Matija Dedić, jedan od najznačajnijih hrvatskih jazz pijanista, preminuo je u Zagrebu u 53. godini života. Sin poznatog glazbenog para, Arsena Dedića i Gabi Novak, glazbom se bavio od najranije dobi. Već s pet godina počeo je svirati klavir, a ljubav prema jazzu razvila se tijekom mladosti.
Nakon završene srednje glazbene škole u Zagrebu, školovanje je nastavio u Grazu na jazz odjelu Umjetničke akademije, gdje je diplomirao 1997. godine. Usavršavao se i kod uglednih glazbenika poput Johna Taylora i Barryja Harrisa.
Po povratku u Hrvatsku, brzo je postao istaknuto ime domaće scene. Svirao je s mnogim renomiranim glazbenicima i sastavima, uključujući Boilers Quartet i kvartet Tamare Obrovac. Kasnije osniva vlastiti Matija Dedić Trio.
Dobitnik mnogobrojnih nagrada
Iza sebe ostavlja niz autorskih albuma, među kojima se ističu Solo Part 1, Handwriting, Tempera i Drugi pogled, s obradama djela Gibonnija i svog oca Arsena Dedića. Njegov glazbeni izričaj karakterizirali su emotivnost, virtuoznost i duboka povezanost s glazbenom tradicijom.
Dobitnik je brojnih nagrada, uključujući velik broj Porina, a nastupao je i na prestižnim međunarodnim festivalima poput Montreux Jazz Festivala. Pisao je glazbu i za kazalište i televiziju te surađivao s glazbenicima različitih žanrova.
Dora 2004.
Matija je zajedno sa svojim Matija Dedić Triom 2004. nastupio na Dori s Tinom Vukov te su izveli i danas jedan od najvećih hitova s toga natjecanja, Tuga dolazi kasnije. U finale se tada nisu plasirali te su u drugom polufinalu završili na osmom mjestu, ali pjesma je itekako zaživjela i postala jedna od onih bezvremenskih.
Njegova smrt veliki je gubitak za hrvatsku i regionalnu glazbenu scenu. Ostat će upamćen kao vrhunski pijanist, skladatelj i umjetnik koji je glazbi pristupao s dušom i strašću.
Još nema komentara. Neka tvoj komentar bude prvi?