Razmišljamo naglas: Melodifestivalen - 1. dio – eurosong.hr
Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo

Razmišljamo naglas: Melodifestivalen – 1. dio

  13 min za čitanje   Napiši prvi komentar

Uredništvo Eurosong.hr-a objavljuje prvi dio projekta “Razmišljamo naglas – Melodifestivalen”, u kojem smo prokomentirali prvih pet pjesama finalistica švedskog izbora za ovogodišnji Eurosong. Princip već znate: uz kratak komentar, svaka pjesma dobiva ocjenu od 1 do 10. Ona koja prikupi najveći broj bodova je pobjednik.

Važno je napomenuti kako se skladbe ne ocjenjuju po tome koliku im ocjenjivač daje šansu za pobjedu, već isključivo po osobnom ukusu. Cilj nije predvidjeti pobjednika, nego vidjeti tko bi bio pobjednik da se nas pita.

Ulrik Munther – “Tell the World I’m Here“

http://youtu.be/m0bOCYIgyD0

Ajdin Mehić

Blijed scenski nastup (koji bi bez LED ekrana u pozadini bio potpuna katastrofa) i dosadne “mirne” dionice spašava vrhunac pjesme – refren, koji zvuči futuristički, diže raspoloženje i vraća nadu za bolje sutra. Visoko otpjevani stihovi refrena često se ponavljaju pa sumjam kako bi “Tell the World I’m Here” postala veći hit. No, na prvo slušanje pali i vjerujem da bi Šveđani napravili sjajnu atmosferu u Malmö areni u svibnju, ukoliko Ulrik pobijedi na Melodifestivalenu. Možda bi imao prednost na Eurosongu, jer će scena imati minimalnu količinu LED ekrana, a on sa sobom ima ogroman video zid na kojem se pojavljuju sjajne animacije tijekom nastupa.
Ocjena: 8/10

Faruk Ajdinović

Ovo je jedna od onih pjesama koje se pišu kao teme neke američke romantične komedije. To, dakako, ne znači da je pjesma loša ili da je Ulrik loš izvođač, samo izražavam svoju iskrenu skepsu po pitanju potencijalnog prijema ove pjesme kod publike. No, po meni je ovo jedna uhu ugodna pjesma u kojoj se, za moj ukus, malo prečesto ponavlja fraza iz naslova, što je čini donekle repetitivnom.
Ocjena: 6/10

Tomo Maretić

Ulrikov pokušaj da se s prošlogodišnjeg trećeg izbori za prvo mjesto ove godine ne cijenimo kako kladionice tako ni ja. Osobno kad slušam pjesmu imam dojam kako nema kraja, a kad napokon završi, kao da je i nisam čuo. Usto mi njegova boja glasa nikako ne odgovara. A i onaj ekran iza njega uz suženje vidljive slike na malim ekranima očit je pokušaj skretanja pažnje na sebe. Ništa posebno.
Ocjena: 4/10

Ivan Horvat

Jaka balada kojoj barem pola zanimljivosti daje jednostavan nastup s pozadinom. Međutim, mene nije dojmila toliko da stisnem još jednom play nakon što napokon završi. Status favorita je dobila ponajviše jer se našla u lošoj konkurenciji u četvrtom polufinalu.
Ocjena: 6/10

Luna Janić

Ako ću morat birati razočarenje s ovogodišnjeg MF-a, to je onda Urlik. Pasti s prošlogodišnje pjesme “Soldiers” na ovogodišnju je slično kao pasti s konja na magarca.
Ocjena: 3/10

Ante Kurtović

Pjesma je sasvim u redu i mislim da Ulrik daje jedan dostojan nastup. Ne znam zašto, ali mi se to sveukupno čini jako antipatično, i ne bih volio da on bude novi predstavnik Švedske. Mogu oni to i bolje! No ponavljam, pjesma i vokalne sposobnosti su sasvim u redu.
Ocjena: 8/10

Bojan Petrović

“Ljudi, Urlik je ovdje” – evo rekao sam. Ulrik je dobar mladi pjevač koji izvodi i ne tako lošu pjesmu. “Tell the World I’m Here” je simpatična pop pjesmica koja bi, ako bi se našla na Eurosongu, bila u TOP 15. Urlik u Malmöu sigurno ne bi imao problema s manjkom LED ekrana.
Ocjena: 7/10

David Lindgren – “Skyline“

http://youtu.be/ZXkQuXoa_FU

Ajdin Mehić

Već viđeno, isfurano i pomalo dosadno. “Skyline” je krojena, onako, tipično za švedski izbor za Eurosong – lagani i dosadni dijelovi između refrena nakon kojeg se vrhunac pjesme čini odličnim (iako to nije), prijelom pred posljednji refren tijekom kojeg se na sceni vrše razne akrobacije kako bi se svi nedostaci pjesme prikrili… No, ono što moram priznati jest da David naprosto zna što radi na sceni i ovo mi je jedan od najinteresantnijih (da ne kažem najboljih) nastupa kod Šveđana ove godine.
Ocjena: 5/10

Faruk Ajdinović

Kod ove mi se pjesme čini kako je to zapravo kombinacija “Populara” i “Euphorije”, a sve što nastane križanjem nečeg sjajnog (što je “Euphoria”) i prvoklasnog smeća (kakva je pjesma Erica Saadea) djeluje potpuno blijedo i, barem meni, vrlo nezanimljivo pa čak i umarajuće. Ovoj pjesmi, a usudio bih se reći i pjevaču, kronično nedostaje neka karizma zbog koje bih je htio poslušati još koji put.
Ocjena: 4/10

Tomo Maretić

Ah, Skyline… Ni uz nasnimljene vokale u pozadini Lindgren nije baš najbolje zvučao. Koreografija je u najmanju ruku čudna – kad sam prvi put vidio kako njih petoro na pozornici migolje prstima u 5 odvojenih kadrova sav sam se naježio. Rekao bih da mu je prošlogodišnja pjesma bila bolja, no ne sjećam je se, a bojim se da je to i sudbina ove pjesme.
Ocjena: 5/10

Ivan Horvat

Meni je ovo po apsolutno svemu nastavak pjesme Dannyja Sauceda „Amazing“, ali puno nezanimljivija. Volim ovakve pjesme kao čar Melodifestivalena, ali ova me uopće nije osvojila. Draža mi je bila njegova prošlogodišnja „Shout it out“.
Ocjena: 4/10

Luna Janić

Da vidimo sličnosti između prošlogodišnje “Shout it out” i ovogodišnje “Skyline”: isti pjevač, isti autori, ista koreografija. Oh wait, pa na dijelove i slična melodijska linija. Više sreće drugi put.
Ocjena: 2/10

Ante Kurtović

Kao što sam rekao i za Ulrika, David je u polufinalu dao jednu sjajnu izvedbu, ali pjesma mi nije ostavila neki sjajan dojam. Također, moram reći kako mu je prošlogodišnja “Shout It Out” puno bolja. I nastup, i melodija – sve je ovo već viđeno.
Ocjena: 7/10

Bojan Petrović

Ne znam zašto, ali ne mogu se oteti dojmu kako mi njegov nastup mnogo liči na nastup Erica Saadea. No, mislim da bi pjesma “Skyline” uz ovakav nastup dobro prošla na Eurosongu. U svakom slučaju David ima više potencijala da bolje prođe od prošlogodišnjeg norveškog predstavnika Toojia, koji je, podsjetimo se, bio tek blijeda Saadeova kopija, te završio na posljednjem mjestu u finalu.
Ocjena: 8/10

State of Drama – “Falling“

Ajdin Mehić

Iznenađujuće solidna pop-rock balada i stvar kakva je definitivno bila neočekivana u finalu Melodifestivalena. Obično se tamo šalju kič nastupi, isforsirane pjesme pa tako State of Drama dođe kao ugodno osvježenje. Iskrena interpretacija s minimalističkim nastupom me osvojila, a “Falling” je pjesma kakvu bih uvijek poželio poslušati.
Ocjena: 9/10

Faruk Ajdinović

Kad mi netko spomene Švedsku u eurovizijskom kontekstu, posljednje na što pomislim budu pjesme poput ove. Pjesma s emocijom, lišena hibridnog zvuka, plastičnog ritma, možda ne bi bila vrući favorit za pobjedu na Eurosongu, ali mi se čini kako je ovo pjesma kojom bi se domaćin, pred domaćom publikom, predstavio u vrlo pristojnom, pa čak i odličnom svjetlu. Jedan od mojih favorita.
Ocjena: 8/10

Tomo Maretić

Kada je drugi put slušam puno bolje zvuči, priznat ću. Međutim i dalje se onaj klavijaturist iz prošlog stoljeća jezivo kesi prema kameri svakom prilikom koju dobije. Pjesma mi se zapravo jako sviđa, ali brže ću prijeći na sljedeću kako mi se ova ne bi našla na repeatu u skorije vrijeme.
Ocjena: 7/10

Ivan Horvat

Meni je ovo apsolutno dosadna kvazi rock balada. Posluži čisto da zadovolji šarenilost žanrova i odvoji dvije žive pjesme, nema apsolutno nikakvog faktora koji bi me privukao.
Ocjena: 3/10

Luna Janić

Nakon prva dva užasa, pjesma SOD-a dolazi kao melem za uši. Iako jedan od mojih favorita, ne vjerujem da će biti pri vrhu, poznavajući čudne ukuse Šveđana. Recimo da su oni ovogodišnji “Dead by April”.
Ocjena: 9/10

Ante Kurtović

Ova je pjesma također sasvim u redu. Vokal je dobar, sviđa mi se ritam i ne bih imao protiv da ova pjesma ode u Malmö.
Ocjena: 9/10

Bojan Petrović

Ova pjesma nije ostavila nekih pozitivnih dojmova na mene. Jednostavno sam mišljenja da je tu da upotpuni program. Ne mogu reći da je loša, samo nije neka koja mi drži pažnju.
Ocjena: 4/10

Anton Ewald – “Begging”

Ajdin Mehić

Moram priznati da je pjesma pametno producirana i da ima svega tu – od neprirodne i premoderne glazbe u pozadini, do zaraznog refrena. I tu moji pristojni komentari završavaju. Naime, uopće ne vidim potrebu za držanjem mikrofona tijekom izvedbe ove pjesme – sve što čujem u tri minute su snimljeni prateći vokali. Anton mi djeluje skroz umjetno – na silu se smješka, izvodi neke salte i dodaje ekstra dozu kiča na već pretjeranu pjesmu i nastup u svakom pogledu. Ovakve stvari kvare ugled Eurosongu i neka ih što dalje… Dajem četvorku zbog činjenica navedenih u uvodnoj rečenici.
Ocjena: 4/10

Faruk Ajdinović

Dakle, Eric Saade i njegov odbjegli brat blizanac Tooji su se konačno spojili u jednu cjelinu, ali to nije popravilo glazbenu iščašenost koju je svaki pojedinačno, barem što se mene tiče, redovito donosio na eurovizijsku scenu. Ok, Anton ima zanimljivu frizuru, ples u stilu “imam kamenčić u cipeli” također je gledljiv, reflektor-majstor je stvarno uradio vraški posao za ovaj nastup, ali pjesma koja ide u pozadini je do zla Boga umjetna i ni po čemu posebna.
Ocjena: 3/10

Tomo Maretić

Mnogi ovo uspoređuju s Ericom Saadeom koji je skakutao naokolo po pozornici s Popularom, koji je na Eurosongu konačno završio treći. Ako Anton zadrži samo ova dva plesača, ima prostora za 3 prateća vokala na eurosongu. Čemu ovolika obrazloženja? Ukratko, ovo je moj kandidat za pobjedu. Zarazan refren, dobar, naizgled neizvediv ples, dašak mladalačkog šarma i Šveđani i ja smo osvojeni. Ili samo ja, tko zna.
Ocjena: 10/10

Ivan Horvat

Nisam bio obožavatelj Erica Saadea i njegove „Popular“ pjesme, ali „Begging“, za koju svi kažu da previše „saadeasta“, mi je jedan od dva favorita ovogodišnjeg Eurosonga. Apsolutno zarazna pjesma i koreografija. Anton si je taman ostavio prostora da stavi još tri back vokala koja će mu otpjevati većinu pjesme dok on fino otpleše. Seems legit 🙂 Kako bi to prošlo kod žirija na Eurosongu, bilo bi zanimljivo raspraviti s obzirom na treće mjesto spomenutog Erica Saadea.
Ocjena: 10/10

Luna Janić

Dragi Šveđani, to što ste prošle godine pobijedili s pop-dance pjesmom, ne daje vam za pravo da vam 80% pjesama na ovogodišnjem MF-u bude tog tipa (iako moram priznati da je ovo bolje od Ulrikove i Davidove pjesme). I još jedna stvar – molim Antona da ne diže kosu u zrak, počet će ličiti na Jedwarde.
Ocjena: 5/10

Ante Kurtović

Vidi se kako Anton daje sve od sebe te kao što sam rekao za “Falling” ponavljam i za “Begging” – ne bih imao protiv da on ode na Eurosong. Imali bi dostojnu pjesmu i dostojnog predstavnika.
Ocjena: 9/10

Bojan Petrović

Ovaj dečko bi mogao osvojiti simpatije većine tinejdžerki. No, sama pjesma i nije nešto posebno. Samo još jedna u nizu pop pjesmica. Rekao bih da ima previše snimljenih pratećih vokala i da imam osjećaj kako oni nose pjesmu, a da Anton zapravo ima ulogu pratećeg vokala.
Ocjena: 6/10

Louise Hoffsten – “Only The Dead Fish Follow The Stream”

http://youtu.be/Mn1EW4wr_s4

Ajdin Mehić

Elegantno, profinjeno i krajnje pristojno – to je bio moj prvi dojam na Louisin nastup iz polufinala. I dalje ne mogu vjerovati s kojom lakoćom i jednostavnošću je ova žena uspjela potisnuti većinu ostalih, uglavnom trećerazrednih izvođača i njihove želim-skriti-nedostatke-svoje-pjesme nastupe. Louise nažalost neće pobijediti, jer je jedna “Copacabanana” bila uspješnija u njenom polufinalu, ali mi je drago da i dalje postoje ovakve skladbe u kojima je sva pažnja na pravim vrijednostima. Tko god zaobilazi ovu pjesmu (ili, recimo uopće – pjesme ovakvog tipa), ne igra na ruku Eurosonga i njegovog ugleda kao glazbenog festivala.
Ocjena: 9/10

Faruk Ajdinović

Koliko god dobru pjesmu imali, ne možete joj je dati ovakav naslov, jer publika, umjesto da sluša ove sasvim solidne pop zvukove, pomalo zalutale u rane devedesete, stalno zamišlja neki uzvodni pomor grgeča ili soma. Dakle, kako rekoh, pjesma je sasvim uredu, ali, iako sam veliki pobornik povratka starih melodija na Eurosong, ovo smatram nekim primjerkom za glazbeni muzej.
Ocjena: 5/10

Tomo Maretić

Ovu sam pjesmu u više navrata žešće popljuvao i slamao glavu oko toga kako je ovo došlo do finala. Odustao sam od slušanja pjesme prije negoli sam pročitao naslov. A i kad jesam nisu tekli med i mlijeko. Ne znam što da napišem, pjesma mi na prvu nije nikako sjela, i iako mi je jasno da postoji metaforičko značenje, mrtve ribe u potoku si nikako ne mogu zamisliti na dobar način. Žalim, Louise, ali tako i tako statistika stoji na muškoj strani ove godine.
Ocjena: 1/10

Ivan Horvat

Pop laganica koja bi odlično prošla na Eurosongu sredinom devedesetih. Toliko o „mrtvoj ribi“: meni je ovo po svemu zastarjelo.
Ocjena: 2/10

Luna Janić

Moram se raspitati kod prijatelja sa studija engleskog jezika je li naslov pjesme gramatički točan. Ako zanemarimo naslov, dolazimo do jedine žene u finalu (da, kakva je to diskriminacija žena?!) s dosta pristojnom pjesmom, no da bih joj dala višu ocjenu, treba još nešto napraviti u pjesmi, jer osjećam da nešto fali.
Ocjena: 7/10

Ante Kurtović

Još uvijek sam ljut zbog prolaska ove pjesme u finale. Pjesma je u redu, ali je u tom polufinalu bilo i boljih. Što se tiče izvođenja i melodije, otprilike je sve na svom mjestu, tek na djeliće postane iritantno i dosadno, ali u malim granicama. Za ovu pjesmu očekujem osmo ili deveto mjesto.
Ocjena: 6/10

Bojan Petrović

Konačno jedna dama – obradovah se ja napočetku, ali bješe to kratkog daha. Pjesma “Only the Dead Fish Follow the Stream” nije ostavila apsolutno nikakav dojam na mene. Naprosto niti mi se sviđa, niti ne.
Ocjena: 5/10

blank

Zanimljivosti

U prvom dijelu projekta “Razmišljamo naglas: Melodifestivalen” pjesme su se najviše svidjele Anti, koji im je dodijelio ukupno 39 bodova, a najmanje Ivanu, koji je pet pjesama nagradio s ukupno 25 bodova

Dodijeljene su dvije desetke, obje pjesmi “Begging”, a velikodušni su bili Ivan i Leon

Jedinog keca dobila je jedina ženska sudionica finala Melodifestivalena, a za taj pothvat je zaslužan Leon

Ocjene za pjesmu “Only the Dead Fish Follow the Stream” se kreću od keca do devetke

Prosječna ocjena pjesme “Falling” je 7.0, čiji je prosjek “pokvaren” od strane Bojana i Ivana

Vodeća pjesma je osvojila 49 od mogućih 70 bodova, a vidjet ćemo hoće li neka od preostalih 5 pjesama uspjeti “skočiti” na prvo mjesto

Poredak:

  1. State of Drama – “Falling“ 49
  2. Anton Ewald – “Begging” 47
  3. Ulrik Munther – “Tell the World I’m Here“ 42
  4. Louise Hoffsten – “Only The Dead Fish Follow The Stream” 35
  5. David Lindgren – “Skyline“ 35

Sutra: 2. dio

Još nema komentara. Neka tvoj komentar bude prvi?

Komentiraj članak

Komentari se moderiraju i objavljuju samo ako pridonose raspravi na konstruktivan način. Ukoliko se ne slažeš s nekim člankom ili komentarom, slobodno iznesi svoje mišljenje ali na pristojan način. Ako se tvoj komentar odnosi na gramatičke ili stilske pogreške, problem s web stranicom ili bilo što drugo što nije vezano uz članak, javi nam se.

Trebaš biti prijavljen za komentiranje! Prijavi se?