Osvrt: Vraćanje na putove slave ili još jedan podbačaj? – eurosong.hr
Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo

Osvrt: Vraćanje na putove slave ili još jedan podbačaj?

7 min za čitanje   11 komentara

Nakon, za njih razočaravajućeg, a za ostatak Europe realnog i zasluženog plasmana prošle godine, Ukrajina se priprema za odabir svog petnaestog po redu predstavnika na ovom natjecanju. Šest natjecatelja je ostalo u utrci, a pobjednik će biti odlučen kombinacijom glasova tročlanog stručnog žirija i televotinga.

U nastavku pročitajte osvrt jedne od urednica našeg portala na svih šest pjesama u finalu i pridružite nam se svojim komentarima – hoće li Ukrajina ove godine izabrati bolju skladbu, imaju li uopće u svojoj ponudi kvalitetnu i dobru pjesmu te tko će biti jubilarni, petnaesti predstavnik ove zemlje.

KADNAY – Beat of the Universe

Za razliku od prošle godine kad smo u finalu Eurovidbira dobre pjesme tražili kao iglu u plastu stijena, ove je godine situacija drugačija i bolja. Ono što izdvaja grupu Kadnay od svih drugih natjecatelja na ovom nacionalnom izboru je njihova energija i karizmatičnost i to je otprilike jedino što mi se sviđa.  Što se same pjesme tiče nije to nešto katastrofalno loše, ali nije ni nešto vrijedno hvaljenja, pa ajmo reći da se radi o jednom korektnom rokerskom pokušaju. Čini mi se da su dečki promašili godinu i da bi s ovime bolje prošli godinu ranije kada su Ukrajinci očito bili spremni na promjenu.

TAYANNA – Lelya

Joj, ne znam ni sama otkud krenuti, pa možda najbolje od početka tako da stick with me on that one.  Nemam ništa protiv da izvođač u odabir svoje pjesme za nacionalni izbor uključi i eurovizijske obožavatelje, čak dapače, s takvim se mišljenjem apsolutno slažem i potičem ga. Ono što me smeta je Tayannin krivi odabir pjesme. Opet. Kad već uključiš fanove u proces odabira i daš im da preslušaju neke od pjesama s tvojeg albuma, onda i odaberi pjesmu koja se njima sviđa, a ne nedugo nakon shvatiti da ni jedna od tih pjesama nije ono s čim bi se ti htio predstaviti pa odabereš novu, moderniju, zanimljiviju Lelyu. Nemojmo se lagati, možda ovo i je ono što odgovara njezinoj mladosti, njezinoj karizmi, njezinom stavu, ali ovo sasvim sigurno nije pobjednička pjesma Eurosonga 2018. Svjesna sam činjenice da će ona u ukrajinskom finalu visoko, ima veliku podršku žirija, dok za publiku i nisam toliko sigurna jer nemojmo zaboraviti da ju je upravo ona prošle godine iznevjerila. Da zaključim, Lelya nije loša, ne, ali je u rangu sa pjesmama koje je Ukrajina tako često znala slati da jednostavno postaje samo još jedna u nizu, u rangu sa Tinom Karol, Svetlanom Lobodom, Mariyom Yaremchuk i ostalima. Ja bih Tayannu osobnu na Eurosongu (ako bi me itko pitao za mišljenje) željela vidjeti s nečim s čim će nas oboriti s nogu i igrati veliku ulogu, jer ona je jedan od izvođača koji ima velikog potencijala za uspjeh na eurovizijskoj pozornici, samo joj je potrebna PJESMA.

THE ERISED – Heroes

E, ovo je za mene nešto s čim bi Ukrajina mogla i trebala pokušati. Zanimljiv spoj eksperimentalnog, modernog i drugačijeg i nešto čemu sam se i nakon preslušavanja svih pjesama ponovno vratila. Da ne duljim previše oko nečeg za što nemam nikakvih zamjerki – da, ovo je jedan od mojih favorita i pjesma za koju sasvim sigurno držim fige.

LAUD – Waiting

I, dok je za nekog njegova specifična boja glasa plus i dodatni bod, za mene je nažalost iritantnost i jednostavno mi ne odgovara. Ne znam bih li ovu pjesmu doživjela drugačije da je pjeva netko drugi, ali s njim kao glavnim izvođačem ne mogu pobjeći od prvotnog dojma. Osim toga, po atmosferi i melodiji previše me podsjeća na Human i ja ju ne vidim kao pobjednika, iako priznat ću da me 9 bodova žirija za ovu pjesmu u prvom polufinalu podosta iznenadilo i da će oni u visini plasmana ove pjesme odigrati veliku ulogu.

VILNA – Forest song

Prije početka ukrajinskog izbora nisam preslušala pjesme sudionice i nisam ni znala što mogu očekivati i hoću li pronaći nešto što će mi uhvatiti pažnju, pa makar i samo jednu pjesmu koju ću zavoljeti i slušati i mjesecima nakon bez obzira na rezultat. Mogu samo reći da je vrijedilo čekanja i da sam ovom pjesmom apsolutno oduševljena. Zapalit ću svijeću na Kamenitim vratima uspije li ovo u istoj mjeri oduševiti i ukrajinski žiri. Kad su joj u prvom polufinalu dali svega 3 boda, 3! i još pritom ovo opisali kao tipičnu eurovizijsku pjesmu koja se neće istaknuti, pa malo je za reći da sam bila neugodno iznenađena. Da nije bilo dobrog ukusa publike ovo finala ne bi vidjelo, a finale je najmanje što ova pjesma zaslužuje. Očekujem najgore, nadam se najboljem.

MÉLOVIN – Under The Ladder

Nakon što me prošle godine iritiralo njegovo favoriziranje bez razloga, ove je godine odabrao puno bolju pjesmu s kojom mogu razumjeti hype koji se stvorio i sve te silne glasove publike na njegov račun. Ja sam jedna od onih osoba koja osim melodije voli i smislene riječi, a Melovin me tu uvijek nekako razočara, no bez obzira na to, ovaj ću put progledati kroz prste. Ova je pjesma prepuna potencijala, spremna je postati radio hitom, a pjevač ima i energije i volje i želje da ovo iznese na eurovizijskoj pozornici. I dok se ove godine svi nekako žele približiti inspirativnom govoru Salvadora Sobrala nakon pobjede u Kijevu vezanom uz jednokratnu, fast food glazbu, i u takvim pokušajima (ne)uspijevaju ovo bi moglo profitirati. Naravno ukoliko prije toga profitira u Ukrajini.

Završno razmatranje

Sve u svemu, ja sam ovogodišnjim ukrajinskim izborom zadovoljna, iako je u dva polufinala ponovno sudjelovalo nekoliko “sumnjivih” pjesama koje se tamo i nisu trebale naći. U odnosu na prošlogodišnju ponudu, ovo je bilo za tri koplja bolje i za to zaslužuju pohvalu. Sve pjesme u finalu su solidne i slušljive, iako im ILLARIU osobno, nikad neću oprostiti ni prežaliti. Što se mojih favorita tiče, mislim da sam u razmišljanjima bila prilično jasna, pa ću samo istaknuti svoj TOP 3 kojeg čine: Vilna, The Erised i Melovin.

Odgovorit ću si također i na pitanje postavljeno u naslovu i reći da Ukrajina ima oboje. Sasvim sigurno ima tri (a, možda i četiri, ovisno o ponudi svih zemalja) pjesme s kojima objektivno mogu računati na visok i dobar plasman u Portugalu, ali isto tako ima i dvije s kojima mogu računati na neki, barem za njih, nedovoljno dobar rezultat, a vidjeli smo i ove godine da su 25. mjestom bili itekako razočarani. Ukrajinci su izbirljiva nacija koja kod svojih eurovizijskih predstavnika pazi što će i kada otići tako da moram priznati da s nestrpljenjem očekujem finalni dvoboj.

U komentarima ispod, kao i u anketi pozivam Vas da nam se pridružite sa svojim razmišljanjima. Kome Vi dajete najviše šansi za predstavljanje Ukrajine?

anketa 814

Tko će predstavljati Ukrajinu na Eurosongu 2018.?

Ukupno glasova: 216

• Tayanna – Lelya [89 / 41%]
  • Vilna – Forest Song [55 / 25%]
  • Mélovin – Under the Ladder [50 / 23%]
  • Kadnay – Beat of the Universe [11 / 5%]
  • The Erised – Heroes [7 / 3%]
  • Laud – Waiting [4 / 2%]

Podržite Eurosong.hr

Znate li da sav sadržaj na portalu radimo volonterski, iz ljubavi prema Eurosongu, izvođačima i zajednici fanova?

Ako vam se sviđa što radimo, podržite nas!

Iza svega što vidite stoji 17 vrijednih fanova koji izdvajaju vrijeme, trud i novac za održavanje stranice, a kako bismo izvještavali s događanja sami plaćamo i putovanja i smještaj na Dori i Eurosongu.

Kako bismo i dalje mogli biti tu za vas i donositi vam zanimljive sadržaje, donirajte i pomozite da eurosong.hr ostane mjesto okupljanja za sve fanove iz regije.

Donirajte
0
PODIJELI ČLANAK

Rasprava11

1. PERO — 24. veljače 2018. u 11:00

Jedino valja forest song

2. Tristan — 24. veljače 2018. u 02:40

Nisam pratia ukrajinski izbor tako da je i mene iznenadilo da je ziri da Vilni samo 3 boda. Preslusa sam tih 6 pjesama i ona ima najbolju i nadam se da ide u Lisabon!

Drugi favorit mi je Melovin. Tayanna je tribala ic prosle godine, ove ima bezveznu pjesmu.

3. Marija Labaš — 23. veljače 2018. u 21:32

@bulbasaur ne, ukrajinski izbor se održava u Palači kulture u Kijevu 🙂

4. Bulbasaur — 23. veljače 2018. u 21:27

Jel se izbor odrzava u istoj dvorani gdje i Eurosong prosle godine?

5. Bulbasaur — 23. veljače 2018. u 21:26

Ja sam sanjao pjesmu Crazy i sjecam se da je bila tipicna pop pjesma, ali uz pratnju PUHAČKOG ORKESTRA. Crazy je bila jedina riječ na engleskom, ostalo sve na hrvatskom. Sječam se refrena: Ja, ja sam crazy, nepobjediva dok ja sam crazy, ulični huligan, crazy, crazy, crazy! mislim da je tako nekako refren isao. Meni je to zvucalo kao materijal za top 10 u finalu, ako ne i top 5. Posebno mi se sviđao dio pred sam kraj, kad je puhački orkestar svirao bez pratnje ostalih instrumenata i glasa. Nadam se nečem sličnom za pravu pjesmu.

6. Diavolo — 23. veljače 2018. u 20:57

S velikom većinom napisanog se apsolutno slažem i dijelim isto mišljenje… jedino se ne slažem sa ovim za Melovina… mene je iritirao prošle godine, ali me nastavio i ove godine… slažem se i za Illariu… tako da je moj favorit br.1: Vilna, br.2:
    The Erised, br.3: Laud … Tayannina ovogodišnja je miljama ispod prošlogodišnje (inače moj favorit prošle godine), i slažem se s Marijom da nije fer da je prvo pitala fanove, pa onda ošla u drugom smjeru…

7. dobric — 23. veljače 2018. u 20:46

Najveće šanse u Lisabonu bi imali Tayanna i Kadnay.
    Nadam se da neko od njih pobeđuje.

8. Vix — 23. veljače 2018. u 20:00

Na prvo slušanje nakon poslušanih svih 6 pjesama VILNA – Forest song
    mi je ostavila najveći dojam to jest neki srednji "wow" dojam-
    a na Eurosongu je najvažnije to prvo slušanje-tako da-Vilna-želim ti pobjedu na nacionalnom
    ukrajinskom izboru-ali ovo nije bojim se snažno za top10 u finalu Eurosonga.
    Nedostaje nešto. Sretno!

9. Vix — 23. veljače 2018. u 19:56

Meni je malo pjesma od THE ERISED-neugodna. Ne zbog same pjesme, nego zbog pjevačicinog izvođenja pjesme to jest njenih vokalnih senzualno isforsiranih zvukova. :/ Morao sam smanjiti pjesmu tijekom slušanja jer je bilo čudno ovo slušati na 100. 😀
    Svoga favorita objavim uskoro.

10. Lujka s ukusom — 23. veljače 2018. u 19:55

Ako Tayanna bude opljačkana dvije godine za redom onda Ukrajina ni ne zaslužuje imati nju kao predstavnicu.
    Melovin je favorit među ukrajincima? Pjesma mu je obična radio pjesma bez ikakvog konteksa. Leyla ima super koreografiju i htio bi ovo vidjeti na pozornici u Lisabonu! 😀
    Tayanna FTW

11. Sekret — 23. veljače 2018. u 18:17

Tayanna do pobjede ?

Komentiraj članak

Komentari se moderiraju i objavljuju samo ako pridonose raspravi na konstruktivan način. Ukoliko se ne slažeš s nekim člankom ili komentarom, slobodno iznesi svoje mišljenje ali na pristojan način. Ako se tvoj komentar odnosi na gramatičke ili stilske pogreške, problem s web stranicom ili bilo što drugo što nije vezano uz članak, javi nam se.

Trebaš biti prijavljen za komentiranje! Prijavi se?