Spotify došao na nova tržišta, što to znači za eurovizijske pjesme? – eurosong.hr
Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo

Spotify došao na nova tržišta, što to znači za eurovizijske pjesme?

  4 min za čitanje   5 komentara

U poslijepodnevnim satima u utorak Hrvatska i još 12 zemalja napokon su dočekale Spotify. Riječ je o popularnom servisu za streamanje glazbe (pravilna hrvatska riječ bi bila “emitiranje”, no budimo iskreni, engleski jezik je toliko ušao u sve segmente naših života da baš i nemamo neku dobru zamjensku riječ) iz Švedske, u čijem se katalogu nalazi više od 50 milijuna pjesama, koje su nam ovim putem puno pristupačnije od prelaska na tamnu stranu (čitajte: ilegalno skidanje i torrent). Proteklih nekoliko godina Spotify je postao toliko popularan da neke zemlje za računanje svojih glazbenih top ljestvica uključuju i broj streamova.

Uz Hrvatsku, Spotify su ovaj tjedan dobile Rusija, Ukrajina, BjelorusijaMoldova i Kazahstan na istočnoj granici Europe, te zemlje u regiji – Srbija, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Sjeverna Makedonija, Kosovo Albanija. U ovoj švedskoj tvrtci posebno su ponosni na plasiranje na rusko tržište koje broji gotovo 145 milijuna ljudi, zbog čega su odlučili snimiti reklamni video u kojem se poziva ljude na registraciju. Među pjevačima koji su se odazvali snimanju videa našli su se i LOBODA (Ukrajina ESC2009.) i Alekseev (Bjelorusija ESC2018.)

Curenje pjesama

U proteklom desetljeću svjedočili smo nepoznatom broju curenja pjesama Eurosonga upravo zahvaljujući Spotifyju. Tako je najpoznatiji slučaj 2016., kada su sve pjesme danskog izbora za Eurosong 2016. bile objavljene tri tjedna prije planiranog datuma jer je zaposlenik danskog ogranka Sony Musica kao datum objave stavio 29. siječnja 2015., a ne 29. siječnja 2016. Potom su pjesme “procurile” doslovce dan prije službene objave jer su za datum objave stavili određeni datum u ponoć, zaboravljajući na brojne vremenske zone (Hooverphonic i Victoria). Slučajnoj objavi prije službenog termina, i to zahvaljujući Novom Zelandu, nisu mogle izbjeći ni pjesme s Dore. Svega dan prije održavanja Dore 2020. znali smo kako zvuče Da se ne zatare Love, Love, Love, a protekle godine par sati prije Dore 2019. putem Spotifyja su procurile pjesme Tebi pripadamIn The Shadows Tek je počelo.

Malo eurovizijskih iznad 100 milijuna

No pravo je pitanje što će dolazak Spotifyja kao najpoznatije platforme za glazbu i podcastove značiti za eurovizijski svijet?

Zasad nema mnogo eurovizijskih pjesama koje su prošle preko 100 milijuna streamova na Spotifyju. Tri najuspješnije pjesme na ovoj društvenoj plaformi su jedna talijanska (Soldi – gotovo 160 milijuna streamova) i dvije švedske (Euphoria s blizu 128 milijuna i Heroes sa skoro 119 milijuna streamova). Međutim, mnogi će ovdje posijati sjeme sumnje u popularnost brojku kada se uzme u obzir da Italija ima oko 60 milijuna stanovnika, što prema nekoj računici ispada da je svaki Talijan u prosjeku dvaput poslušao svoju pjesmu s Eurosonga 2019., a Spotify je veoma popularan u Švedskoj jer je nastao u toj skandinavskoj zemlji. No, uz Rusiju u igri, kakve će biti streaming brojke?

Valja uzeti u obzir kako je, za razliku od Hrvatske, Rusija dobila svojevrsnu lokalizaciju. Većina najpoznatijih ruskih izvođača dobila je posebne popise pjesama This Is (ubaci ime), pa tako su sve najpoznatije pjesme ovogodišnjih nesuđenih predstavnika, grupe Little Big skupljene u playlistu koja traje preko sat i pol.

Zašto je ovdje Little Big uzet u obzir? U trenutku pisanja ovog specijala, njihova je pjesma Uno, s kojom su bili među favoritima za pobjedu na otkazanom Eurosongu 2020., imala oko 6,2 milijuna streamova, a u vrijeme priprema za Eurosong Rusi, Ukrajinci, Kazahstanci i Bjelorusi nisu imali Spotify. Stoga se Uno najviše preslušavao na YouTubeu, na kojem njihov službeni videospot u ovim trenucima broji 132,5 milijuna pregleda, te je pitanje dana kad će postati najgledaniji video na službenom eurovizijskom kanalu. Također, radi se o jednoj od najpoznatijih ruskih grupa, svojevrsni pandan naše Severine, čije brojke prate svi.

Znači li pojava Spotifyja na ovom velikom tržištu kraj dominacije švedskih i talijanskih pjesama? Zasad to tek treba vidjeti. Iako je cijena Premium izdanja na ruskom tržištu dosta pristupačna (2,36$, tj. oko 15 HRK), Spotify tek treba naći svoju publiku koja je slušala pjesme skrivajući svoje IP-adrese putem različitih VPN aplikacija. Ista stvar će biti i s tržištem Hrvatske, koje će uistinu odgovoriti na pitanje koji je izvođač najviše slušan u Hrvatskoj. No bilo kako bilo, lijepo je što će fanovi Eurosonga u Hrvatskoj i ostalim zemljama regije biti u mogućnosti da poslušaju “leakane” pjesme na Spotifyju, kao i većina Europe u ponoć.

5
PODIJELI ČLANAK

Rasprava5

  1. Lazergirl — 18. srpnja 2020. u 15:32

    Dobro je što je Spotify došao na tržište jugoistočne Evrope,tako da možemo i mi s područja Balkana streamati kako pjesme iz ostatka svijeta,tako i pjesme s Eurosonga.Kako je u članku navedeno:”Što to znači za pjesme s Eurosonga?”Znači sljedeće da je uz Youtube Spotify najmjerodavniji pokazatelj koliko je neka pjesma popularna.Cijena je dosta pristupačna,ja mislim da će se cijena razlikovati od zemlje do zemlje.Ja mislim da ovdje će važiti isto pravilo kao za većinu aplikacija,neko vrijeme će biti besplatna,a kasnije:”PLATI!”U reklami za “Spotify Russia” nigdje nisam primjetila Sergeya Lazarevog,on je uz Polinu Gagarinu najbolji predstavnik Rusije na Eurosongu.Naravno ima tu još predstavnika Rusije koji su vrijedni pomena,primjerice Dima Bilan,T.A.T.U….i mnogi drugi.

  2. YeahYeahFire — 17. srpnja 2020. u 12:55

    Ja sam pretplaćen na deezer premium tako da čisto sumnjam da ću skoro prelaziti na regularnu verziju Spotify-ja

  3. dobric — 17. srpnja 2020. u 10:28

    I Mumiy Troll su u ovom videu, ne samo Loboda i Alekseev, ali to verovatno uoče samo dugogodišnji fanovi tako da ok. 🙂

  4. esc crazy — 17. srpnja 2020. u 06:17

    ja sam skroz koristio spotify web player do sad bez ikakvih restrikcija

  5. Zack — 16. srpnja 2020. u 21:02

    Drago mi je sto je dosao u hrv iako nisam znao da jos nije doatupan. Daleko bolja i kvalitetnija platforma od deezera koji je zastario i generalno u usporedbi sa spotifyjem los. Isplati se svaki cent ulozen. Ovdje je mjesecno 12.99eur sto je i vise nego pristupacno s obzirom na standard, ali bojim se da u hr ne bude preskup sto ne bi bilo fer a i porez je nepravedno prevelik na sve vec…

Komentiraj članak

Komentari se moderiraju i objavljuju samo ako pridonose raspravi na konstruktivan način. Ukoliko se ne slažeš s nekim člankom ili komentarom, slobodno iznesi svoje mišljenje ali na pristojan način. Ako se tvoj komentar odnosi na gramatičke ili stilske pogreške, problem s web stranicom ili bilo što drugo što nije vezano uz članak, javi nam se.

Trebaš biti prijavljen za komentiranje! Prijavi se?