SDSE Dora 2020. Završno razmatranje: „Bilo je bolje, a sad hoćemo još“ – eurosong.hr
Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo

SDSE Dora 2020. Završno razmatranje: „Bilo je bolje, a sad hoćemo još“

  8 min za čitanje   10 komentara

Naš projekt “S druge strane ekrana – Dora 2020.” približio se kraju. Šesnaest nastupa s Dore komentiralo je pet urednika Vašeg najdražeg eurovizijskog portala. Hvala vam što ste nam se pridružili s brojnim komentarima i ocjenama u anketama. Rezultate Vaših najdražih nastupa donosimo početkom ovog tjedna.

Današnjim završnim razmatranjem zaokružit ćemo dojmove o ovogodišnjoj Dori, a vi nam komentirajte kako ste zadovoljni Dorom općenito i što biste promijenili, da se baš vas pita.


Bartol: Ovogodišnja Dora je po svemu bila bolja od prošlogodišnje. Pjesme su bile kvalitetnije, pozornica je bila modernija, a čak mogu i pohvaliti kadriranje čisto zato jer nije bilo kardinalnih pogrešaka kao lani. Stvarno se nadam da ćemo ipak nagodinu imati bolje, modernije kadriranje, jer i Srbija i Slovenija na svojim izborima uspijevaju napraviti puno bolje kadrove na puno manjim i neuglednijim pozornicama, a ovo bi ipak primarno trebao biti televizijski šou i gledatelji bi trebali biti u fokusu. Da se nadovežem na gledatelje – ne znam zašto je zvuk na malim ekranima bio toliko gori nego u dvorani, ali znam da i većina pjevača nije bila zadovoljna zvučnom slikom kojom su se predstavili gledateljstvu. Generalno – bilo je bolje, a sad hoćemo još. Kadriranje i zvuk neka budu prioritet, a ako interes bude jednak kao ove godine, ja ću biti sretan. A bit ću najsretniji ako dobijemo pune pjesme bar dva tjedna prije Dore

Marija A.: Ovogodišnje izdanje Dore po mnogočemu mi je bilo bolje od onog kojeg smo imali prliku gledati prošle godine. Veliki plus je veća pozornica opremljena s gotovo 200 kvadratnih metara LED ekrana koje su izvođači koristili kako bi im nastup bio što bolji. Jednako tako, produkcijski gledano, ova je Dora bila puno bolja od one prošle. Kvaliteta pjesama je, po meni, gotovo pa neusporediva. Smatram da smo ove godine imali više pjesama koje su stvorene baš za eurovizijsku pozornicu. Prošle sam godine ostala pomalo razočarana izborom pjesama koje su se borile za pobjedu na Dori. To najbolje potvrđuje činjenica da sam 2019. imala samo jednog favorita, dok je ove godine taj broj narastao na četiri favorita. Čak i one pjesme koje mi nisu bili favoriti slušam gotovo svakodnevno, što prošle godine nije bio slučaj. Jednu bih stvar ipak promijenila, a to je broj voditelja. Nekako mi se činilo kao da je četvero voditelja previše za samo jednu finalnu večer. Vjerujem da bi se i uz dvoje, eventualno troje, voditelja, voditeljski posao jednako dobro obavio. Sve u svemu, u svim segmentima ove Dore vidi se napredak u odnosu na lanjsko izdanje ovog natjecanja. HRT je ljestvicu postavio jako visoko, a vjerujem, i nadam se, da će se iduće godine ta ljestvica još malo podići.

Sanja: U usporedbi s lanjskom Dorom, ova je bila svemirski brod! Kvaliteta pjesama bila je nemjerljivo bolja! Pozornica je bila veća, modernija i pružala više mogućnosti, zahvaljujući LED ekranima. Kadriranje je moglo biti bolje. Šteta što s ovakvom pozornicom i nekim dobro osmišljenim nastupima to na TV ekranima nije izgledalo dinamičnije, nego smo gledali izmjene istih, sporih kadrova. Moja najveća zamjerka – čuvanje pjesama „državnom tajnom“ do zadnje sekunde. Da se pjesme izbace ranije, dobilo bi se puno na razini promocije showa i izvođača – YouTube pregledi pjesama od brojnih fanova Eurosonga iz regije i Europe, reakcije i top liste Eurosong YouTubera, medijska pokrivenost izvođača itd. Za kraj, moj highlight ove Dore su lijepe uspomene i puno zabave s najdražom eurosong.hr ekipom, ne mogu biti sretnija što sam se u rujnu pridružila ovom divnom timu ljudi. Uz to, beskrajno sam sretna što mogu reći da naša scena ima svijetlu budućnost. Imamo talentirane i divne mlade izvođače – Đana, Lorena, Mia i Edi – nadam se da vas gledamo na budućim Dorama, a jednom i na Eurosongu.

Andrea: Ovogodišnja Dora bila je u mnogočemu bolja od prošlogodišnje. Pjesme su bile dobre i nije bilo niti jedne baš toliko loše, za razliku od prošle godine, kada je bilo bar tri takve. Pozornica je izgledala bolje, nije bilo onog efekta lažnog lustera, čak je i produkcija bila bolja, ali…opet nije ta produkcija bila na razini na kakvoj bi trebala biti. Rad kamera kod svih je bio jako loš. Također, neobjavljivanje pjesama je i ove godine bio neobjašnjiv potez. Nadam se da će se u idućim izdanjima uvesti drastične promjene, pa čak možda i uvesti polufinala.

Bojan: Uh, odakle početi. Zaista sam zadovoljan pjesamama koje smo imali prilike čuti na ovogodišnjoj Dori. Selekcijski žiri izabrao je dobre i raznovrsne pjesme, ne nužno sve za Eurosong, ali dobro. Ovo bi trebao biti poticaj za autore i izvođače da zaista porade na kvaliteti svojih skladbi i da budu kreativni i inovativni. Nek’ prave pjesme koje bi i sami željeli čuti na Eurosongu i to na samom kraju – da ta pjesma bude pobjednička. HRT bi trebao poraditi na pravilima i izmijeniti pravilo da pjesme ne smiju biti puštane prije same Dore. Treba dati publici da čuje pjesme, da ih zavoli i da onda na temelju nastupa odluče koga će poslati na Eurosong. Nadalje, kada je riječ o organizaciji samog festivala, vidi se napredak u odnosu na prethodnu godinu. Pozornica je mnogo bolja, ali ono na čemu se mora poraditi je kadriranje. U mnogo nastupa je ono bilo zaista diskutabilno i mogu slobodno reći da nije na male ekrane preneseno onako kako je trebalo biti. Kadrovi ne trebaju trajati toliko dugo. Ako ste mogli napraviti najbolju scenu u regiji i natjecanje organizirati van glavnog grada i u dvorani, potrudite se i oko ovog. Također, zamjerka ide i na zvuk koji se razlikovao od onog u dvorani, na malim ekranima i kasnije u studijskim verzijama. Ne treba to tako biti. Generalno gledano, ja sam zadovoljan ovom Dorom, ali očekujem mnogo bolje sljedeće godine uz poruku “da se Dora ne zatare”.


Sažeto završno razmatranje

Što nam se svidjelo?! Kvaliteta i raznovrsnost pjesama; modernija i veća pozornica.

Naše najveće zamjerke?! Kadriranje i zvuk.

Naši prijedloži za buduća izdanja?! Objaviti pjesme ranije.


Pregled naših glasova:

Četiri pjesme od njih 16 dobile su svih pet naših smješkića. Složni smo da nam se sviđaju:

  • Damir Kedžo – Divlji vjetre, Indira – You Will Never Break My Heart, Aklea Neon – Zovi ju mama i Alen Vitasović i Božidarka Matija Čerina – Da se ne zatare

Ove tri pjesme također su pokupile većinom naše pozitivne reakcije:

  • Đana – One i Colonia – Zidina: četiri smješka i jedan neutralko
  • Lorena – Drowning: tri smješka i dva neutralka

Uslijedile su i podijeljene reakcije naših urednika, za ove pjesme:

  • Edi Abazi – Coming home: tri smješka, jedan neutralko i jedan tužni
  • Bojan Jambrošić – Više od riječi: dva smješka, dva neutralka i jedan tužni
  • Mia Negovetić – When it comes to you: jedan smješko, tri neutralka i jedan tužni
  • Elis Lovrić – Jušto: dva smješka, jedan neutralko i dva tužna
  • Marin Jurić-Čivro – Naivno: jedan smješko, dva neutralka i dva tužna

Najveći broj naših neutralnih reakcija pripao je:

  • Zdenka Kovačiček – Love, love, love: četiri neutralna i jedan tužni
  • Nikola Marjanović – Let’s Forgive: tri neutralna i dva tužna.

Čini se da naši urednici nisu fanovi imperativa u nazivima pjesama. Po jednog neutralka i četiri tužna dobili su:

  • Jure Brkljača – Hajde nazovi me!
  • Lorenzo ft. Dino Purić i Reper Iz Sobe – Vrati se iz Irske

Tko je bio najblaži, a tko najstroži član uredništva?

Najviše smješkića podijelili su Bojan i Sanja – svatko po devet. No, s obzirom da je Sanja dodijelila jednog neutralka više od Bojana (pet naspram Bojanovih četiri), dobiva ulogu najblaže komentatorice.

Prate ih Bartol i Andrea s po osam smješkića, a Bartol je gledano omjerom neutralnih i tužnih ipak ukupno blaži (ima pet neutralnih i tri tužna, dok Andrea ima tri neutralna i pet tužnih).

Marija A. pokazala se najstrožom komentatoricom. Ona je dodijelila najmanje smješkića (ukupno šest), te skupa s Andreom najviše tužnih (obje po pet).

Ukupno gledano, dodijelili smo 40 smješkića, 22 neutralka i 18 tužnih. Iz ovog se može zaključiti kako na ovogodišnju Doru gledamo vrlo pozitivno, a kako kaže Bartol: „Bilo je dobro, sad hoćemo još!“

Kroz tjedan donosimo i pregled vaših glasova na anketama!

Podržite Eurosong.hr

Znate li da sav sadržaj na portalu radimo volonterski, iz ljubavi prema Eurosongu, izvođačima i zajednici fanova?

Ako vam se sviđa što radimo, podržite nas!

Iza svega što vidite stoji 17 vrijednih fanova koji izdvajaju vrijeme, trud i novac za održavanje stranice, a kako bismo izvještavali s događanja sami plaćamo i putovanja i smještaj na Dori i Eurosongu.

Kako bismo i dalje mogli biti tu za vas i donositi vam zanimljive sadržaje, donirajte i pomozite da eurosong.hr ostane mjesto okupljanja za sve fanove iz regije.

Donirajte
1
PODIJELI ČLANAK

Rasprava10

  1. Mario — 17. ožujka 2020. u 18:10

    Ne razumijem baš toliko kritike uvezi malih ekrana… ok toliko mal moj TV nije a i zvuk ide preko soundsystema Meni je ovo dobro izgledalo i zvučilo… al sa sviM ostalim kritikama i pohvalama se slažem

  2. Dalianita — 17. ožujka 2020. u 09:02

    Taytay..o cemu ti pricas??Bernarda je dala jasni intervju …Milanov je autor glazbe??Kakav utjecaj?Regularni autor glazbe..za Maltu..suradjuje s njim vec duze vremena…i ponovit cu..misljenja ne da su nerealna nego ulizivacka..Samo nek tako nastave..nece vise biti Cro na Eurosongu..bit cemo kao Crna Gora..i BiH.Zato sto im povladjujemo,a oni nas ne slusaju i svake godine sve gori..dok jedne godine ne odustanu sa slanjem pjesama…zbog nanizanih losih rezultata…

  3. Dalianita — 16. ožujka 2020. u 20:16

    Totalno nerealna misljenja ..Johnny i Diavolo..bravo na komentarima.Sve je receno..i da Bernarda Brunovic je sa malteskom pjesmom odbijena…Tj.Boris Milanov je autor i Bugarske predstavnice..koja je sad 1.na kladionicama…Covjek ce imati 3 pjesme u top 10 ove godine sa Njemackom.

  4. wecouldbethesame — 16. ožujka 2020. u 13:07

    2021. Mia
    2022. Lorena

  5. Johnny — 16. ožujka 2020. u 13:05

    Pjesma "All of my love" koja predstavlja Maltu nije prošla natječaj za Doru! Jad i bijeda u režiji HRT-a, što se i može očekivati od državne firme. Korupcija i namještanje koje je odavno prešlo granicu bezobrazluka! #HRTjad

  6. eurovisiofanatico — 16. ožujka 2020. u 12:19

    Ovogodišnja Dora je bila bolja nego prošle godine,ipak ima puno mjesta za pomak.Kao prvo moramo imati bolje pjesme i birati najbolje pjesme,a ne voditi se logikom za svakoga ponešto.Sustav glasanja je bio očajan,publika statična,kadriranje mora biti bolje.Isto tako smatram da je 4 voditelja previše te da moramo čuti pjesme prije natjecanja(iako se to neće dogoditi jer bi gledanost bila ispod ocekivanja).Trebamo se ugledati na susjede i početi birati ono što je moderno i što Europa prihvaća a ne ono što će poharat glazbenu ljestvicu Hrt-a i glazbene ljestvice u Hrvatskoj.

  7. sunflower — 16. ožujka 2020. u 11:53

    Ukratko:
    -promijeniti ljude koji biraju pjesme (strašno što je sve došlo u top 16)
    -pjesme su bolje od prošlogodišnjih, s tim da ne mogu biti gore od prošlogodišnjih
    -jedini koji bi sigurno prošli u finale su imali strane autore
    -nadam se uskoro čuti Marcelinu pjesmu
    -sramota da je All of my love odbijena
    -izbaciti pjesme ranije, više ljudi diljem Europe bi se zanimalo za Doru
    -pohvale za nastupe, i najlošije pjesme su imale izvrsne nastupe
    -voditelji su u redu
    -najvažnije od svega: nadam se boljim pjesmama dogodine, iako je bilo par dobrih ove godine, ali nedovoljno dobrih za visoki plasman

  8. Diavolo — 16. ožujka 2020. u 11:28

    Što bi trebalo promijeniti?? Kao prvo, i to hitno, promijeniti žiri koji bira pjesme za Doru. Već drugu godinu za redom se biraju isti ljudi koji očito ne mogu detektirati prave pjesme, nego nam evo redovno serviraju show u kojem samo zijevaš i krstiš se koliko su pjesme loše. I to loše za Eurosong, ne za RH scenu (koja je i dalje po kvaliteti upitna; izuzev par dobrih i kvalitetnih izvodača). A mi upravo preko Dore biramo predstavnika za ESC. Glavni dokaz da se biraju loše pjesme jest krajnji rezultat, odnosno neprolazak u finale Eurosonga. Zašto svake godine moramo strepiti hoćemo li proći u finale ili ne?? Pa evo, sad nas i jedna Litva već neko vrijeme šiša po tom pitanju, a ove godine čak ciljaju i na pobjedu. A gdje smo mi? Vojimo se da ćemo u istom polufinalu uopće pogledati u lice finala. Trebali bi se svi skupa pitati jel to ono najbolje što Hrvatska nudi? Ja mislim da nije. Ja mislim da u RH vladaju prijateljski lobiji u kojem svi ovi renomirani autori moraju imati minimalno jednu pjesmu u smaom showu. Tako ćemo vjv Brkljaču trpiti svake godine. Nema veze što ima karizmu uvenule biljke, ali će nam svake godine osigurati barem tri minuta za wc. Ako ste zaista s time sretni, onda ok. I nije tu problem samo u Brkljači i njegovim pjesmicama, tu su i ostale njanjave pjesme koje ne bi imale previše uspjeha ni na Zlatnim žicama Slavonije (pri tome nimalo omalovažavajući tu manifestaciju; vjerujem da i tamo ima kvalitetnijih pjesama), a kamoli na Eurosongu.

    Zašto mislim da je preselekcija pjesama zakazala? Pa prošle godine je par pjesama za koje se zna da su bile u selekciji (a nisu prošle) bile miljama bolje od onih šrot pjesama zbog kojih smo zijevali. A i ove godine postoji mogućnost da je ova pjesma od Malte bila u predizboru za Doru, ali je Bernarda odbijena. Sigura sam da bi od 200tinjak pjesama mogli nači primjera koji su bolji od ovih, barem, 12-13 odabranih pjesama.

    Znam da je prije koju godinu Latvija, na svojim mrežnim stranicama, ponudila širem auditoriju sve pristigle pjesme. Zainteresirani su mogli na toj aplikaciji poslušati sve pjesme i onda glasati za deset najboljih. I to je bio prvi krug izbora. Drugi krug izbora se sastojao od toga da se popis skratio za već određeni broj skladbi s najmanje gladova, a onda je na scenu nastupio žiri koji je izabrao 20ak pjesama koje su dobile priliku za live audiciju. Od tog broja se izabralo cca 10-ak pjesama koje su dobile pravo učešća u samoj Supernovi. Dakle, poanta je da su sve pjesme naposljetku, opet, izabrane od strane žirija, ali je publika imala uvid u sve pristigle pjesme. A donekle su mogli i izravno utjecat na rezultat prvog kruga.

    Nakon transparentnijeg odabira kandidata za Doru bi onda mogli pričati o ranijoj objavi pjesama. Jer ako bi se nastavile ovako loše pjesme puštati u eter, nema nekog učinka i prijevremeno objavljuju istih. Naši rade sve kontra.

    No, dobro. Očito sam jedini kojemu se baš i ne sviđaju ovogodišnje pjesme i koji je kao potencijal za euroviziju vidio tek u dvije ili tri pjesme. Pri tom taj potencijal svoditi tek na to da će se iste pjesme grčevito boriti za ulazak u finale. Daleko smo mi od sigurnih finalista. Ako ćemo tu uopće ikad i biti?

  9. wecouldbethesame — 16. ožujka 2020. u 10:36

    Za 2021:
    7-10 najboljih i najeurovizičnijih pjesama s natječaja
    Čisti televoting, 3 najbolje idu u drugu turu televotinga gdje saznajemo pobjednika
    Pjesme van barem 14 dana prije Dore

Komentiraj članak

Komentari se moderiraju i objavljuju samo ako pridonose raspravi na konstruktivan način. Ukoliko se ne slažeš s nekim člankom ili komentarom, slobodno iznesi svoje mišljenje ali na pristojan način. Ako se tvoj komentar odnosi na gramatičke ili stilske pogreške, problem s web stranicom ili bilo što drugo što nije vezano uz članak, javi nam se.

Trebaš biti prijavljen za komentiranje! Prijavi se?