Tko je najviše profitirao od prvih proba u Stockholmu?

Podijeli na Facebook Twitter
SVT

Iako ih pratimo već mjesecima, kladionice, čini se, pravi indikator realnih šansi za pobjede na Eurosongu postaju tek početkom svibnja, kad izvođači započnu svoje probe. Kako su svi izvođači već osjetili čari eurovizijske pozornice pod nogama, došlo je i do vrlo dramatičnih promjena  na kladionicama pa su tako neki koje već mjesecima favoriziraju na specijaliziranim eurovizijskim medijima doživljeli pravi sunovrat, dok neki koji su bili podcjenjivani otkrivaju dosad skriveni potencijal.

Nastavlja se mrtva trka između Sergeya i Amira

Otkako je objavljena pjesma You Are The Only One, Rus Sergey Lazarev neprikosnoveno vlada kladionicama, no čini se kako u zadnjih nekoliko tjedana posustaje te ga francuski predstavnik Amir već uveliko sustiže. Iako su koeficijenti na nekim kladionicama već prešli u korist Francuza, većina ih ipak i dalje prednost daje Sergeyu. Prva proba je Lazarevu donekle i pomogla u tome, no ne treba isključiti mogućnost da Francuska neposredno pred prvo polufinale pređe u vodstvo na kladionicama.

Jamala, Hovi i Laura dobitnici, Samra i Frans najviše izgubili

Što se tiče onih kojima su probe ponajviše pomogle u usponu ka vrhu kladionica, svakako priču treba započeti sa Ukrajinom i njihovom predstavnicom Jamalom koja je današnjom probom osvojila kladionice i popela se za čak pet mjesta te je sad treća u redu za pobjedu na Eurosongu. Dobar i efektan nastup podigao je šanse za pobjedu i Izraelu koji je s 24. mjesta stigao čak do 13. Rasplesana belgijska ekipa iskoristila je pomanjkanje takvih nastupa ove godine te su dobre reakcije u press-centru svakako pomogle i njima da se sa samog začelja tablice na kladionicama pomaknu bliže njenoj sredini.

No nisu se svi tako dobro snašli na eurovizijskoj pozornici. Azerbajdžanka Samra je, čini se, u predeurovizijskom periodu malo više pozornosti poklonila promoviranju, a manje osmišljavanju nastupa i tehnikama vokalnog vježbanja pa je od izvođača kojem kladionice predviđaju plasman u najboljih deset propala na 17. mjesto. Iako su mnogi predviđali da će se to dogoditi i puno ranije, predstavnik Švedske, mlađahni Frans, tek je danas ozbiljnije “uzdrman” na kladioničarskim tablicama te, kako zbog manjkavosti vlastitog, tako i zbog izvrsnosti australskog i ukrajinskog nastupa, sada zauzima peto mjesto.

Nini “osebujna” odjevna kombinacija nije pomogla

Nina Kraljić je zbog pomalo čudne odjevne kombinacije koja je dočekana sa zbunjenošću isprva potonula na kladionicama, no čini se kako se povjerenje u hrvatsku predstavnicu polako vraća te je uoči svog drugog izlaska na eurovizijsku pozornicu 16. po redu za trijumf. Takvih problema zato nije imala Sanja Vučić kojoj nastup vrlo sličan onom Marije Šerifović nije smetao da se s desetog mjesta uoči probe, pomakne na deveto mjesto na kome se nalazi u trenutku pisanja ovog teksta. Od regionalnih predstavnika, dodajmo i to su predstavnici Bosne i Hercegovine s 36. mjesta pred probu, napredovali za dva mjesta i sad su 34. Žestok nastup crnogorskih rokera pomogao im je da se odlijepe sa samog dna kladionice. Sad su 36. Ispod njih su druge dvije zemlje iz regije – Slovenija je 37., a najlošije na kladionicama, iznenađujuće, stoji Kaliopi koja je 38. od 42. zemlje sudionice.

Zašto biste sve dosad pročitano trebali uzeti s rezervom?

Iako su daleko reprezentativnije nego prije samo par dana, eurovizijske kladionice i dalje, poput bikinija, otkrivaju puno, ali skrivaju ono najbitnije. Naime, bitno je napomenuti da sve, pa i eurovizijske kladionice reagiraju isključivo na broj uplata, a nikako na kvalitetu ili sadržaj samog nastupa. Tako smo dosad imali javno priznanje predstavnika Nizozemske da je, valjda frustriran skromnošću svog plasmana na kladionicama, na vlastitu pobjedu uplatio tisuću eura, što ga je ekspresno vinulo nerealno visoko. Također, eurovizijski kuloari spominju i još neke izvođače koji su se kladili sami na sebe, a među njima je i ime Ire Losco koja predstavlja Maltu.

Komentara 23

  1. Najbolji spin mi je bio kad su ona dva tipa iz Wiwiblogsa najavila na Youtube-u novu pjesmu Malte koju još tada nitko nije čuo osim njih ekskluzivno, tvrdeći da je pjesma glavni kandidat za pobjedu.
    Kladionice su u nekoliko minuta stavile Maltu na 3. mjesto po koeficijentima, a pjesma još nije bila ni objavljena i nitko ju nije čuo. Moć pr objava i spinova je velika.

  2. Uplate nisu jedini faktor iz npr. jednostavnog razloga jer u zemljama s mnogo stanovnika, ako popularni izvođač ide na Eurosong, mnogi ljudi će subjektivno uplaćivati na pobjedu svog kandidata.
    Tako recimo, Poljska je trenutno 3. po uplatama na pobjedu jer se mnogi Poljaci (a ima ih preko 40 milijuna) klade na svog predstavnika koji je u toj zemlji popularan.
    Kladionice su pametnije od toga i daju im visoke koeficijente jer znaju da Poljak ni pod razno neće pobijediti, a lova u kladionice se od Poljaka slijeva.

  3. Boze kad vidim koliko se novca baci na promociji a bh. tim jadan tek danas ili jos nije ni platio za tehnicke troskove.

  4. @endlesslyinformacija o haljini od 18 kg ne govori ništa, pogotovo kad dolazi iz jedne za Eurosong gotovo nebitne zemlje Hrvatske. To može biti i 18 kg smeća,
    Drugo je kad PR šalje moćna zemlja poput Rusije. Sjetite se:
    – Sergeyu je pozlilo i srušio se na sceni, naravno objavljen video na Youtubeu, prenijeli svi portali
    – cijeli nastup probe Sergeya objavljen na Youtubeu
    – Sergey pao usred probe dok se penjao (iako u dvorani za vrijeme probe je samo tim Rusije, jedino oni to mogu snimit)
    – Safura se umalo utopila u bazenu na snimanju spota
    – Safurin spot radio holivuski redatelj blockbustera Stigmata
    – Safurin koreograf za nastup je koreograf od Beyonce
    – Safurin tim dobio od glavnog sponzora azerbejđanske uljne firme 2 milijuna € budžeta za Eurosong pripreme

  5. Evo i službenog broja uplata na pobjedu, ukupno na svim relevantnim kladionicama:
    1. Rusija 25.32% uplata
    2. Španjolska 8.32% uplata
    3. Poljska 8.17% uplata
    4. Francuska 7,11% uplata
    5. Švedska 6.67% uplata
    ………
    Kao što vidite, to nema nikakve veze sa stanjem i poretkom koeficijenata na kladionicama.
    Na dnu ekrana, ako gledate na laptopu ili compu (desktop vezija) možete vidjeti pice chart prvih 5. po uplatama na pobjedu koje sam gore naveo: http://www.oddschecker.com/tv/eurovision/winner

  6. Rusi su i prošle godine objavili cijelu snimku svoje prve probe (a kasnije i čak snimku režije nastupa). i onaj Sergejev pad na prvom probi je bio djelo PRa ( jer su samo njegovi ljudi mogli biti unutar arene i snimati mu nastup). puno je tu igrica… i neki znaju dobro svoj posao.
    Ira je također previše zagrijana. Azeri joj nisu ravni kad je u pitanju količina novca koja se izdvaja za marketing i slično. djevojka nema gdje ne iskače po internetu. evo je organizira sada i neke večerice za ostale delegacije.

  7. A meni bas nesto govori da bi Ukrajina mogla iznenaditi ? ma vidjet cemo.
    PR ti je i informacija da haljina tezi 18 kg ili ispovijest izraelca iz Moskve.

  8. @endlessly i ti i ja znamo da Ukrajina nece biti 3. na kraju.
    Zasluzuju visok plasman ali znatno su pridonjeli stanju na kladionicama svojim aktivnostima, sto je pihvalno za njihov dugogodisnji tim koji radi jako dobro.
    ……………
    Jos jedan primjer PR-a kako bi se dodatno digao buzz oko Sergeya, jest odluka njegovog sluzbenog PR managera da se nastup s probe u cijelosti objavi na YouTubeu. PR-ovci najjacih timova rade svoj posao.

  9. Ove godine ne treba vjerovati kladionicama, moglo bi biti velikih iznenađenja. Biti će svakako šokova.

  10. ujde šta je smisno šta se klade na se, oće si dić rejting pisme. i nina bi tribala dignit kredit i uložit 10 000 ojra na se da bidne prva pa će unda i svi drugi glasat za nju

  11. U ovom clanku iznesene su neke netoconsti.
    Nije tocno da kladionice formiraju koeficijente samo na temelju uplata.
    Uplate su samo jedan od faktora.
    Naime, prema oddscheckeru, najvecem agregatoru svih relevantnih kladionica, Poljska je vec mjesecima 2. po uplatama na pobjedu a Španjolska 3. što se niti u jednom trenu nije odrazilo na koeficijente tih zemalja, te nikad nisu dosle na 2. i 3. mjesto na kladionicama.
    Hrvatska je pak bila 5. po uplatama na pobjedu, a istovremeno 13. po koeficijentima na pobjedu.
    Nizozemac je uplatio 1.000 € na svoju pobjedu radi dobrog PR-a i to ga je privremeno diglo na kladionicama, a ne sama uplata.
    Dakle uplate su samo jedan od nekoliko faktora za formiranje koeficijenata tj. pozicije na kladionicama. Ostali faktori su:
    – PR (npr. najava Ukrajine da ce imati do sad nevidjena 3 D nastup, najava da se haljina za nastup bira preko Voguea…)
    – spinovi (forsiranje pojedinih pjesama od strane fanova)
    – kontroverze (optuzbe o plagiranju, pjesma 1944. koja nosi politicke konotacije)
    – reputacija zemlje

  12. Paneuropski glasački partner digame mobile GmbH (u daljnjem tekstu: digame) dostavit će nacionalni rezultat telefonskog glasovanja za finale svakoj televiziji koja sudjeluje pojedinačno. Svaka televizija može slobodno objaviti ovaj rezultat tijekom prijenosa uživo od trenutka kada je dostupan.
    Shodno gore navedenom u točki 6., HRT će prikazati rezultate telefonskog glasovanja hrvatskog gledateljstva, te će tijekom finalne večeri po dostupnosti tih rezultati isti biti prikazani u posebnoj tablici.

  13. Najviše je profitirala svakako Ukrajina. Ostalo je sve više-manje isto. Ne vjerujem da će se situacija nešto bitno mijenjati do 1. PF-a. A onda kreću šokovi i prevrati. Siguran sam da će biti iznenađenja ove godine!

Odgovori