EBU je jučer na svom službenom Twitter nalogu vezanom za Eurosong najavio novu promjenu na ovom natjecanju. Ta promjena tiče se načina prezentacije eurovizijskih glasova svake zemlje. Do sada glasovi sturčnog žirija i publike bili su predstavljani zajedno u omjeru 50:50 i prezenter glasova je na kraju večeri predstavljao kako izgleda TOP 10 svoje zemlje.
Od ove godine glasovi stručnih žirija i publike bit će predstavljani odvojeno. Nakon što gledatelji budu glasali putem televotinga ili službene aplikacije, prezenteri glasova iz 43 zemlje predstavit će glasove stručnih žirija iz njihove zemlje, a pritom će pročitati samo zemlju koja je dobila 12 bodova (zemlje koje su dobile 8 i 10 bodova odsad će biti prezentirane s onima koje su dobile od 1 do 7 bodova). Potom će glasovi publike iz svake zemlje biti iskombinirani, što će pružiti jedinstveni rezultat za svaku zemlju. Glasove publike od ove godine predstavljat će domaćin šoua, odnosno voditelj, prezentirajući bodove od zemlje koja je dobila najmanji broj glasova do zemlje koja je dobila najveći broj glasova.
U ovom videu objašnjeno je kako će od sada izgledati prezentacija glasova
Ovo će biti prva veća promena u prezentaciji glasova od 1975. godine kada je, također u Stockholmu, predstavljen dosadašnji sistem “dvanaest bodova”. Izvršni supervizor Eurosonga Jon Ola Sand rekao je kako su mnogi razlozi doveli do ove promjene, a ponajviše taj što će ovakav način prezentacije jamčiti da pjesma koja je najpopulranija kod publike i dobije maksimalan broj bodova bez obzira kako je žiri glasao. “Ovaj način prezentiranja glasova je veliki korak u naprijed, kreirajući bolji televizijski šou, kao i uzbudljivost natjecanja”, istaknuo je Ola Sand.
Također, glasovi u polufinalima bit će prezentirani kao i do sada, dok ćemo kako je koja zemlja (publika i žiri) glasala saznati nakon samog Eurosonga na službenoj stranici natjecanja.
Za sve koji pobliže prate naše najdraže natjecanje znaju da ovakav sistem glasanja već godinama funkcionira na švedskom Melodifestivalenu.
https://www.youtube.com/watch?v=ZHWQfyGqovo
Prema pisanju eurovision.de, ova je promjena bila na diskusiji još od 2012. godine, no izglasana je tek krajem 2015. godine odlukom koju je jednoglasno donijela Referentna grupa u kojoj se nalaze Frank-Dieter Freiling (ZDF, Njemačka, predsjednik), Jon Ola Sand (Norveška, izvršni supervizor), Pernille Gaardbo (Danska, izvršna producentica Eurosonga 2014.), Edgar Böhm (Austrija, izvršni producent Eurosong 2015.), Martin Österdahl (Švedska, izvršni producent Eurosonga 2016.), Aleksandar Radič (slovenski šef delegacije), Emilie Sickinghe (nizozemska šefica delegacije) i Nicola Caligiore (talijanski šef delegacije).
Svojim komentarima ispod recite nam kako vam se sviđa ova promjena na Eurosongu?
Rasprava43
Diavolo — 18. veljače 2016. u 20:17
index bućka gluposti i nije upučen u sve ovo….Hrvatska će imati jednake šanse za pobjedu kao i sada…a promjena je samo u tome da je samo način iznošenja bodova novo, a ne da je drugačiji način glasanja…rade ''bombastične'' naslove samo da se klika….al ajde barem prate, kao što Blink kaže….
Blink — 18. veljače 2016. u 19:33
http://www.index.hr/black/clanak/hoce-li-hrvatska-napokon-imati-sanse-eurosong-uvodi-ogromnu-promjenu-u-izboru-pobjednika/875796.aspx
Index baš ozbiljno prati ovogodišnji Eurosong
Ajd barem netko.
Kosmopolj — 18. veljače 2016. u 16:43
@emili90
e hvala , pa eto ti si mi dodatno potvrdio ..dakle ipak sam ja prvobitno i shvatio da čitaju samo 12 bodova… pa stvarno to je užas… sad više nema ni 8 ni 10 …pa to je dno dna od ustvari nepostojećeg prezentovanja ..
A zašto bi uopšte nama neko čitao i tu 12 cu ?.. to uopšte nije potrebno , neka ukinu i to ..meni to sada savršeno ništa ne znači .
Znate vi šta to znači …sad ćemo slušati kako se u 12 cima smenjuje par zemalja …. ni jena druga zemlja sem suštinski tri četiri zemlje nema ni ime da joj se pomene , sem u retkim prilikama ako komšije i blokovi razmene glasove.
Na Balkanu se to već neće desiti jer znamo da ni jedan žiri neće dati 12 cu nekoj zemlji , zapravo biće to možda u jednom do dva slučaja.
Glasovi publike se prezentuju na potpuno drugi način ..isto nema dase čuje naziv država , samo na ekranu se kratko pojavi ko je za koga glasao (to čak ne može biti ni pregledno kao ovo do sada na ekranima ) …Dakle tu samo čuješ na kojoj si ukupnoj poziciji kod publike. I to je sve..
Ovaj način prezentovanja glasova uopšte gibu draž i smisao ..mnogo je elektronike , a za Balkan će ovo imati katastrofalne posledice i za svaki naredni esc. Samo će stvoriti ogroman i sve veći razdor.
Luxy — 18. veljače 2016. u 16:22
Ma izvode gluposti svi vole onako kako je inace i to ne treba mijenjati, a ovaj njihov video me jos vise zbunio ? malo sam skuzio po ovome sa melodifestivalena ali sve u svemu glupost i promjena bez razloga
lac_maj — 18. veljače 2016. u 16:03
Kosmopolj, postoji još jedan video di ljudi sa SVT-a objašnjavaju pravila, i rekli su da će bodovi žirija od 1 do 10 bit prikazani na ekranu, a prezenteri će govorit samo dvanaestice
SwedenEurovisionFan — 18. veljače 2016. u 15:21
Ovo je genijalna ideja! Definitivno podržavam! 🙂
Kosmopolj — 18. veljače 2016. u 15:14
Znači poenta je sledeća..
nema više zemalja sa nulom ..
i na samom kraju pobednik ima npr i preko 500 bodova.. napr spoje se glasovi žirija 253 + 271=524
pa koliko vidim iz snimka oni će sad samo po 12 bodova prezentovati … da li to važi za prezentere koji čitaju glasove žirija ili ipak bar tu ostaje 8, 10 i 12 bodova…
ovo je užas… toliko će sve ići brzinski , skarabudženo na kraju …
A glavna poenta priče ovakvog glasanja biće razmena nikakvih ili malih bodava između zavađenih zemalja , po raznim osnovama … a ima ih ! 🙂
Svima će upasti u oči kako su neki razmenili malo ili 0 bodova od strane žirija ..a glasovi publike neće stići da se vide i čuju uopšte..
lac_maj — 18. veljače 2016. u 14:29
U videu na 0:37 se vidi da ćemo ipak saznati odmah i odvojen televoting svake zemlje, npr. zadnja država je dobila 22 boda i onda se prikaže od kojih država, samo se nadam da će se zadržati na ekranu koju sekundu da ipak uspijemo pročitati
Blink — 18. veljače 2016. u 14:15
Slažem se s komentarima čitatelja ovoga sajta pogotovo etymon na izrazu-u sridu je pogođen
Sve otkad je Bjorkman i njegova ružičasta ergela, Skandinavski lobi tako nastrojena očekivat nam je još mnogih "reformi Eurosonga"Nažalost!!!
Pazi molim te koji drek ćeš ti izdvajati žiri?Po tome što su npr Talijani sustavno ignorirali Abansku pjesmu te Rumunjsku lani gdj ej Elaida bila najuvjerljivija pobjednica televotinga…
Već godinama neke zemlje su glasovale samo televotingom jer im je poništen žiri,tj kada gotvo identično glasuju odnosno svrstavaju svoj top 25 ili kako već
Zna se da malta šuruje s Azerbaidžanom,zna se da se na ESC-u 2013 na polufinalu dogovaralo između nekih država
Što oni misle nešto time riješiti ?Ne oni hoće uzbuđenje,pa Ola Sand ako ti je do uzbuđenja onda si nađi nešto….za uzbuditi se
Ovako ovo je čista glupost više će ljude zbuniti nego učinit glasovanje napetim
Kako god okreneš kada je netko izrazit favort već se na pola glasovanja zna tko pobjeđuje ili u slučaju Rybak odmah na početku
Kosmopolj — 18. veljače 2016. u 13:09
da Diavalo …ovo će imati kontra efekat… ispašće vrlo bitnim i važnim ovo klasično glasanje , kada se uključuje svaki studio ( zemlja) i prezentuje glasove uvaženog i cenjenog žirija 🙂
A glasovi publike će biti verovatno po automatskom primcipu generisani u tabelu ..pridoati i onda u 2 minuta na brzaka ostaviti nekoliko najboljih pri vrhu (po publici) i to jedno po jedno pročiatiti. Ako nije tako …onda im treba mnogo više vremena od dosadašnjeg glasanja , pa će i prenos trajati bar 10 ako ne i 15 minuta duže.
Ja sam shvatio da će oni svaku zemlju prozvati i dodeliti poene od one sa najmanjim do najbolje po publici … ali to ne može da ide po bodovima od 1 do 12 ..nego kao što spajaju bodove po novom sistemu glasanja …a to ide da ređaš od od 26 zemlje do prve… od 1 do 26 poena..tako radi žiri …. tako se i glasvi publike preraspoređuju i onda se upare, i glasovi koji se najviše razmimoilaze jedni u odnosu na druge dobijajau sve manje konačnih bodova..npr žiri da 12 poena a publika 1 nekoj pesmi …. i ta pesma dobije 1 ili 2 boda nprimer… a pesma koja je dobila 8 bodova od žirija i 6 kod publike dobije nekih konačnih 6 do 8 bodova… dakle više nego ona pesma koja dobila kod bilo koga 12 bodova..
Dakle može samo po tom pravilu … jer koliko vidim ono nje ukinuto !!!
Diavolo — 18. veljače 2016. u 12:54
uf uf uf….razočaran sam….jako….slažem se sa Kosmopoljem oko omjera postotaka bodovanja žirija i publike…o čemu sam već pisao prije….slažem se i u tome da bi bilo bolje da su poradili prije na tome kako obznanjuju tko je prošao u finale a tko ne……a ovu glavnu promjenu bi komentirao samo sa UŽAS…..mislim da eurosong kao takav ima par stvari u sebi prema kojima je prepoznatljiv, a tu sigurno spada i dosadašnje isčitavanje bodova…..stoga, po meni to se nije nikako smijelo dirati….sumnjam da će biti bolje i neizvjesnije….a koliko vidimo prednost kod isčitavanja će sad biti bodovi od žirija, što će reći da publika pada u drugi plan sa išćitavanjem samo 12-ica….ili ja nisam razumio ili će ovo biti veliko S*ANJE….
Kosmopolj — 18. veljače 2016. u 12:51
pop kad nema šta raditi i jariće krsti …. čini mi se da to rade ovi skandinavci , pritom se nose mišlju da je to što rade jako bitno i revolucinarno 🙂
Oooooo how yes no .:)
i ja mislim da se itekako šteluje sve na escu …pogotovo televoting…..jer mi ljudi ne znamo ko to sve nadzire kako pristižu glasovi …navodno postoji komisija…izem ti ja komisiju evropsku koja ne može da se potplati .. ma daj ..
Kosmopolj — 18. veljače 2016. u 12:47
Orkestar nikad više …ali bukvalno .. nespojiv je on danas sa ovim escom.
Ali mogao bi da se poveća broj učesnika na bini sa 6 na 8! ili maksimalno 10!
ma ne dopada mi se uopšte ono brzinsko proglašenje po polufinalima , saznamo ko ide u finale za 3 minuta i manje … tu se mogu raditi izmene isto.
⚡Flash⚡ — 18. veljače 2016. u 12:41
Ovo bi očekivao da eurosong vode balkanci, pa rade promjenu radi promjene…da možda će biti napetije i interesantnije, ali još uvijek je glupo. Raspodjela glasova treba biti 25% žiri 75%televoting. Jednostavno koliko god žiri bio stručan (a znamo da mnogo puta baš i nije) njihovo mišljenje ne može vrijediti jednako kao i mišljenje stotina tisuca glasaca. Ok da se razumijemo potrebna je korekcija u smjeru toga da se ne glasa prema blokovima, ali za tu intervenciju je dovoljno i 25% glasova, ovih 50% postoji samo radi namještanja cijelog eurosonga, 2015 je čisti primjer toga da se pjesma s 3 mjesta po glasovima publike podigne na prvo i to za razliku od 100 bodova, sto je nemoguce ako nije namjesteno. Ljudi nisu no gluhi ni budale pa da ne znaju što je dobro a što nije, a osim toga to je Eurosong a ne Jurysong.
I da ne bi reko da je ovo radikalna nego ridikulna promjena.
Kosmopolj — 18. veljače 2016. u 12:38
Sad će se videti kako su žiriji instruisani u ex yu prostoru kad neki razmene vrlo male ili nikakve bodove , ha haaaaaa
A to će naravno biti posebno izraženo između Srbije i Hrvatske , mada i u nekim drugim primerima..npr između Slovenije i Hrvatske , ili kad bosanci vide koliko su malo dobili od neke susedne zemlje od žirija …. ima da bude frapiranja i besa ha haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Zato se svi dobro pripremite na šokove …
Takođe će odmah doći do izražaja i kako glasa narod po ex yu prostoru …a to će biti mahom kontra od žirija ..
endlessly — 18. veljače 2016. u 12:36
Necu nista reci dok ne vidim kako ce to izgledati. Zvuci bas revolucionarno i zato trebamo cekati da vidimo kako ce se stvari odvijati. Ali jedno je jasno. Sad ce se i tokom same veceri saznati favoriti publike i zirija.
Etymon — 18. veljače 2016. u 12:31
dosta mi je više tih bjorkmanovih izdrkavanja
hoću staro normalno glasanje natrag, i orkestar
Andrea — 18. veljače 2016. u 12:22
Jako sam razocarana ovom odlukom.
Kosmopolj — 18. veljače 2016. u 12:04
Očekivano … mislim šta reći ? Prvo što se nameće je samo promena celofana…. sad je još više šljašteći , ha haaaaaa… suština se ne menja… ostaje da žiri ima 50 % uticaja , publika 50 % …. i to je ključno .Bolje da je promena išla u pravcu da žiri ima 30 % a masa ljudi širom Evrope 70% …. To bi itekako imalo smisla..
Šta će dobiti time publika širom Evrope kad sazna npr da je prema njenim glasovima pobedio "ovaj ", a po žiriju "onaj "…kad taj tamo onaj ili pak neko treći odnose evroviziju kući i ukupnu pobedu …. suprotno publici , džabe što je najpopulkarniji kod gledalaca širom kontinenta …Zato bi mogli oni iz EBU da daju i proglase dva pobednika i da pobednik publike ima neku satasfakciju … Zato i kažem radi se o običnom celofanu …isti (****) drugo pakovanje… hajde biće napaetije za kratko , ali ništa specijalno po meni , možda čak i malo gluplje.
Takođe bolje da su poradili na boljem prezentovanju glasova u polufinalima.. ovako ostaje brzinsko izbacivanje 10 zemalja … totalno bezveze ..
Sve ostalo nije vredno komentara.. jedino što će mnogi biti razočarani i zabezeknuti nakon glasanja žirija … da bi to voditelj nakon glasanja uglavnom "popravljao" …meni se ovde nameće da bi samo glasanje trebalo biti onda duže… jer voditelju treba bar 5 minuta da poređa 26 pesama od najlošije do najbolje prema glasovima publike.
Ako to ne bude radio trčećim korakom, trebaće realno 10 ak minuta da bi to onda imalo uopšte smisla zašto je uvedeno.
Ako pak samo nalepe glasove preko kompjutera u posebnu kolonu , pa onda to sve automatski i kompjuterski prikažu kao konačne bodove u trećoj zasebnoj koloni , i to sve brzinom svetlosti ..onda to za nas gledaoce nema nikakvu poentu …jer se odvija brzinom svetlosti ..
Blink — 18. veljače 2016. u 12:01
Misusovo!!!MajkobožjaBistrička Gospe Sinjska što sad opet kompliciraju???
Badav njima sve opet će Skandinavci glasovati među soobom Istočni blok i EX YU blok.Ništa se tu drastično neće promijeniti osim da će zbuniti gledatelje.ne vidim tu neku neizvjesnost i zabavu
Osim što zadnjeplaisrana zemlja u startu kaže baj baj
bezveze mi je sve ovom,hoću bodove od 1-12 i na engleskom i frencuskom ,kao na ESC-u 2015
da ESC traje 5 h kad je već jedanput godišnje