U subotu, točno dva tjedna nakon pobjede na Dori, objavljen je glazbeni spot za englesku verziju pjesme “Tick-Tock” koji je privukao veliku pozornost, kako u Hrvatskoj, tako i širom Europe. Svjedoči tome i podatak da je do trenutka pisanja ovog teksta, odnosno u samo tri dana od objavljivanja spota, skupio preko 40o.000 pregleda.
Internet je pun komentara na spot – dok se nekima jako svidio i opisuju ga kao “svjetski, a naše”, drugima radnja spota nije bila u potpunosti jasna ili je interpretirana na drugačije načine. Ne treba čuditi veliki broj razmišljanja jer su Dora i Eurosong oduvijek bili događaji koji privlače interes šire mase i svaki korak se budno prati, a ovogodišnje velike polemike svakako pokazuju da je interes za hrvatskom eurovizijskom predstavnicom veći nego ikad!
No što sve stoji iza produkcije ovakvog glazbenog spota? Popričali smo sa Sandrom Mihaljević kroz čiju je ideju i režiju ovaj spot ugledao svjetlo dana, a da se još puno toga sprema u kuhinji našeg ovogodišnjeg eurovizijskog tima, otkrila nam je u nastavku.
Sandra, za početak čestitke na odlično odrađenoj ekranizaciji pjesme „Tick-Tock“!
– Hvala ti na divnom komentaru, vjeruj da mi puno znači. Jedno je raditi spot kada samo želimo promovirati singl, ali potpuno drugo kada ta pjesma predstavlja Hrvatsku na Eurosongu. Albinin nastup na Dori bio je fenomenalan tako da zadatak koji je uslijedio nije bio niti malo jednostavan i lak.
Kako bi u jednoj do dvije rečenice sažela poruku koju spot donosi?
– Upoznajmo sebe, prihvatimo različitosti jer svi smo isto različiti i volimo ono što jesmo.
Među brojnim komentarima uočili smo da nekima nije jasna radnja spota, dok neki imaju svoje interpretacije. Kako je nastala ideja oko spota i koja je zapravo točna interpretacija?
– U tekstu pjesme ima dosta snažnih rečenica u kojima bi se svatko mogao pronaći i samim time stvoriti si svoju priču, tako da me ne čude različite interpretacije i razmišljanja. Moja nit vodilja bila je rečenica “If you pull me down, I’ll come around and rise up to come show you who I am”. Iskoristila bih ovu priliku i objasnila koliko mogu ukratko svoju viziju spota inspiriranu tom rečenicom.
Mlada generacija koja se danas izgrađuje ponekad gleda svijet kroz šarene naočale, ali mnogi od njih nemaju snage otvoriti se. Ta emocija je ovdje uprizorena televizorima. Vrata predstavljaju put želja, očekivanja i nadanja. Djevojke danas žele biti lijepe, sigurne u sebe, snažne i društveno prihvaćene (“You think you’re fancy”) i upravo to predstavlja svijet glamura na čijem putu nailaze i na probleme, neprihvaćanja, ljudske različitosti iz kojih dolaze osude i osjećaj krivnje koji vodi do osobnih previranja. Na tom putu lako je izgubiti sebe. Tada dolazi do izričaja rečenica “If you pull me down, I’ll come around and show you who I am”.
Ali one jednostavne, pozitivne stvari koje treba znati privući na sebe oduvijek su bile oko nas iako ih ponekad ne prepoznajemo. To u ovom spotu simboliziraju medvjedići, sinonim jednostavne, čiste ljubavi pomoću kojih dolazi do pročišćenja i konačne utjehe u malim stvarima oko sebe.
Upravo zato u posljednjem kadru vidimo Albinu na cesti s jednim od tih medvjedića jer je ona zapravo samo obična mlada djevojka, puna snova i želja, ali sada tamo stoji sigurna i puna vjere u sebe. Sada shvaća da uvijek mora izvući najbolje od svega, dok medvjedić kao da joj sve to potvrđuje i daje joj sigurnost da bude ono što želi i ostane na svom putu.
Koje su sve simbolike u spotu?
– Spomenut ću samo neke – žuta vrata predstavljaju put želja, očekivanja i nadanja, glamur u dvorcu samouvjerenost, ljepotu, stav, snagu, dok medvjedići prikazuju ljubav, sigurnost i utjehu.
Koliko se dugo pripremalo, a koliko je trajalo samo snimanje spota?
– Pripremali smo se oko dva tjedna. Moram priznati da je taj dio posla ponekad i najteži jer moraš posložiti sve do najsitnijeg detalja. Krećeš od ideje, lokacija, glumaca, ali po meni je ipak najbitnije složiti tim vrhunskih suradnika.
Kada ste okruženi s takvom ekipom profesionalaca, samo snimanje teče vrlo glatko i jednostavno jer svatko od njih daje najbolje od sebe. Tim ne čine ljudi koji rade zajedno, već ljudi koji jedni drugima vjeruju i uvažavaju mišljenja jedan drugoga. Zato bez imalo skromnosti mogu reći da imamo predivan tim mladih i talentiranih ljudi koji ne samo da su napravili savršen posao na Dori, nego su to isto napravili i u ovom spotu. A što će vam tek pripremiti za Eurosong… I sama se jako veselim.
Samo snimanje trajalo je dva dana i moram priznati da nije bilo jednostavno raditi pod uvjetima i propisanim mjerama.
Zašto su odabrane baš lokacije poput dvorca Trakošćan, garaža, autocesta i sl.? Što se time htjelo dobiti?
– Dvorac Trakošćan za mene je jedan od simbola hrvatske kulture, ali i postojanosti te bi bila šteta to i ne prikazati. Autocesta predstavlja put iščekivanja i nadanja svakoga od nas, a garaža mi je jednostavno bila atraktivna za plesne scene. 🙂
Što nam s tehničke strane možeš reći o snimanju i postprodukciji spota? Koliko je trajala montaža?
– Jao… Dugo je trajala. Moji suradnici znaju da sam detaljna, ali imam sreću da sam okružena divnim suradnicima i vrhunskom ekipom koji mi to toleriraju.
Kakve si reakcije očekivala nakon izlaska spota? Jesu li očekivanja ispunjena?
– Za mene Eurosong nije samo natjecanje pjesama već i prilika da se pošalje snažna poruka. Upravo zato raduje me veliki pozitivan omjer likeova i dislikeova te da je interes publike za spotom gotovo jednak onome snimci live izvedbe.
Što možemo očekivati od spota za Dora verziju spota, odnosno „Tick-Tock (Open Up version)“?
– Nikada nije bilo sporno da se na Eurosong ide s “Open Up” verzijom koja ima i hrvatski dio teksta. Ta verzija spota ide na EBU-ov službeni kanal i malo će se razlikovati od ove verzije koja je izašla na Albininom VEVO kanalu. Spot je trenutno u završnoj fazi montaže.
Iza tebe su snimljeni spotovi za mnogobrojne hrvatske pjevače. Imaš li neki najdraži?
– Teško mi je izdvojiti samo jedan. Volim sve spotove koje sam radila za Franku, Luku Nižetića, The Frajle, Ninu Badrić i mnoge druge, ali svakako jedan od najdražih mi je onaj za duet Željka Bebeka i Olivera Dragojevića s kojim smo Igor Ivanović i ja bili nominirani za Porin.
Tko ti je najveća podrška u poslu?
– Ne samo u poslu nego i u životu najveću podršku imam od svoje obitelji. Oni su moje sve.
Koliko ti pomažeš Branimiru u njegovom kreativnom procesu oko pjesama, a koliko on tebi oko video produkcije?
– Odlično se nadopunjujemo i uvažavamo mišljenje jedan drugoga, ali se ne uplićemo jedan drugome u posao. Često navečer, uz čašu vina komentiramo, radimo planove ili jednostavno pogledamo i veselimo se onome što smo taj dan napravili, ma kakvo god ono bilo. Možda nam se sutra i ne svidi toliko. (smijeh)
Hvala ti na razgovoru, pogotovo jer znamo tvoju želju za što manjom medijskom eksponiranosti. Imaš li možda neku poruku za fanove Eurosonga?
– I sama sam veliki fan Eurosonga. Nekada bih kupila CD Eurosonga čim bi izašao i izvrtila dok nisam sve naučila na pamet. Svake godine pod obavezno organiziramo zajednička druženja i gledanja Eurosonga i to me uvijek posebno veseli. Ali da samo znate koliko me veseli Rotterdam.
Hvala tebi, Ivane i hvala svim vjernim pratiteljima eurosong.hr-a, veselim se s vama i veselim se svemu što nam ovogodišnji Eurosong priprema. Ima fenomenalnih pjesama, ali nekako mislim da bi mi mogli briljirati, vjerujte, nećemo vas razočarati.
Rasprava12
Matija — 4. ožujka 2021. u 09:35
Dobro, ovo sad već ima smisla. Ma bit će to sve super…
Tom Ripley — 3. ožujka 2021. u 21:48
Čim moraš objašnjavat što si htio napraviti nije dobro… Spot je solidan, pristojno napravljen no bez nekog wow efekta. Priča tanka i po meni suprotna storytellingu s Dore o tokisčnoj vezi. Srećom, potpuno je ne važan spot od kada su fanovi vidjeli i čuli kako Albina suvereno izgleda uživo (Dora).
Ponovo savjetujem da se ubaci PR-ovac u komunikaciju s medijima i fanovima. Čemu spot s verzijim koja nije prava, onda se (ne)objašnjava što je Open Up verzija (kao svi to kuže ili?!), ostavlja se dojam da će na ESC ići pjesma bez hrvatskog djela. Priča kako se ovo radi za internacionalnu publiku -come’on ostavite te spike za poslije ESC-a. Sad se komunikacijski usredotičiti na jasne poruke. Albina go girl!!!
sunflower — 3. ožujka 2021. u 20:03
Baš je dobar spot, bolji od svih naših do sad (nije ni neka konkurencija).
Severino-Q — 3. ožujka 2021. u 18:18
Pa neće baš biti svaki plasman uredu………….. prvo skok pa onda hop…treba joj ući u finale. Ako se desi da ne, ide na križ kao i svako u Kroaciji.
Severino-Q — 3. ožujka 2021. u 17:58
Spot je nebitan bilo koji, pa tako i ovaj…
Daj bre REVAMP i nek plati HRT ili neki tajkun holograme Albinici za nastup.
Mario — 3. ožujka 2021. u 17:17
Spot ko spot … barem nismo u love with Haed and Shoulder 🙂
Manuella — 3. ožujka 2021. u 16:33
Spot je baš hvaljen, a pogotovo na portalu Wiwiblogs. Europskoj publici se baš svidio i mnogi kašu da je najkvalitetniji spot koji je izašao do sad.
Ole — 3. ožujka 2021. u 15:48
Jel se nije moglo pitati da se objasni "open up" verzija? Jel to revamp verzija , dora verzija ili nešto treće? Spot ,koliko god ova vadila smisao iz ponekih rečenica i objašnjavala smisao spota- nema nikakve veze jedno s drugim.
Euterpa — 3. ožujka 2021. u 14:34
@alex96 Ne pjeva, ako se pažljivo pročita tekst, jasno je da se radi o romantičnoj vezi između dvoje ljudi. Sandra je izvukla stihove iz konteksta i donijela vlastite zaključke na temelju njih. Vađenje stvari iz konteksta nikad nije dobro, gotovo uvijek završi pogrešnim tumačenjem stvari. Krivo je shvatila pjesmu. Zaista mi je žao zbog toga, pogotovo zato što nisu uzeli tamo nekog lijevog da im radi spot, očekivala da bih da ima dobru komunikaciju s Branimirom i Albinom. Ne razumijem baš zašto se ostavlja režiserima da slobodno interpretiraju pjesmu kako ih volja, po meni bi trebali izvođač i tekstopisac imati glavnu riječ u tome o čemu je pjesma i da onda režiser na temelju njihovog tumačenja pjesme smisli kako to najbolje prikazati u videospotu. Kao i dizajneri interijera kad rade skicu na temelju želja kućevlasnika. A ne da kućevlasnik kaže ja baš volim vikorijanski stil, a dizajner kaže "ma ja tebe baš vidim kao obožavatelja industrijskog stila, ja ću tako napraviti". Malo sam razočarana tim dijelim priče oko Tick-Tocka pa se nadam da će staging biti pogođen jer je to najbitnije.
Arctic Monkey — 3. ožujka 2021. u 13:20
Ok samo me zanimala ova informacija da je zvanicno, na Eurosong ide verzija sa delom na hrvatskom. Sto se spota tice, previse neocigledna "poruka" a zatim i u intervjuu preopsirno objasnjenje te poruke. Zivimo u brzo vreme, tako se ne radi projekat koji treba da dođe do masa. Ovo je samo kritika nekoga ko je zavoleo Albinu trenutno mu je #3 ali spot nisam pogledao drugi put.
Alex — 3. ožujka 2021. u 13:18
Znači ipak peva o društvenoj mreži Tik Tok, čim spominje kako mladi gledaju na svet danas.
Ne znam šta da kažem pesma mi je super, najbolja sa Dore pored Rijeke ali nekako imam osecaj da je Albina ili da su njeni saradnici u fazonu “Wana be American” nekako mi je sve Amerikanizovano, što mi baš i ne ide uz ESC, ali videćemo ne mora da znači da sam u pravu.
Piceza — 3. ožujka 2021. u 13:11
"Za mene Eurosong nije samo natjecanje pjesama već i prilika da se pošalje snažna poruka." i posalje pjesmu naziva TICK TOCK sa deset rijeci i 5x ponovljenim refrenom ?