Zašto će 60. Eurosong biti poseban? – eurosong.hr
Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo

Zašto će 60. Eurosong biti poseban?

  4 min za čitanje   1 komentar

Ulazimo u posljednji mjesec iščekivanja našeg najdražeg televizijskog šoua. Scenografija i ostali radovi u areni u Beču se uveliko odvijaju, a predstavnici 40 zemalja promoviraju svoje pjesme i pripremaju nastupe za Eurosong. U ovom specijal članku ćemo predstaviti činjenice koje će ovogodišnji, jubilarni 60. Eurosong učiniti posebnim.

Ponuda pjesama raznolika: za svakog po nešto

Prošle godine je vladalo nepopularno mišljenje kako je kvaliteta pjesama na Eurosongu bila na jako niskoj razini. No, na sreću, eurovizijske delegacije u velikoj su mjeri pohvalile raznolikost i uopće “glazbenu ponudu” na ovogodišnjem natjecanju. Na forumima smo nerijetko mogli pročitati i razmišljanja kako je, što se tiče konkurencije, Eurosong 2015. bolji od prethodna dva zajedno. Je li to pretjerana izjava? Ne mora biti daleko od istine.

Počnimo od činjenice da nema konkretnog i uvjerljivog favorita; poprilično veliki broj pjesama je u užem krugu favorita za pobjedu. S druge strane, vlada razmišljanje kako je prisutan tek mali broj loših pjesama (a ruku na srce, na svakom natjecanju se mora pojaviti barem nekoliko autsajdera).

Punk iz Finske, R&B iz Njemačke, pjesmice o miru iz Mađarske i Rusije, klasični ljubavni dueti iz Estonije i Češke… Možda više volite brže i zarazne pjesmice (Moldova, Izrael, Australija, Ujedinjeno Kraljevstvo)? Tu su i pop-rock pjesme iz Danske, Nizozemske i Portugala, Švedska šalje prizvuk countryja, a Italija i Armenija dramatične skladbe praćene i kraćim “opernim” dijelovima. Možda ste ljubitelji sladunjavih pjesmica kakve su poslali Island i Litva?

Eurosong je natjecanje koje za cilj ima ujedinjenje različitosti. I baš takva je ponuda pjesama. Sigurni smo da će svatko naći nešto za sebe što mu se sviđa. I da će bodriti i drugu zemlju osim svoje.

Isječci svih 40 pjesama

Australija donosi dobru pjesmu, entuzijazam i publicitet Eurosongu

Kao zemlja koja posljednjih 30 godina vjerno prati Eurosong iako ne sudjeluje na istom, Australija je dobila poseban poziv za Eurosong 2015. – glasat će u oba polufinala, a sudjelovati direktno u velikom finalu. EBU će tako na poseban način nagraditi njihov entuzijazam za natjecanjem, a jubilarni 60. Eurosong učiniti posebnim tako što će zemlja s druge strane svijeta dobiti priliku da se predstavi Europi.

http://www3.ebu.ch/files/live/sites/ebu/files/News/2015/02/ESC-Australia_dave2.jpgPored svih prethodno navedenih činjenica, važi i ona da će nastupom Australije Eurosong dobiti i na publicitetu (zapravo već i jeste; mnogi mediji su jako brzo prenijeli “senzacionalnu” vijest). Bit će egzotično vidjeti natpis “Australia” na donjem lijevom kutu televizijskog ekrana kada njihov predstavnik Guy Sebastian bude na pozornici. Australija ima 24 milijuna stanovnika i, iako su i do sada pratili natjecanje, ove godine ćemo moći dodati i nekoliko milijuna ljudi više u konačnu brojku gledanosti Eurosonga s obzirom da će vladati veći interes Australaca jer će i sami poslati predstavnika.

Zanimljivo je da će Eurosong na istoku Australije, njenom najnaseljenijem dijelu, početi u 5 sati ujutro. Ukoliko Australija bude nastupala među zadnjima u finalu, njihov nastup bi po lokalnom vremenu počeo oko 7 sati.

Inovativna scena: ogromno oko sa specijalnim efektima

http://www.eurovision.tv/save-files/resizes/37/8a/40/5d/1e/76/16/a6/17/17/a4/08/a5/7f/79/84/Bildschirmfoto_2015-01-15_um_184523.jpgSlogan ovogodišnjeg Eurosong je “Building bridges” (Gradimo mostove). Vizija Eurosonga 2015. je most između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Scena će podsjećati na oko, koje je simbol ovog mosta – međusobnog poštovanja između kultura, država i ljudi.

Scena Eurosong 2015. će proizvoditi impresivne svjetlosne efekte, pri čemu će pomoći 1288 dugačkih cijevi. U pozadini će se nalaziti LED ekran širok 22, a visok osam metara.

Malo je glazbenih, kulturnih i sličnih događanja u kojima se ulaže jednak trud pri izgradnji scene kao na Eurosongu. Pa niti približan trud, ako ćemo iskreno. Stotine ljudi par tjedana ulažu velike napore pri izgradnji scenografije u areni domaćinu Eurosonga i s nestrpljenjem čekamo vidjeti proizvod tog truda u bečkoj areni. Bit ćemo ponosni.

Organizacija je skupa, ali isplati se

Zadnja stavka u članku više se tiče Austrije, negoli uopćeno Eurosonga. Naime, ovogodišnji Eurosong će za zemlju domaćina biti poseban zbog činjenice da će zarada od organizacije donijeti dobit od vrtoglavih 38 milijuna eura, od čega će 27.8 pripasti gradu Beču. Uz te kalkulacije spomenimo i da je zahvaljujući organizaciji Eurosonga otvoreno 416 novih radnih mjesta u glavnom gradu Austrije.

slika

Već par mjeseci Beč je ukrašen brojnim eurovizijskim posterima. Mogu se vidjeti gotovo na svakom kutu – na ulicama, zgradama pa čak i prijevoznim sredstvima. Grad domaćin već uveliko odiše eurovizijskom atmosferom, iako će 1700 novinara i još tisuće eurovizijskih fanova početi stizati tek za tri tjedna.

 

Eurosong 2015. će biti održan 19., 21. i 23. svibnja. Procjenjuje se da će ga gledati 200 milijuna gledatelja diljem svijeta. Ukupno 40 zemalja će se boriti za pobjedu.

http://esctoday.com/wp-content/uploads/2015/03/tram-wien.jpg

Podržite Eurosong.hr

Znate li da sav sadržaj na portalu radimo volonterski, iz ljubavi prema Eurosongu, izvođačima i zajednici fanova?

Ako vam se sviđa što radimo, podržite nas!

Iza svega što vidite stoji 17 vrijednih fanova koji izdvajaju vrijeme, trud i novac za održavanje stranice, a kako bismo izvještavali s događanja sami plaćamo i putovanja i smještaj na Dori i Eurosongu.

Kako bismo i dalje mogli biti tu za vas i donositi vam zanimljive sadržaje, donirajte i pomozite da eurosong.hr ostane mjesto okupljanja za sve fanove iz regije.

Donirajte
0
PODIJELI ČLANAK

Još nema komentara. Neka tvoj komentar bude prvi?

Komentiraj članak

Komentari se moderiraju i objavljuju samo ako pridonose raspravi na konstruktivan način. Ukoliko se ne slažeš s nekim člankom ili komentarom, slobodno iznesi svoje mišljenje ali na pristojan način. Ako se tvoj komentar odnosi na gramatičke ili stilske pogreške, problem s web stranicom ili bilo što drugo što nije vezano uz članak, javi nam se.

Trebaš biti prijavljen za komentiranje! Prijavi se?