentiranje! Prijavi se?