YouTube statistika: Tko je najgledaniji?

Podijeli na Facebook Twitter
Foto: Thomas Hanses

Polako, ali sigurno ulazimo u najvažniji tjedan u životu svakog eurovizijskog fana – onaj u kojem mjeseci priprema, nacionalnih izbora i proba doseže svoju kulminaciju. Sada se gleda svaki detalj, analizira svaka brojka ne bi li se otkrilo tko ima najveće šanse da sljedeću nedjelju provede slaveći trijumf na Eurosongu 2019. Jedna od bitnijih statistika, koliko god se njen značaj često umanjivao (uglavnom od onih kojima baš i ne ide u prilog) je ona s YouTubea. Najpopularniji globalni video servis odnosno broj pregleda pjesama na njemu itekako nam govori o njihovoj popularnosti ili bolje rečeno, privlačnosti publici.

Ipak, treba biti oprezan prilikom gledanja ovih brojeva. Veličina matične populacije zemlje, popularnost izvođača prije Eurosonga, kao i efekt jakih izdavačkih kuća itekako imaju utjecaj na njih. No, svejedno, mi smo analizirali brojeve pregleda pjesama s Eurosonga pred nama, a uzmemo li ih uz zrno soli, čini se da nam ipak daju obrise njihovog mogućeg uspjeha u konačnici.

Kako smo došli do ovih brojeva? Zbrojili smo broj pregleda na službenom eurovizijskom kanalu i broj pregleda na videu sa osobnih kanala izvođača, odnosno njihovih nacionalnih televizijskih ili produkcijskih kuća.

Italija uvjerljivo najpopularnija

U konkurenciji 40 pjesama, korisnici YouTubea najviše su puta tražili i slušali pjesmu Soldi talijanskog predstavnika Mahmooda i to 84 milijuna puta. To je skoro deset puta više u odnosu na prvog pratitelja – Bilala Hasanija iz Francuske čiju pjesmu Roi ste gledali i slušali 9.2 milijuna puta. Miljenik kladionica, Nizozemac Duncan je na trećem mjestu sa 8.6 milijuna pregleda zbrojno, a njega prati predstavnik Rusije Segej Lazarev koji broji 8.1 milijuna pregleda. Top 5 zatvara Michaela s Malte sa 7.8 milijuna.

Gruzijac najmanje zanimljiv

Poredak od šest najmanje gledanih pjesama otvara Finac Darude čija pjesma je pregledana u ovom trenutku 880 tisuća puta. Austrijska predstavnica koja pjeva o limitima svoj je, barem što se YouTubea tiče, dosegla na 840 tisuća pregleda. Slijede raspjevani Crnogorci pored čije pjesme stoji brojka od 730 tisuća pregleda. Čak 10 tisuća manje, dakle 720 tisuća, inaju predstavnici Latvije, a gužvu na začelju upotpunjuje i predstavnica Moldove sa 710 tiuća pregleda. Ipak, najmanje zanimljiv YouTube publici bio je Gruzijac Oto čija pjesma je prikupila tek 580 tisuća pregleda.

Ukupan poredak

U nastavku donosimo ukupan prikaz broja pregleda pojedinih pjesama na YouTubeu

 Zemlja  Broj pregleda
1 Italija  84 milijuna
2 Francuska  9.2 milijuna
3 Nizozemska  8.6 milijuna
4 Rusija  8.1 milijuna
5 Malta  7.8 milijuna
6 Španjoslska  7.2 milijuna
7 Cipar  5.6 milijuna
8 Armenija  4.9 milijuna
9 Mađarska  4.3 milijuna
10 Grčka  4.1 milijuna
11 Portugal  4 milijuna
12 Švedska  3.6 milijuna
13 Švicarska  3.5 milijuna
14 Island  3.2 milijuna
15 Poljska  3.1 milijuna
16 Slovenija  2.8 milijuna
17 Belgija  2.04 milijuna
18 Danska  2 milijuna
19 Azerbajdžan  1.96 milijuna
20 Australija  1.9 milijuna
21 Norveška  1.8 milijuna
22 Rumunjska  1.76 milijuna
23 Bjelorusija  1.72 milijuna
24 Njemačka  1.7 milijuna
25 Estonija  1.5 milijuna
26 Sj. Makedonija  1.48 milijuna
27 Hrvatska  1.44 milijuna
28 Litva  1.4 milijuna
29 Albanija  1.3 milijuna
30 Izrael  1.24 milijuna
31 Češka  1.20 milijuna
32 San Marino  1 milijun
33 Srbija  980 tisuća
34 Irska  920 tisuća
35 UK  900  tisuća
36 Finska  880 tisuća
37 Austrija  840 tisuća
38 Crna Gora  730 tisuća
39 Latvija  720 tisuća
40 Moldova  710 tisuća
41 Gruzija 580 tisuća

 

Komentara 9

  1. @arcticmonkey Ahh, znači isto st(r)anje kao i kod nas.. sve manje se cijeni glas, a sve više guzice, sise, skandali i slični “glazbeni” elementi.. i dobro si rekao.. da je Nevena imalo “modernija” i kad bi prešla granicu finog ukusa kakvu prelaze gotovo svi koji žele poduplati broj pregleda (hmhm Lidija Bačić) već bi odavno prešla preko milijun pregleda..
    aahh.. tko zna što nas sve u budućnosti čeka..
    i također, ovdje je prava poplava IDJ video shita, Jaja Brataša i Ko Zna Koga i Čega Sve Ne, pa nije ni čudo što je moja glazbena orijentacija prebjegla preko granica u potrazi za boljim prizvucima.. 😉
    no, eurosong i nije na tolikoj margini kod nas.. recimo, Doru je pratilo pola mijuna gledatelja, a to je i više nego respektibilan broj kod nas.. također, Roko je puna 2 dana bio yt #1 u trendu, a to je s obzirom na konkurenciju u vidu Jajaša i Ko Zna Koga Sve Ne rezultat za pohvalit se..
    također, neki mediji su i izvještavali što je Roko radio do sada u Izraelu, a neki su toliko “dobro” upućeni da pišu kao da ćemo dovesti esc svitu u ZG.. kao da čekaju podbačaj pa da krenu blatit i Roka i HTV i što sve ne.. aaah, klasika..
    no kad se sagleda u zbiru, i CRO i SRB su u istom ili sličnom esc sosu.. 😉

  2. Nisu Talijani ludi za Eurosongom, već za dobrom domaćom muzikom i SanRemom. Pola pjesama s ovogodišnjeg SanRema ima na desetke milijuna pregleda, pa i oni koji nisu bili dobro plasirani sa samom festivalu. Ipak su to pjesme koje se slušaju tijekom cijele godine, dugi niz godina nakon izlaska same pjesme na ovakve platforme kakva je yt. Eurosong pjesme se ipak prosječno slušaju samo u nekom periodu od mjesec dana, a onda cijeli šušur staje.

  3. @arcticmonkey Isto tako je i u Hrvatskoj. Poprilično jadno. Zato su u Makedoniji pisali članke o tome kako se članovi bivše Jugoslavije bodre. E to je novinarstvo.
    Ove godine sam odlučio ne pratiti što nasi mediji pričaju o Roku jer sam se naslušao, a i nagledao toliko krivih informacija oko Franke prošle godine.
    I sretno Neveni, cura ubija !!!

  4. @ivanfranicsgmail-com
    Nevena nije preterano popularna u Srbiji zato sto su ljudima zanimljivije pevaljke kod kojih je SVE na izvolte. Od tela, preko privatnog zivota do svakodnevice. Ali ona ima dovoljno fanova koji je postuju i msm da i nije preterano luda za tim da bude miljenica masa…. Takođe u Srbiji kao uostalom svuda u svetu sve manje se ceni pevanje i kvalitetna muzika i svi smo zeljni malo brzeg ritma i trendi tekstova u kojima smo svi seksi, bogati i neodoljivi. 😉
    Kada imate devojke koje uporno furaju svoj stil i kvalitetno se bave muzikom uglavnom su podcenjene kod nas.
    Kljucna stvar, da popularnost eurosonga je na zabrinjavajucem nivou… TEK kada Nevena razvali u polufinalu, plasira se u finale te se pojavi taj prvi video nastupa bice veliko interesovanje i svi ce biti ponosni i iznenađeni.
    Tada se tek uocava promena komentara.
    Pa tako “Ma koga vise briga za euroviziju? Ko to jos gleda?” postaje “Ja ovo stvarno ne pratim ali ovo je zaista super. Sve najbolje ponosni smo.”
    Bukvalno nijedan medij kod nas nije preneo informacije sa prvih proba Srbije mada su imali o cemu da pisu… Ali kada je pre 2 dana Nevena objavila na ig sliku sa muzem svi mediji su preneli ko prati Nevenu u Izraelu i kako je “prvi put nakon vencanja pokazala zgodnog pilota”. 🤮
    Msm da je isto i kod vas, sad dal je neko prebacio milion ili je blizu njega zanemarljivo je.

  5. Faruk izgleda treba dobiti zlatnu plaketu za sve ovo što čini u ovoj esc sezoi.. ave-ave
    Ovaj poredak nije objektivan pokazatelj jer pregledi najviše pristižu upravo iz te zemlje.. znači, domaćini gledaju sebe (a kog ću drugo 😀 – pogotovo se to odnosi na “sami sebe volimo” – Španjolce)
    zato je meni vrh Malta jer zemlja sa 400k ljudi na esc pošalju pjesmu koja je i prije live nastupa uspjela skupiti gotovo 8 milijuna pregleda…
    Francuska je pola pregleda skupila od Bilalovih fanova, Rusija 2/3 od Putinovih nare…sugestija za klikanjem, Španjolska – ahh 😀 , a Talijani su ko Turci.. sami sebi mogu natovarit 100 milijuna pregleda bez pol muke..
    neugodno me je iznenadila Srbija.. kako to Nevena nema ni milijun, a pjesma je Bogom dana?? Zar je u Srbiji interes za esc tako malen ili su svi odlučili pratiti Jokića u NBA ili pak Nevena nema veći broj fanova?? @arcticmonkey objasni bar ti

  6. Meni je jako drago kako urednici portala čitaju naše komentare i eto, nakon pogreške (dogodi se svima), mi ju uočimo, a oni nakon desetak minuta isprave 🙂 Sve pohvale!

  7. Ti pregledi sa Mahmudovog kanala su ugl. Talijani, jer svi znamo koliko su oni ludi za Eurosongom. Mada je Italija i na oficijalnom evrovizijskom kanalu među najgledanijima.
    Vrijedi napomenuti i skoro tri miliona pregleda za Mikijev pobjednicki nastup u Gali. Italija vrlo vjerovatno pobjeđuje kod publike, kod zirija sumnjam

Odgovori