Preko 183 milijuna gledatelja pratilo pobjedu Italije – eurosong.hr
Eurosong.hr logo Eurosong.hr logo

Preko 183 milijuna gledatelja pratilo pobjedu Italije

  4 min za čitanje   8 komentara

Prvi Eurosong nakon otkazivanja pratilo je preko 183 milijuna gledatelja s 36 tržišta diljem svijeta. Tako glasi današnja objava Europske radiotelevizijske unije, devet dana otkako je svoju treću eurovizijsku pobjedu ostvarila Italija.

U odnosu na finale iz 2019. (kada je pratilo 182 milijuna gledatelja), ovogodišnje je finale ostvarilo porast od 4% televizijske publike. Kada se uspoređuje s drugim kanalima istodobno, Eurosong 2021. je pratilo dvostruko više ljudi u prime timeu (19,4%).

Ono što može doista razveseliti EBU jest porast popularnosti Eurosonga kod mlađe populacije. Kada se gleda skupina između 15 i 24 godina starosti, finale Eurosonga 2021. je išlo 7% naviše u odnosu na 2019. Čak 52,8% populacije te skupine je uključilo Eurosong na svojim prijamnicima, što je 4% više nego u odnosu na druge dane kada nije Eurosong.

Što s online korisnicima?

Porast je zabilježilo i gledanje Eurosonga putem službenog eurovizijskog kanala. Čak 50,6 milijuna ljudi iz 234 zemalja diljem svijeta pratilo je natjecanje preko streama, što je porast od čak 28% u odnosu na 2019. Od svih njih, čak 71% online gledatelja su stari između 18 i 34 godine. Društvene mreže Eurosonga (InstagramFacebookTwitterTikTok) generiralo je oko 14 milijuna reakcija na objave. Također, TikTok kanal Eurosonga skupio je oko 4,3 milijuna reakcija, dok su objave na službenom Facebooku došle do 21 milijun ljudi, te dodatnih 8 milijuna na Instagramu, gdje je objave pogledalo 170 milijuna puta. Tijekom finala objavljeno je gotovo 5 milijuna tweetova, dok su tijekom cijelog tjedna objave službenog eurovizijskog portala na Twitteru pregledane gotovo 80 milijuna puta.

“Utjecaj veći nego ikad”

Osobe pri vrhu ne kriju zadovoljstvo.

– Uzbuđeni smo što je publika opet pratila Eurosong u tako visokom broju i opet zbližila milijune ljudi u vremenima kada smo još odvojeni. Nadmoćno pozitivni odgovor na sve ovogodišnje nevjerojatne šouove od strane NPO-a, NOS-a i AVROTROS-a, i ogromni uspjeh Måneskina i ostalih pjesama ove godine pokazuju da je utjecaj Eurosonga veći nego ikad, čak i u svojoj 65. godini – izjavio je izvršni supervizor Martin Österdahl.

– Zaslužno je 1,624 osobe. Radili su danonoćno proteklih tjedana, mjeseci, dvije godine kako bi stvorili nevjerojatne šouove u ovim bizarnim i nerealnim vremenima. Zahvaljujući njihovoj vjeri u našu organizaciju, Eurosong se ponovno vratio. Sa snažnim nastupima na pozornici i na kraju s fantastičnim pobjednikom – izjavio je izvršni producent ovogodišnjeg natjecanja Sietse Bakker.

A što s posebnim tržištima?

Počnimo od Hrvatske. Prema podacima koji su se našli u Slobodnoj Dalmaciji u intervjuu sa šeficom hrvatske delegacije Uršulom Tolj, prva polufinalna večer u kojoj je nastupila i Albina, u utorak je na HRT-u ostvarila 16% AMR-a (prosječan broj gledatelja minute sadržaja u odnosu na opću populaciju) uz SHR (udio u gledanosti) od 39,3%, što je postotak kojim se mogu pohvaliti veliki i važni sportski događaji. Druga polufinalna večer ostvarila je 7,5% AMR-a uz SHR od 19,5%, dok je finale Eurosonga imalo 10,5% AMR-a i SHR od 33,7%.

Veliki skok u gledanosti, očekivano, ostvarili su ovogodišnji pobjednici Talijani. Televizija Rai objavila je kako je finale ovogodišnjeg Eurosonga pratilo preko 4,3 milijuna ljudi (24,4%), što je najveća gledanost u Italiji od njihovog povratka na Eurosong prije deset godina.  Također, porast od 30% zabilježila su i polufinala na Rai 4. Važno je za napomenuti kako je razlog za povećanu gledanost velika popularnost grupe Måneskin i promjena televizijskih komentatora.

Domaćini Nizozemci također su u velikom broju pratili Eurosong 2021. Čak 21% više nego 2019. uključilo se u prijenos Eurosonga, te je gledanost iznosila do vrtoglavih 78,5%.

Uspjeh Barbare Pravi natjeralo je i Francuze na povećanu gledanost u zadnje vrijeme. Tako je osvajanje drugog mjesta natjecalo oko 5,5 milijuna Francuza na gledanje finala Eurosonga. Povećana gledanost zabilježena je i u Ujedinjenom Kraljevstvu (7,4 milijuna gledatelja, tj. 6% više u odnosu na 2019.), unatoč novom neslavnom rekordu.

Kao i uvijek, visoka gledanost zabilježena je i na Islandu, gdje je čak 99,9% populacije gledalo kako Daði i Gagnamagnið osvajaju četvrto mjesto i najviši plasman od 2009. Čak trostruko veću gledanost u odnosu na 2019. (1,4 milijuna gledatelja i 81,4% u tom trenutku) zabilježili su Finci, koji su na najbolji način proslavili najbolji plasman od Lordija 2006.

5 via eurovision.tv
PODIJELI ČLANAK

Rasprava8

  1. sunflower — 31. svibnja 2021. u 18:49

    Svaki put kad neka država pošalje nešto stvarno dobro na Esc među narodom poraste zanimanje za njega. Isti slučaj u Litvi, čak i naša pjesma im je bila u trendingu, i hrpa drugih.

  2. Supercut09 — 31. svibnja 2021. u 17:19

    @nikobitan Meni se čini da je tako i u Hrvatskoj. Doslovno svugdje su eurovizijske vijesti i svi samo pričaju o eurosongu.

  3. Niko bitan — 31. svibnja 2021. u 15:40

    Ne znam za Hrvatsku, ali je u Srbiji ovogodisnji Eurosong bio najgledaniji jos od 2012! Sa negde vise oko 2.500.000 gledalaca! U drzavi sa oko 7 miliona stanovnika to uopste nije mali broj! RTS, cekam kartu zahvaljenja devojkama. Ne samo zato sto su to zasluzile, vec i da nije bilo njih, ovaj broj bi mogli samo da sanjate! 😉

  4. loreeneuphoria — 31. svibnja 2021. u 14:36

    Solidne brojke.

  5. Zack — 31. svibnja 2021. u 14:21

    Ja sam sa velikim gustom pratio pobjedu Italije! 🙂 🙂 🙂

  6. SwedenEurovisionFan — 31. svibnja 2021. u 13:12

    Tako je @Piceza! 👌
    Šteta što se ona brojka iz Švedske 2016. godine još dugo neće nadmašiti…

  7. Piceza — 31. svibnja 2021. u 12:46

    Nisu pratili POBJEDU ITALIJE nego Eurosong.
    Naslovi kao da je Italija dobila 99% glasova publike i zirija i kao da se Eurosong odrzao samo zbog njih.
    Dajte molim vas vise sjasite s njima

  8. Eurovisio Fanatico — 31. svibnja 2021. u 12:20

    Jako dobre brojke, popularizacija Eurosonga je prisutna i to je lijepo vidjeti. Već se nekoliko godina spoimnju (pa čak i mi tu na portalu) neke države kao tipa Kahzastan za nastup na natjecanju. Takve se države trebaju priključiti jer bi to dovelo do povećanja kompetitivnosti i još većeg širenja tržišta Eurosonga.

Komentiraj članak

Komentari se moderiraju i objavljuju samo ako pridonose raspravi na konstruktivan način. Ukoliko se ne slažeš s nekim člankom ili komentarom, slobodno iznesi svoje mišljenje ali na pristojan način. Ako se tvoj komentar odnosi na gramatičke ili stilske pogreške, problem s web stranicom ili bilo što drugo što nije vezano uz članak, javi nam se.

Trebaš biti prijavljen za komentiranje!