Eurosong 2019.: Što bi bilo da su bjeloruski glasovi promijenili pobjednika? – eurosong.hr
Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo

Eurosong 2019.: Što bi bilo da su bjeloruski glasovi promijenili pobjednika?

  3 min za čitanje   11 komentara

Puno bure među eurovizijskim fanovima izazvala je odluka Europske radiotelevizijske unije da prizna pogrešku oko glasova koji su trebali predstavljati bjeloruski žiri. Neki fanovi uočili su kako nijedan favorit publike i žirija (Norveška i Sjeverna Makedonija) nisu ušli u konačni TOP5, neki su kritizirali EBU zbog retroaktivne odluke, a neki su išli dovoljno daleko da prijete tužbom zbog netočnog prebrojavanja glasova (autor bjeloruske pjesme Viktor Drobiš). Ova odluka utjecala je na plasmane 15 zemalja, no svi ćemo se složiti – predstavnici Sjeverne Makedonije Tamari Todevskoj ukraden je trenutak slave.

U cijeloj ovoj priči zaboravili smo na jednu bitnu stvar, a to je što da su novi rezultati utjecali na konačnog pobjednika? Cijeli nered koji je izbio nakon objave odluke o pogrešci tijekom glasovanja zapravo nam može reći kako je EBU imao iznimnu sreću da se konačni TOP2 nije promijenio, osim što su i Nizozemac Duncan Laurence i Talijan Alessandro Mahmood dobili nešto više bodova, ali i da je ostala poveća bodovna razlika. Ukoliko se slučajno dogodilo da je razlika između njih dvojice bila puno manja, moglo se dogoditi da smo mogli imati novog pobjednika, što bi i EBU-u i nizozemskoj televiziji AVROTROS-u zakompliciralo stvar.

Što piše u pravilima?

Najlakše bi bilo da u toj situaciji Duncan pošalje kristalni mikrofon Mahmoodu, a AVROTROS da papire za organizaciju talijanskom RAI-ju. Međutim, službena pravila Eurosong kažu drugačije. Prema njima, pobjednik je onaj koji tijekom objave pobjednika ima najveći broj bodova (u ovom slučaju Duncan).

Respektivni pobjednici polufinala i finala je(su) ona/e pjesma/e koja/e je(su), prema informacijama dostupne EBU-ovim trajnim servisima od strane paneuropskih glasačkih partnera, dobile najveći kombinirani broj glasova nacionalnih publikā i nacionalnih žirija jednom kad su dodani u toku objave rezultata glasovanja (Pravila Eurosonga, članak 2.3.3.)

To znači da ukoliko je došlo do promjene pobjednika – trofej bi ostao u rukama Nizozemca, a organizacija idućeg Eurosonga u rukama nizozemske televizije. Srećom i po EBU, i po Duncana, i po nizozemske televizije, takva se stvar nije dogodila, jer se ne bi mogla ni zamisliti reakcija eurovizijskih fanova, koji su ionako dramatično kritični prema svemu, što prema Duncanu, koji bi u tom slučaju “uzeo trofej od pravog pobjednika”, što prema EBU-u, koji bi se suočio s optužbama o sabotaži Italije. U ovoj situaciji dobro je što je Duncan, čak i nakon loše pročitanih rezultata bjeloruskog žirija, imao gotovo 30 bodova prednosti pred Mahmoodom, jer ovako mu nitko neće nabasati na društvene mreže i optužiti ga za lopovluk. Međutim, ovo je upozorenje i lekcija za EBU kako se nositi u ovakvoj situaciji, u nadi da se isto neće ponoviti i dogodine.

Podržite Eurosong.hr

Znate li da sav sadržaj na portalu radimo volonterski, iz ljubavi prema Eurosongu, izvođačima i zajednici fanova?

Ako vam se sviđa što radimo, podržite nas!

Iza svega što vidite stoji 17 vrijednih fanova koji izdvajaju vrijeme, trud i novac za održavanje stranice, a kako bismo izvještavali s događanja sami plaćamo i putovanja i smještaj na Dori i Eurosongu.

Kako bismo i dalje mogli biti tu za vas i donositi vam zanimljive sadržaje, donirajte i pomozite da eurosong.hr ostane mjesto okupljanja za sve fanove iz regije.

Donirajte
0
PODIJELI ČLANAK

Rasprava11

  1. Edo — 25. svibnja 2019. u 20:32

    @LandDown

    Ovogodisnja nizozemska pjesma??
    Prvo, sta je "moderno" u toj pjesmi? Ili da postavim ovako, po cemu je ta pjesma "modernija" od vecine drugih?? Produkcijski, ovakve pjesme se snimaju jos od proslog stoljeca.
    Nastup je bio prosjecan. Kao nastup u nekoj popodnevnoj laganoj talk-show emisiji za klavirom. Nista pamtljivo, osim mozda za nekog vec pripremljenog da za njega glasa.

    Bio je od prvog dana favorit na nacin da cim je objavljena, pjesma je po automatizmu stavljena na prvo mjesto kladionica, jer se u tom casu spram odabranih do tad cinila solidnom. Zgodnim se zatim ucinilo da Eurosong 2020 organizira bas ta drzava, u konkurenciji onih koji imaju nesto solidno za ponudit', pa su je odmah iz petnih zila krenuli gurati urednici portala i vjestacki kreirati prvog favorita.

    Posto svake godine pjesme prvi put poslusam u jednom komadu, mogu reci da me kod te pjesme nista nije privuklo na prvo slusanje. Zanimljivo, vecina onih koji su ovu pjesmu smatrali favoritom, tvrde apsolutno istu stvar. Ljudi koji su samo pratili show i pjesme, s kojima sam razgovarao, nisu shvatili sto je poenta da nizozemska pjesma bude favorit i na kraju pobijedi. Jednostavno, pokusavam ukazati na jedan konformisticki momenat koji je prisutan kod onih koji Eurosong prate vise od drugih i koji su znacajno pod efektom kladionica, onim sto im sugeriraju portali, i sl.
    Nemoj mi reci da prosjecan Eurosong fan, kad cuje pjesmu, njene izglede za pobjedu ne procjenjuje temeljem toga koju zemlju ta pjesma predstavlja. O cemu mi onda pricamo? Ako je sve fer i objektivno, sto ne bi najnize kvote za pobjedu na kladionicama bile kad su u pitanju male drzave??
    Imas jednu Makedoniju koja je ove godine bila najbolja u svakom pogledu (zamislimo na trenutak da je to tako, ne moramo se slagati), i vrlo dobru Nizozemsku sa pjesmom koja je solidna i lijepa. Makedonija nema sanse u tom dvoboju, ako znamo da je iduci Eurosong 2020, da su se ovi vec nalozili da ga organizuju, jer vode na kladionicama i da bi potrosili silne novce na skupu zabavu, plus sto imaju veliko iskustvo u organizaciji entertainment show programa, nemjerljivo s onim sto male zemlje mogu cak i zamisliti. Male drzave imaju Djeciji Eurosong. To je tako.

  2. LandDownUnder — 25. svibnja 2019. u 15:26

    @edin

    A možeš li ti zamisliti da je ovogodišnja nizozemska pjesma predstavljala CG ili Mkd? Kada su, izuzev ove godine Makedonci, te dvije zemlje imale modernu pjesmu i dobar nastup? Razumijem da ti se ovogodišnja pjesma ne dopada, ali ne treba uvijek u svemu traziti teoriju zavjere. Kroz proslost drzave poput Armenije, Azerbejdzana, Bjelorusije, Rumunjske, Ceske, pa i Srbije, BiH, su imale sjajne rezultate ako su imali sjajne pjesme (to je dakako relativna stvar). Crna Gora, pa čak i jedna jadna Hrvatska, ostvariti će dobar rezultat onog dana kada posalju dobru pjesmu. Do tada mogu kriviti ziri, publiku, Kosovo, Austrougarsku, dzabe.

  3. Edo — 24. svibnja 2019. u 20:22

    Bas bi iz EBU-a tako velikodusno razotkrili prijevaru stoljeca i ponistili pobjednika! Pa ovogodisnjeg pobjednika smo znali dva mjeseca unaprijed! Da je isti kojim slucajem predstavljao Makedoniju ili Crnu Goru, nitko ga ne bi zamijetio. Isto tako znamo da Italija nema namjeru praviti Eurosong u slucaju da pobijedi. Isto kao sto to nisu zeljeli nakon sto su pobijedili na Djecijem Eurosongu. Prema tome, nemojmo biti ovce. Glasovanje na Eurosongu nije poput nogometa gdje se jasno vidi kad netko zabija gol, vec podrazumijeva masineriju kojom se itekako da manipulirati iz visih interesa. Pogotovo u ovom vremenu kad se natjecanje toliko uzdiglo da je naprosto suludo raditi eskapade poput ponistenja pobjednika, finalista, zatim organizacije Eurosonga u nekakvoj kikiriki drzavici poput Sjeverne Makedonije, i sl.

  4. Ole — 24. svibnja 2019. u 12:03

    https://youtu.be/Xy84LnL_ghA Hatari-nova stvar

  5. Valentina — 24. svibnja 2019. u 09:50

    Dragi ljudi, kakve veze ima Izrael s ovim? EBU je odredio što će bjeloruska glasnogovornica pročitati. Isključivo su oni krivi, i da, žao mi je, ali neke kardinalne greške poput ovih zaslužuju otkaz odgovornih. Da određeni imaju obraza, odstupili bi i sami. Sasvim normalna pojava u svijetu.

  6. Anonimno — 24. svibnja 2019. u 01:38

    EBU izmišlja i zaobilazi pravila i propise kako njima to odgovara. Sve se to moglo izbjeći da su se poništili glasovi bjeloruskog žirija odmah prije finala (ni prvi ni zdanji put). Ovo je nepotrebna sramota za EBU. Ne kontam ćemu forsiranje ovoga i sad se sramotit pred svijetom. Madonna prizvala nesreću sa svojim kričanjem. Al ozbiljno, nakon ovoga treba ozbiljno razmisliti da se Sand i cjeli odbor zamjeni jer zadnjih par godina sramota za sramotom. I smanjiti postotak žiriju na 30%.. Za mene vrijede oni rezultati iz finala, ne priznam ovaj šit od popravaka.
    Znači, da je Mahmood pobjedio na ovaj način to bi izazvalo neviđeni skandal, potencijalnu smrt Eurosonga, potvrdu korupcije, amaterizam EBU-a i Sanda i troškove obje države, zbunjenost fanova i natjecatelja i kladim se odustajanu pola zemalja ako ne i domačina koji je pobjedio ali na kraju nije pobjedio nego je samo sponzor Italiji.
    You had one job EBU i Izrael. One job…..

  7. SwedenEurovisionFan — 24. svibnja 2019. u 00:26

    A zamislite što bi tek bilo da su tek nakon finala shvatili da je netko na isti ovaj način bio zakinut prolaska u samo finale iz polufinala! E to bi tek onda bio skandal, morali bi ponovit cijelo finale s tom zakinutom zemljom…

  8. FranHobb — 23. svibnja 2019. u 23:48

    https://youtu.be/Qk93aWUurNg
    Jeste li culi???

  9. wecouldbethesame — 23. svibnja 2019. u 23:32

    Dogodilo bi se da bi budućnost Eurosonga došla u pitanje. Takav skandal bi bio prevelik i još jednom bi bila pogažena već načeta reputacija. Sandu i ekipi bi se trebali uručiti otkazi zbog ovakve gluposti.

  10. Precious — 23. svibnja 2019. u 23:10

    Hvala Bogu da do toga nije došlo…

Komentiraj članak

Komentari se moderiraju i objavljuju samo ako pridonose raspravi na konstruktivan način. Ukoliko se ne slažeš s nekim člankom ili komentarom, slobodno iznesi svoje mišljenje ali na pristojan način. Ako se tvoj komentar odnosi na gramatičke ili stilske pogreške, problem s web stranicom ili bilo što drugo što nije vezano uz članak, javi nam se.

Trebaš biti prijavljen za komentiranje! Prijavi se?